Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-10 21:31 | |
![]() | Inte lätt att vara gammal i dagens Sverige! HELSINGBORG 10/9 Den 92-åriga kvinnan i Helsingborg blev utan hemsjukvård i fyra dygn. Hon hittades medvetslös och avled kort därefter. Ansvariga vårdbolaget Carema Care medger allvarliga brister och har stängt av två anställda. Saknar ord..fy f-n på ren svenska! Vill du läsa mer så gå in på HD.se/lokalt/helsingborg | |
| granit_70 | 2010-09-10 21:40 | |
![]() | Vansinne!!! Ja blir så trött när ja läser sånt här...De frågan för om man törs bli gammal? | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-10 21:42 | |
![]() | Ja..det krävs ett ordentligt nätverk av släkt/vänner för att det ska fungera med hemsjukvården. Det finns inga ursäkter..hörde Carema idag på lokalradion..svammel svammel | |
| Rob Robson - Ej medlem längre | 2010-09-10 21:46 | |
![]() | Jag hoppas jag dör innan jag blir så gammal och skröplig att jag inte kan klara mig helt ensam. | |
| sulan2006 | 2010-09-10 21:51 | |
![]() | som det ser ut i dagens åldringsvård är man ju mörkrädd för att bli gammal. kan man skaffa sig en privat försäkring om att bli bra omhädertagen när man inte klarar allt sjävl? ska inte behövas men vad är alternatiet? | |
| meimse - Ej medlem längre | 2010-09-10 21:56 | |
![]() | Det är en valfråga. Jag vill inte bli gammal och vårdas i ett företag med vinstintresse. Det får bli egenvald ättestupa. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-10 22:01 | |
![]() | Det blev kaos i lokalradion och någon politiker sa att åldringsvården fungerar inte så länge det ska drivas med vinst. Det anställs personal som inte har utbildning och för de kostar nästan ingenting..suck.. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-10 22:03 | |
![]() | Man kan ju undra hur hennes barn mår..vilka enorma skuldkänslor jag hade fått! | |
| med | 2010-09-10 22:12 | |
![]() | Men man ska också veta att det inte är lika illa ställt överallt!! Det finns många bra äldreboende, där de äldre får en mycket kvalificerad omsorg!! | |
| justforfun | 2010-09-10 22:21 | |
![]() | "För trygghetens skull hade hon daglig tillsyn genom hemsjukvården från vårdbolaget Carema Care. Deras uppgift: att varje morgon titta in och se så att allt var okej, att hon tog insulinsprutan och därefter satte sig vid frukostbordet." Ofattbar försummelse, att lämna en gammal kvinna med diabetes och dålig syn i sticket så där. Att bara gå därifrån när hon inte öppnade! Det behövs ingen utbildning, bara sunt förnuft för att agera rätt här. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-10 22:29 | |
![]() | Ja man kan ju undra varför de inte har undersökt orsaken till att hon inte öppnat..en dag hade jag ju kunnat förlåta men 4:a!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-10 22:54 | |
![]() | på hemmet där min farfar är ,så är det bedrövligt!snart får dom gamla byta blöjor på varandra för det fins ingen tid,eller knappt någon personal,dom är så underbemannade så det är hämskt,det måste vara billigare att ha folk i arbete än att gå arbetslösa,Nä bli gammal är ingenting jag vågar | |
| annakvack | 2010-09-11 10:15 | |
![]() | Hittar inga ord..jo två..för jävligt!! | |
| annakvack | 2010-09-11 18:11 | |
![]() | Gick igenom dagens tidning. Inget nytt under solen och inte ett öppet brev där Carema ber om ursäkt. Dålig stil!! | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-09-11 18:23 | |
![]() | Fruktansvärt - men så går det när pengar används till annat. 200 miljarder/år till flyktingmottagning ! Kunde de inte använts bättre ?? Ett s.k. flyktingbarn kostar en miljon om året - en undersköterska 300.000 kr. Snart val !!! | |
| annakvack | 2010-09-11 19:14 | |
![]() | Ja kubanilsson, 200 miljarder är mycket pengar. När man kollar runt hur mycket pengar olika saker kostar blir man ju mörkrädd!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-11 19:59 | |
![]() | på farfars hem får dom äta pulver soppa 2 ggr i veckan ,när hans hyra för äldreboendet och maten är betald(om man nu kan kalla det mat)då har han 700kr kvar så han sörjer mycket att han inte har råd att köpa jul och födelsedagspresenter till sina barn barn,det luktar alltid avföring på äldreboendet sen står en tvättmaskin och går hela dagarna som inte är så kul att lysna på,maten är sladdrig om dom äter broccoli så har den kokat så länge att den är grå förr hadde dom en huskatt på äldreboendet so alla som bodde på hemmet var så glada åt ,men det blev för dyrt med kattmat för komunen så den tog dom bort | |
| LisaLong | 2010-09-11 20:15 | |
![]() | Jag blir SKITFÖRBANNAD rent ut sag samt ledsen...välfärdsland jo hejsan....usch stackars människa, sånt FÅR inte hända | |
| LisaLong | 2010-09-11 20:16 | |
![]() | kubanilsson håller med dig | |
| Savi | 2010-09-11 20:33 | |
![]() | Varför blir man förvånad?? Vårdpersonalen nuförtiden är slapphänta latmaskar som ser de äldre som djur.Inga som helst känslor i kroppen. | |