Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 663

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fyllskalle2006-06-21 20:27
Antal inlägg: 211

Så kan det gå...
Jo. Forumläsare vet att berätta att gårdagen ägnades åt arbetsvägran. Ett upptåg som ett flertal medborgare deltog i med själ och hjärta. Oj så trevligt vi hade.

Idag har jag dock fått jobba. När jag vaknade i morse var min mejlbox fylld till både bredd och höjd. Att så många skulle lägga sina små snoriga näsor i blöt och påpeka hur felaktigt, dumt, ja till och med samhällsfientligt detta lilla modesta förslag var kunde jag aldrig tänka mig.

En ung herre som kallade sig Martin bifogade ett nittiotal olika dokument som alla tog upp vad det innebär att göra avlat. De var skrivna på ett språk jag ej behärskar och det tog mig många timmars översättning för att uttyda dem. Tänk om folk kunde lära sig att använda ett språk som folk förstår.

Nåväl, Fru Tarras-wahlberg hävdade å det bestämdaste att knugen minsann skulle jobba som vanligt. Såna där fasoner att vara ledig var abslolut inget kungen ville delta i. När jag senare frågade vad han sysselsatt sig med så blev hon lite vag men att det i alla fall var hästar inblandade.

En ung indolent herre med stora ögon -jo han bifogade en tecknad bild av sig själv - bad mig helt sonika att dra dit pepparn växer. Arbeta det är en plikt, basunerade han ut med versaler och utropstecken.

Inte helt unge herr Amis mejlade och ville veta vad jag tyckte om hans bok. Han tyckte initiativet var bra och rekommenderade andra att göra samma sak - d.v.s. läsa hans böcker.

En pastor här på beta hävdade att det är en synd att inte arbeta. Det var ju synd tänkte jag först mejla tillbaka. Men fann inte modet att trycka på "send"-ikonen. Han väntar fortfarande på mitt svar.

En hel drös med övervakare bifogade ordningsreglerna som gäller för foruminlägg - även de finstilta delarna. Närsynt som jag är hade jag inte riktig fått syn på dem varför jag vidhöll min oskuld.

Det gladaste brevet fick jag från signaturen "kasper" som skrev att han stängt fabriken och åkt så långt som det kan gå, långt ifrån trafiken för att slicka sina sår.

Nåväl. Jag tyckte det var trevligt att inte arbeta och sanningen att säga har jag inte fått så mycket gjort idag heller. Det var ju så många brev att läsa.

Nu undrar jag stillsamt. Fick ni andra arbetsvägrare samma reaktioner?

Mvh
Fyllskalle
 
västgöten - Ej medlem längre2006-06-21 22:38
Antal inlägg: 1135

stå på dig,fyllskalle du och jag tillhör en exklusiv skara av människor som är extremt effektiva och därför behöver vi inte arbeta varje dag..
 
JennyAnderss2006-06-21 23:37
Antal inlägg: 66

Oj vilken respons!

Det var nog bara du som arbetsvägrade på riktigt. Alla andra som inte var på jobbet hade redan slutat, var sjuka (jag) eller var lediga, så uppfattade jag det i alla fall.
 
mamman - Ej medlem längre2006-06-25 12:00
Antal inlägg: 6379

Ooops! Hörrö duru!

 
Scandal - Ej medlem längre2006-06-25 12:07
Antal inlägg: 620

Jäklar att du pallar skriva så långa inlägg fyllskalle :O
 
mamman - Ej medlem längre2006-06-25 15:32
Antal inlägg: 6379

Han kanske är nykter för tillfället.... ;-)
 
fyllskalle2006-06-25 23:10
Antal inlägg: 211

Var nu inte oförskämd "mamman".
 
mamman - Ej medlem längre2006-06-25 23:58
Antal inlägg: 6379

hehe...
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-06-26 00:42
Antal inlägg: 170

Det här kan ju faktiskt bli en bestseller - om det inte hade varit så dåligt skrivet såklart :-D
 
Erotiskt Får - Ej medlem längre2006-06-26 01:32
Antal inlägg: 19

Det vore roligt att se vad du kan åstadkomma själv med ditt lilla pubertala ordförråd.
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-06-26 01:41
Antal inlägg: 170

Ja, vissa har ju "roligt" åt helt absurda saker. Som den här texten t.ex. Jag förstår att du skulle tända på mina pubertala novellsamlingar, dom riktar sig faktiskt till dom som är 50+ och saknar liv :-D
 
Tufflan2006-06-26 09:36
Antal inlägg: 1254

Detta var det roligaste jag läst på länge Grattis Fyllskalle till en välfylld inbox... jag skulle dock vilja läsa orginaltråden, men hittar ingen som verkar stämma in. Kanske nån kunde tipsa om rubrik och kategori så man får läsa själv vad som blev avhandlat.

Och du Fyllskalle.... tryck på sänd du, den där pastorn tål nog höra både ett och annat har jag på känn :)
 
fyllskalle2006-06-26 10:57
Antal inlägg: 211

"Upp till kamp mot jobbet" tror jag tråden heter.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?