Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 912 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| HELRAKAD | 2010-10-04 20:44 | |
![]() | Tips på BRA (romantiska) komedier? Typisk fredagskväll: Barnen har somnat. Jag och min kära fru sitter i soffan. Idol, Bingolotto, Pimp my Ride... och allt som finns på TV lockar inte mycket. Idé: vi ser en film! Själv gillar jag det mesta. Men eftersom jag VET att min fru kommer somna efter max 7 minuter om vi sätter på en läskig/"svår"/skjuta-på-a llt/sci-fi/eller-vad-du-v ill-film, så slutar det oftast med att vi sätter på en amerikansk romantisk komedi. Eftersom dessa tenderar att vara riktigt J-a värdelösa, så somnar hon ändå i soffan (efter 10 minuter). Själv sitter jag och kikar på denna värdelösa film efterom jag inte kan stänga av en film jag väl satt på. Så: jag vill ha tips på roliga filmer (med romantik... det ingår liksom), som de flesta kan uppskatta! Och Pretty Woman och Forrest Gump har vi sett... | |
| bj-olle | 2010-10-04 20:47 | |
![]() | du vill se "vi som älskade varandra så mycket", regisserad av ettore scola. ett italienskt underverk som sparkar röven ur allt vad "romantisk komedi" heter, iallafall vad det gäller kärlek och *host* kvalité. | |
| amoma | 2010-10-04 20:53 | |
![]() | Love Actually! så bra som den genren kan bli, Och gillas även av män, i alla fall dom jag har ikring mig! | |
| HELRAKAD | 2010-10-04 20:55 | |
![]() | Love Actually har vi sett (FRUGAN ääälskade den - jag tyckte den var OK). "Vi som älskade varandra så mkt" har jag inte sett... Värd att kolla upp. | |
| Miss_jk | 2010-10-04 20:58 | |
![]() | Heartbreak Kid (4.5/5) Forgetting Sarah Marshall (3/5) Smekmånaden (Just married) (3.5/5) | |
| Marttina | 2010-10-04 20:59 | |
![]() | Mamma mia | |
| bj-olle | 2010-10-04 21:00 | |
![]() | den tävlar med citizen kane om att kallas "historiens bästa film" oftast, verkar det som. jag var skeptiskt när jag höll i dvd-fodralet med den rekommendationen.. men jag vetefan faktiskt, nu när jag sett den :) som trivia kan man avslöja att det ÄR faktiskt både fellini och de sica som spelar sig själva, i de scenerna de är med. om man gillar italiensk film är det ju kalaskul | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-10-04 21:02 | |
![]() | War of the Roses | |
| miaurora | 2010-10-04 21:09 | |
![]() | Me and you and everyone we know. www.imdb.com/title/tt0415 978/ Helt sjukt bra. Rekommenderar även Juno www.imdb.com/title/tt0467 406/ och Goodbye Lenin. www.imdb.com/title/tt0301 357/ Sisådär. Tre av mina absoluta favoriter. | |
| Marttina | 2010-10-04 21:17 | |
![]() | Hiachi,,,om ni vill gråta ett par liter | |
| miaurora | 2010-10-04 21:18 | |
![]() | Martina, ja den är ju superfin! | |
| Dino78 | 2010-10-04 21:43 | |
![]() | Livet från den ljusa sidan Kärlekens båda ansikten Notting Hill French kiss Medan du sov Maid in Manhattan Preisdenten och Miss Wade What women want The ugly truth Tro hopp och kärlek mitt stora feta grekiska bröllop Bridget jones Dave Sanningen om katter och hundar Return to me Miss secret agent Dave En underbar dag Connie & Carla Jag älskar romantiska komedier...:-D | |
| smokey86 | 2010-10-04 21:54 | |
![]() | its complicated är ganska rolig faktiskt... | |
| Sigrids mor | 2010-10-04 22:03 | |
![]() | I love you man www.imdb.com/title/tt1155 056/ Ovanlig film, med en tvist och lite skratt och lite eftertanke. Gillade den verkligen!!! Magnolia www.imdb.com/title/tt0175 880/ Gammal - jag vet. Otroligt bra om man gillar bilder, och dolda budskap och hänvsiningar till skrifter och sånt. Djup film - som kan ses helt ytligt också. The Blind side www.imdb.com/title/tt0878 804/ Riktigt bra film. True story med Sandra Bullock i högform. Här är hon ingen sexig bimbo inte. Mogen kvinna som vet vad hon vill. Dave Presidenten och miss Wade Maid in Manhattan Sweet home Alabama Helens små underverk What women want Lite andra filmer jag inte somnar till men som inte räknas som pangpang eller komedi: Big Lebowski (förbered dig på en annorlunda film) Blinkande lyktor (dansk film i högform) Gamla män i nya bilar (danskt igen) I Kina käkar dom hundar (och danskt igen) Se till vänster där går en svensk (och danskt igen) Good Will Hunting ( en av de bästa filmer jag någonsin sett) | |
| magga | 2010-10-04 22:08 | |
![]() | Love actually How to lose a guy in 10 days Somethings gotta give | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-10-04 22:18 | |
![]() | Vad är det som gör Ettore Scola mästerlig utöver det vanliga? Jag har bara sett en film med honom "En alldeles särskild dag" om en så kallad strenge encounter mellan en hemma fru och en homo under fascistItalien, även om även den skulle kunna falla för en så kallad omöjlig kärleksituvation så tycker jag endå att den känns för distanserad om en intressant. I så fall skulle jag nog hellre föredra Fassbinders Petra von Kants bittra tårar, ett kamarspel mellan två kvinnor som behandlar avundsjuka, åtro, beroende och underkastelse. Men om jag ärligt skulle vilja se en romantisk komedier så skulle jag inte välja någon av dessa herrar om man nu är ute efter myspys det är för tungrott, om man nu vill ha en tungviktare skulle jag hellre föreslå Fellini han är dessutom rolig och absurd, annars finns det massor av dugliga samtida komedier som redan föreslagits | |
| MysanH | 2010-10-04 22:24 | |
![]() | Boomerang! En favvofilm :) | |
| justforfun | 2010-10-04 22:51 | |
![]() | American beauty I hennes skor Djävulen bär Prada | |
| flaxa | 2010-10-04 22:54 | |
![]() | The Holiday Amélie från Montmartre Laddat möte Tillsammans är man mindre ensam | |
| Granis123 | 2010-10-04 23:28 | |
![]() | När Harry mötte Sally | |