Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 904

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bulll2010-10-04 18:14
Antal inlägg: 365

lösa lån...
Ja, alltså i lösa som i bli av med dem - nån som vet hur sånt funkar? Har några sketna tusen kvar att betala på bilen och blir mest irriterad över att detta enligt planen ska ta ända till i maj nästa år. Kan man välja att betala in resterande skuld på en gång eller måste man i så fall likafullt betala den räntan som man egentligen skulle fått pynta under den kvarvarande tiden?

remvanrijn2010-10-04 18:20
Antal inlägg: 16500

läs vad som står i avtalet. När det gäller huslån brukar det kosta en extraslant om du förtidsinlöser lånet. Upp till dig att räkna om du vinner/förlorar på det.

Att det är såhär beror på att månadsräntan är (en del av) den vinst som långivaren (tänkte)gör på dig. En affär som du avslutar i förtid blir alltså en sämre affär för honom och då vill han ha en x-traslant av dig istället

bulll2010-10-04 19:19
Antal inlägg: 365

Mm, vet att det brukar vara så när det gäller hus. Tänkte att nån kanske hade kläm på hur det brukar vara när det handlar om bilar. Men tack för tipset att läsa avtalet - jag har inte ens kommit så långt i mina funderingar, det säger väl lite om hur handlingskraftig jag är, haha.

slånbär2010-10-04 19:47
Antal inlägg: 5539

Men snälla nån-det är väl bara att läsa avtalet eller ringa dom.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?