Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade42
Mobilspel
Pågående18 632

Forumkategorier

Användare Inlägg  
F_Errari2010-09-19 07:39
Antal inlägg: 403

GI eller LCHF?
Nån som har tips på vad som funkar bäst om man ska gå ner (25 kg) i vikt?

gnill2010-09-19 07:46
Antal inlägg: 1942

Jag tror att det är väldigt individuellt. Vi människor är olika fysiskt precis som vi är olika psykiskt/personlighetsmäs sigt. Därför tror jag att olika metoder passar olika personer olika bra. Någon kommer garanterat att skriva "ät mindre/rör på dig mer" i den här tråden. Och det vet alla att man ska göra. Men för vissa är det lättare att lägga om kosten helt och för andra funkar det att typ bara ta hälften av portionerna eller ngt annat. Av personlighetsmässiga skäl. Sen tror jag som sagt att våra kroppar är olika, och att vi därför har olika sätt att gå ner i vikt. Så du får prova. Jag skulle rekommendera Viktväktarna istället, eftersom man också får in en kontrollfunktion där (man går och väger sig). Men det är vad som passar mig... Vad som passar dig vet jag inte.

En del säger att man ofta går upp igen när man använder metoder, det är sant, men a) alla gör inte det och b) även om man går upp igen så har man nytta av att ha gått ner 25 kg under en period när man kanske skulle ha gått upp 10 till annars och haft en övervikt på 35 kg istället.

dr_gren2010-09-19 07:55
Antal inlägg: 189

Äta mindre bara.. Funkar för mig äter precis samma saker som förut men mindre kcal in bara.. Motionera dagligen, själv cyklar jag ca: 2mil om dagen.. 10kilo minus nu sen 8 augusti..

Mouche - Administratör2010-09-19 07:56
Antal inlägg: 24193

www.betapet.se/forum...-0 #1281808

www.betapet.se/forum...-0 #1227401

www.betapet.se/forum...-0 #1066053

Mouche - Administratör2010-09-19 08:41

Jag har talat med TS och har förstått det syfte hon/han haft med tråden.
Det är en jämförelse mellan dieterna TS vill ha och då öppnar jag alltså tråden igen för att just detta ska kunnas diskuteras separat från de andra trådarna och LCHF.

Jag låter dock de andra trådarna finnas kvar utifall någon vill fördjupa sig lite extra.

Mouche

Mouche - Administratör2010-09-19 08:42

---OM LCHF--- skulle det vara här ovan =)

F_Errari2010-09-19 08:54

Är det nån som har testat båda varianterna? Jag tänker med fasa på hur det skulle vara att leva utan bröd! Men man kanske kan vänja sig?

Och snälla, skapa en ny tråd om ni vill ge tips av typen "ät mindre, rör på dig mer". Detta känner vi alla till - men det är inte mitt syfte med tråden att diskutera självklarheter.

VV har jag testat, och jag klarar det bara så länge jag går på de förbenade mötena.

Det är min livsstil jag behöver ändra och jag funderar på en av dessa metoder.

halalgren2010-09-19 10:10
Antal inlägg: 59

VV funkade bra, var arbetslös en längre tid, gick ned 22 kilo på potatis och fisk medans jag låg i soffan och kollade tv, knappt någon motion alls.

LisaLong2010-09-19 10:48
Antal inlägg: 2725

viktväktar mat givetvis...man går ner mycket snabbt men äter ändå massa:)

Zoracona2010-09-19 11:15
Antal inlägg: 3

LCHF funkar bäst för mig och många vänner och bekanta. Sök på nätet så hittar du en kolhydratstabell, mycket bra att ha för att äta rätt saker. Lycka till!

Miss_jk2010-09-19 11:39
Antal inlägg: 8941

Tror att GI är mer hållbart men LCHF går snabbare. Så för ett långvarigt resultat om du inte har bråttom så skulle jag satsa på GI, annars om det är till något speciellt tillfälle (typ bröllop) så skulle jag satsa på LCHF.

Kirstin2010-09-19 12:09
Antal inlägg: 99

Jag själv går på XV, och fördelen för mig är att man arbetar mycket med mental träning, och mental näring. För mig är det det som kommer att göra att jag både går ner, och håller resultatet.

Sen har jag tur, för min man går på LCHF. Han motionerar inte speciellt mycket, och äter rätt stora portioner, och har gått ner 20 kg sedan i maj. Kilona bara rinner av honom! Han äter bra råvaror, och vi lagar allt från grunden. Det finns väldigt bra kokböcker, rekommenderar gärna. Och det finns en speciell sorts "bröd" man kan baka, om man inte står ut:-)

Kirstin2010-09-19 12:10
Antal inlägg: 99

Förtydligar: tur för att vi båda är på väg ner, samtidigt:-)

Ckur2010-09-19 12:19
Antal inlägg: 231

Det första man svälter med båda dom dieterna är HJÄRNAN som kräver kolhydrater för att fungera optimalt.Vansinne!

Sund,varierad kosthållning och regelbunden motion är den klokaste och mest varaktiga metoden....

stene462010-09-19 15:42
Antal inlägg: 29

GI är nog bättre för kroppen på lång sikt. De jag känner som prövat LCHF upplever att de blir mer begränsade i sina kostval.

Kirgizistan2010-09-19 15:43
Antal inlägg: 1188

Ingetdera, ät bara mindre och motionera mer.

F_Errari2010-09-19 16:00

Tack Kirgi. Det hade jag ingen aaaning om. Vad enkelt allting blev plötsligt.

F_Errari2010-09-19 16:01

Var hittar jag bra kolhydratslistor, recept etc. på nätet? Har förstås sett en del sidor, men jag vill veta vilka era favoriter är!

Kirgizistan2010-09-19 16:12
Antal inlägg: 1188

Du verkar ju inte ha accepterat det, för det är just så enkelt.

Det finns ingen mirakelmetod eller diet, du måste bara ha viljan.
Sikta på att leva sunt istället för att banta.

F_Errari2010-09-19 16:27

Jag citerar Gnill:

Någon kommer garanterat att skriva "ät mindre/rör på dig mer" i den här tråden. Och det vet alla att man ska göra. Men för vissa är det lättare att lägga om kosten helt och för andra funkar det att typ bara ta hälften av portionerna eller ngt annat. Av personlighetsmässiga skäl.

Jag är glad för din skull Kirgi, att det är just så enkelt. Men du kan väl låta oss ha den här tråden i fred - vi alla som av någon anledning inte har accepterat detta =).

Observera att trådtiteln lyder GI eller LCHF? Det tycker i alla fall jag är enkelt och lätt att acceptera.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?