Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| F_Errari | 2010-09-23 14:42 | |
![]() | USA och passregler Helt otroligt. En kompis skulle till New York i morse men fick inte gå på planet p.g.a. att hans pass (brittiskt) inte kunde avläsas maskinellt. Det saknade nån elektronisk remsa. Har ni varit med om detta? | |
| SylphiD | 2010-09-23 15:10 | |
![]() | När vi var till staterna så var man tvungen att lämna fingeravtryck och hela faderullan. Det är lite strikt efter en viss händelse skulle jag tro. | |
| F_Errari | 2010-09-23 15:53 | |
![]() | Jo, jag förstår såklart vitsen med ökad säkerhet. Denne resenär hade dock elektroniskt visum, vilket var vad som krävdes, men åkte alltså dit på en attans remsa med siffror ... | |
| Jesper M | 2010-09-23 16:42 | |
![]() | det är därför man inte åker till länder som kräver precis all information om en inklusive penislängd, helt sjukt är det tycker jag! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-23 17:03 | |
![]() | Well, de har lite extrema (och naivt trångsynta) regler men samtidigt är detta en förändring som skedde för minst 2 år sen. Precis som med Visum är detta en sak man bör kontrollera innan man reser iväg annars kan det som i din kompis fall bli mycket tråkigt. | |
| Sona | 2010-09-23 17:13 | |
![]() | När jag reste till USA ganska snart efter 9/11 fick vi på planet fylla i en enkät. Frågorna gick i stil med: "Are you a terrorist?" "Do you carry any explosives with you?" True story. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-23 17:25 | |
![]() | Den "typen" av frågor har de haft ganska länge, man kan ju undra om de verkligen tror att någon fyller i "JA" på nåt av de? När jag flög till Beijing för ett gäng år sen fick man fylla i massa papper på flygplatsen. På ett av de skulle man fylla i ett av följande alternativ: Male Female Other Jag blev lite förbryllad måste jag säga.... =) | |
| odin - Administratör | 2010-09-23 17:37 | |
![]() | Både Japan & Kina kräver fingeravtryck så det är inte enbart USA. | |
| revansch | 2010-09-23 17:47 | |
![]() | Locomondo: haha, other???!! vad menar de med det? | |
| Miss_jk | 2010-09-23 18:11 | |
![]() | Även mellan Umeå och Stockholm har jag fått "visa" fingeravtryck. (Hur 17 säger man? Visa? Göra? Ta?) | |
| Midna79 | 2010-09-23 18:11 | |
![]() | Man kan ibland bli förvånad över vissa länders regler för inresa - men det ligger i ens eget intresse att kolla upp vad som gäller innan man åker, och ogillar man deras sätt att hantera inresandet kan man ju försöka undvika att resa just dit. | |
| Miss_jk | 2010-09-23 18:15 | |
![]() | Även det gröna kortet är det noga med. Sambon hade tappat bort sitt när vi åkte hem i somras och då sa de att det kunde bli väldigt svårt att komma in i landet igen. Måste skicka in lönespecar, kontospecar och tjofadderittan som bevis på att man vart i Sverige under tiden. Det gjorde vi, ihop med det gröna kortet (som vi hittade i min väska) men inget svar har kommit nu efter ett halvår. | |