Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bergliot | 2010-09-15 16:55 | |
![]() | Katter som plötsligt= ovänner?? Hejsan! Undrar om någon "kattkunnig" kan hjälpa mig att förklara vad som hänt hemma hos oss de senaste två dygnen; Har tre katter- en mamma ( 3,5 år gammal) och två ungar - en hane och en hona (drygt 2 år gamla). Alla är kastrerade/stariliserade. Hittills har de kommit bra överens, de har sina oskrivna bestämmelser (mamman är oftast den styrande om det blir "debatt" etc) men har i stort alltid kommit bra överens. Vi behöll 2 av ungarna eftersom de var så syskonkära redan från start och fram tills igår så har de ofta sovit bredvid varandra etc. Ibland har det förstås hänt att de "busbråkat" men aldrig mer än så. Vid busbråk så har hanen alltid varit den starkaste men honan har inte velat ge sig. Sedan igår har det blivit förändring; Nu fräser kattungehonan på kattungehanen så fort de träffas! Varför??? Tacksam för hjälpande tips! | |
| LisaLong | 2010-09-15 16:58 | |
![]() | den här tråden måste jag följa. Tyvärr har jag inget svar, men en väninna till mig var med om PRECIS samma sak | |
| janne121212 | 2010-09-15 17:00 | |
![]() | Kvinnor håller alltid ihop mot män. | |
| kef-barn | 2010-09-15 17:19 | |
![]() | HAHAHA på janne! | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-15 17:20 | |
![]() | Det låter lite suspekt. De kanske är i någon slags trotsålder? Hehe, vild gissning! | |
| 1stclassriot | 2010-09-15 17:23 | |
![]() | har du försökt att googla? honan kanske har fått för sig att hon nu ska vara i högre rang än brorsan och fräser för att utmana och ta plats? | |
| Deadwing | 2010-09-15 17:25 | |
![]() | Fräser den unga honan på annat också, eller är annorlunda i sättet? Min första tanke var att hon kanske har ont. Kanske att hanen varit för hårdhänt i leken och råkat skada henne? Det är himla svårt att säga vad det kan bero på.. (och jag är så trött att jag inte tänker särskilt logiskt för tillfället). Normalt hade jag gissat att det hade med fertiliteten att göra, men eftersom katterna är kastrerade (sterilisering utförs inte på katter), så blev det knepigare. Nä men spontant så gissar jag att hanen varit FÖR dominant elelr så mot honan. Är de innekatter eller utekatter? Funderar över om hanen kanske är understimulerad och tagit ut energin på honan? Hmm.. brainstorming. | |
| No90Kleist - Ej medlem längre | 2010-09-15 17:33 | |
![]() | Försökte rulla "busbråk" precis... | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-15 17:55 | |
![]() | Kattrådar finns det dussintals av. Använd någon av de trådarna alltså. Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.