Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 332 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-09-18 14:04 | |
![]() | Protest mot avklädda bilder på nätet. Vill ställa mig upp och hurra när kvinnor gör som hon i artikeln som jag länkar. www.aftonbladet.se/k...78 06521.ab Tycker det är dags att öppna ögonen på barn, ungdomar och vuxna kvinnor, att de flesta inte har en perfekt slimmad kropp. Att man med bild kan skapa en "perfekt" kropp. Att man sedan dessutom vill visa upp den för alla genom att lägga ut halvnakna bilder på nätet är sorgligt anser jag. Utseende tar för stor plats i samhället, det är väl ändå andra kvalitéer som räknas, eller? Har det gått för långt? vad har ni andra för uppfattning om det? | |
| Satyra | 2010-09-18 14:18 | |
![]() | Håller med dig, Gautama. Det är totalt galet att det barn/ungdomar främst bekymrar sig för och lägger tid/energi/pengar på numera är utseendet framför allt. Det mest sorgliga i sammanhanget är att jag överallt omkring mig ser att även medelålders (kvinnor främst) hakat på ytfixeringen och verkar vettskrämda över tanken på att åldras, väga mer, få livs-yt-skavanker. Det ska GI:as, konstant motioneras, slimmas, dras åt, lyftas upp, slätas ut, poleras och fixas till absurdum och det pratas om utseendet överallt, överallt, så ja ... om inte ens vi vuxna verkar klara av att inte påverkas av ytidealet - hur ska då barn/ungdomar lyckas med det?!? ... :-/ Här är en anna bra länk i sammanhanget: www.skonhetsideal.com/ | |
| Gautama | 2010-09-18 14:20 | |
![]() | Kollar vi in denna sida som vi vistas på så finns det ju trådar i ämnet också:-) Nä, vi tycker lika Satyra, ska kolla in den sida du länkar:-) | |
| Satyra | 2010-09-18 14:22 | |
![]() | Klart vi gör, Gautama - vi är ju samma person, enligt vissa, hahaha ;-) | |
| Gautama | 2010-09-18 14:23 | |
![]() | Just det, glömde det,,hahaha:-)) | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-18 14:26 | |
![]() | Kan bara hålla med er "kärringar" att idealet på hur smal man ska vara är sjukt och detta matas de med varje dag på nätet i tidningar .mm,mm En tjej/kvinna är väl snyggast med lite former Bitte | |
| caughtbock | 2010-09-18 14:29 | |
![]() | Jag håller med om att det är för mycket naket på internet, men jag fattar faktiskt inte varför Helle är sur på Demi Moore. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 14:29 | |
![]() | Vadå! Vi vet hur våra kroppar ser ut, och speciellt en skrynklig överviktig kvinnokropp, med tanke på hur många gånger sådana här artiklar publiceras - de säljer lösnummer! Tyvärr så är övervikt ett större problem än att vi tror att vi inte vet hur vi ser ut. Kanske har idealbilden trots allt en viktig uppgift. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-18 14:30 | |
![]() | Hoppas d är ok om jag protesterar mot genetiskt defekta barn, civila dödsoffer och användande av kemisk och radioaktiv krigsföring istället... | |
| Gautama | 2010-09-18 14:30 | |
![]() | Jag säger inte att man måste vara kurvig. Smala, spinkiga, mulliga you name it! Man är fin som man är. Det jag menar är att man ska vara nöjd med den kropp man har. Vi är inte alla skapta i samma form. | |
| caughtbock | 2010-09-18 14:31 | |
![]() | Exakt Gautama, det är precis så det är! | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 14:33 | |
![]() | Kul att hon påstår sig vara en helt vanlig kvinna, är en vanlig kvinna överviktig? | |
| Gautama | 2010-09-18 14:33 | |
![]() | Det är ok h3r4kl31t0s! Alla ämnen är viktiga på sitt sätt. Bara för att man bryr sig om detta så betyder det inte att man bryr sig mindre om andra "viktigare" saker!! | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-18 14:34 | |
![]() | Överhuvudtaget så undra jag varför vi måste matas med naket i det offentliga rummet, Bitte | |
| Helig dykare - Ej medlem längre | 2010-09-18 14:34 | |
![]() | Off topic, men detsamma gäller ju även för killar/män. Det ska vara svullna biceps och tvättbrädemage. Kanske är trycket något mindre på killar, men jag är säker på att många killar också mår dåligt av denna kroppsfixering. För övrigt håller jag med ovanstående skribenter. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-18 14:35 | |
![]() | Observera att hon för första sidan i tidningen. | |
| Gautama | 2010-09-18 14:36 | |
![]() | Absolut helig dykare. Det har blivit mer och mer pressande för killar i dagens samhälle också. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 14:36 | |
![]() | Men vi är knappast födda med övervikt. Är man tjock bör man försöka gå ner i vikt. Men om man tror att det är ett statmemt att vara fet så blir det lite svårare. | |
| Satyra | 2010-09-18 14:37 | |
![]() | FISTO - Nu är det väl inte bara eller ens främst ohälsosamt överviktiga som på ett mycket negativt vis påverkas av hjärntvätten över hur den perfekta kroppen "ska" se ut, utan helt normalviktiga (och ofta till och med redan underviktiga) barn/ungdomar (och vuxna). Så nej, tror absolut inte matandet av rådande idealkroppsbild gör någon som helst nytta. h3.... - Jo, för det är viktigt att vi bestämmer oss för EN enda sak att reagera/protestera på/emot, eftersom vi alla har en begränsad protestkvot tilldelat oss. | |
| Gautama | 2010-09-18 14:37 | |
![]() | Vi är inte skapta för att vara pinnsmala från födseln till döden heller Fisto. Kroppen förändras med åren. | |