Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Naity_2010-09-11 13:31
Antal inlägg: 633

Skicka vidare- goda gärningar
Detta är också en film, där den går ut på att man ska skicka vidare tre goda gärningar, sedan i sin tur skickar de tre som fått goda gärningar vidare till tre nya, var och en. Och det blir en kedje reaktion.
Tänkte att det finns en "sprid kärlek" tråd, men den är ju endast riktad mot användare på betapet.

Så vi kan sprida goda gärningar IRL och sedan dela med oss här!

Toody Cole2010-09-11 13:38
Antal inlägg: 102

När jag kliver av bussen och har tid kvar på min biljett brukar jag ge den till någon som just ska kliva på och köpa en. Bara en god gärning, inte tre, men ändock.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-11 13:59
Antal inlägg: 675

Toody Cole

Hur god gärning är det? Sno pengar av det kommunala bussföretaget. Det är ungefär en lika "god" gärning som att ge sin oanvända kölapp på systemet, apoteket eller banken till någon som just kom in genom dörren utan att tänka på alla andra som köat skitlänge.

Neaa22010-09-11 14:19
Antal inlägg: 162

Men det kändes väl lite gnälligt FISTO, man behöver väl inte alltid vara så milimeterrättvis...det tar onödig tid för de på systemet om ingen kommer när de ropar upp ett nummer och man kan ju inte gå runt och titta vilken som förtjänar lappen mest om man stressar iväg för att man inte hinner stanna kvar tills det är ens tur!

Mindymoo2010-09-11 14:19
Antal inlägg: 1743

Att ge bort en p-biljett med tid kvar, eller en bussbiljett som inte gått ut - det är väl självklart. Eftersom man redan betalat är det ett sätt utnyttja de pengar man lagt ut.

Toody Cole2010-09-11 14:24
Antal inlägg: 102

Var inte så blå nu, Fisto. Den lilla pensionären som sparar 22 kronor genom min goda gärning kommer givetvis göra av med dem på annat vis ändå, kanske genom att lyxa till det med annan kattmat än Euroshoppers eller ta bussen in till stan fler gånger. Oroa dig inte för att staten ska gå miste om dessa kronor.

TopBanana2010-09-11 14:41
Antal inlägg: 752

Jag var på sjukhuset med någon som fått handen klämd en gång. En man stod i kön som hade ett stort sår i pannan som såg djupt ut men han fick inte träffa en läkare för han hade inga pengar med sig, så jag gick fram och betalade. (20 pengar...) Efter att han blivit ihopsydd, kom han och letade fram mig och ville LOVA att han skulle se till att jag fick tillbaka pengarna. Men jag försökte förklara detta med "3 goda gärningar" istället - vet inte om han någonsin gjorde det...

TopBanana2010-09-11 14:41
Antal inlägg: 752

(Detta var INTE i Sverige... Tror att i Sverige skulle man nog få se en doktor i alla fall om man hade ett sår i pannan....)

Savi2010-09-11 15:35
Antal inlägg: 1176

Jag hjälpte en gammal tant med rullator ända från affären & hem till henne med hennes två astunga matkassar häromdagen som hon hade svårt att balansera på rullatorns lilla lastutrymme.
Tanten blev stormförjust & kramade om mig så hårt innan vi stängde dörren.
Jag var helnöjd med mig själv & fick dessutom en väldigt trevlig pratstund =)

coola killen2010-09-11 15:42
Antal inlägg: 22

jag jobbar inte.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-11 17:59
Antal inlägg: 9204

alla mina goda gärningar är riktade mot mina barn, varje dag, always.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-11 19:04
Antal inlägg: 37631

ger bort alla mina äpplen till dom som inte har några,delar mat till dom fattiga som blivit över på ett storkök ,ger en ensamstående mamma pengar till sommrarna

Eomin2010-09-11 19:35
Antal inlägg: 175

Jag köper alltid kvällstidningen och när jag är färdig med den ger jag den till någon okänd människa på lunchstället, bussen eller var än det sitter någon och ser uttråkad och lite ensam ut.

med2010-09-11 19:55
Antal inlägg: 1164

Jag plockar skogshallon och kokar hallonkräm till mina vänner!!!

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:10
Antal inlägg: 675

Jag är inte blå - jag betalar skatt varje månad utan att gnälla, det är på sätt och vis en god. :D

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?