Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xperia | 2010-09-29 18:45 | |
![]() | Hamnat fel Hur gör man när man hamnat i fel umgängeskrets? Hur tar man sig ur när de enda vännerna man har är "fel" men ändå känns bättre att ha än att stå ensam. | |
| Caligatia | 2010-09-29 18:46 | |
![]() | Bryt även om det är jobbigt och sök nya vänner är mitt råd. Det blir tufft ett tag, men du vinner mkt på det i längden. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 18:46 | |
![]() | Försöker inse sitt eget värde | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 19:11 | |
![]() | gå till en psykolog via hälsocentralen dom är profs på det mästa och kan tänka i andra banor som man inte tänkt själv,så kommer et nog fram till en lösning | |
| Ydh | 2010-09-29 19:13 | |
![]() | Det är bättre än att vara ensam än att ha "dåliga" vänner. Nya vänner går alltid att hitta. | |
| manda89 | 2010-09-29 19:15 | |
![]() | Det är lättare att hitta vänner när dina ''dåliga'' vänner inte är med i din umgängeskrets längre. | |
| bulll | 2010-09-29 19:21 | |
![]() | Det kanske beror lite på också vad du menar med "fel" kompisar. Fel som i farligt sällskap som får dig att göra dumma grejer, som inte respekterar dig och behandlar dig väl = dumpa, at once. Fel som i bara inte helt rätt för dig, kanske lite trista, oinspirerande osv = behåll men försök fasa bort dig och närma dig roligare människor när tillfälle ges. | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-29 19:30 | |
![]() | Man sätter sig ner och tänker. Rätt vad det är så inser man att man klarar sig alldeles utmärkt utan folk som gör livet besvärligare än det behöver vara. I samma ögonblick inser man också sitt eget värde och det faktum att nya kompisar med 100%-ig säkerhet kommer att dyka upp när de gamla försvunnit. Livet är härligt när man mår bra så se nu till att fixa till det bra för dig själv. Jag har själv haft samma problem när jag var yngre och det var inte kul alls men, i långa loppet har det gjort mig starkare och mer självständig. Du och ditt liv är viktigast! Var rädd om dig och good luck. :)) | |
| bitteb | 2010-09-29 20:15 | |
![]() | Jag e hellre ensammen själv, än själv i ensamheten! Kram på dig! | |
| Klantanka | 2010-09-29 21:10 | |
![]() | Ingen människa vill väl vara ensam och hamnar man "fel" så har man förmodligen inte några "bättre" att välja istället. Då är det inte bara att "skaffa nya". Det hade man väl redan gjort isåfall!? Men några tips kanske: Är det gamla vänner? Nya? Kan du tänka dig att bryta mönstret genom att försöka hitta nya intressen där du förhoppningsvis kan hitta bättre umgänge? Typ kvällskurs? Yoga, aerobics, kör, språk, matlagning... Hur gammal är du? Jobbar du? Pluggar du? Det är ju lättare att hitta nya vänner genom att vara ute bland folk. Har du (små) barn? Kan du tänkas hitta nya vänner genom dem - tänker då närmast på kyrkis, öppen förskola osv.? | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:27 | |
![]() | Hur hamnade du i fel umgängeskrets då? | |
| granit_70 | 2010-09-30 00:21 | |
![]() | Hm? håller med föregående talare | |
| delta9 | 2010-09-30 01:18 | |
![]() | Gå med i en workshop eller kurs. Där träffar du lättare bättre vänner. | |