Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 904

Forumkategorier

Användare Inlägg  
friskan2010-10-04 22:31
Antal inlägg: 43

Security tool
Har ni någon erfarenhet av Security tool? Är det ett hjälp- eller stjälp-program? Jädrans elände att bli av med var det iaf, körde ideligen självscanning och talade om hur mycket jävla fel jag hade på min dator och att jag skulle ladda ner deras programvara för att bli av med skiten!

anträffbar - Ej medlem längre2010-10-05 01:47
Antal inlägg: 285

Det är likadant med Avast antivirus. På så sätt försöker de sälja sitt program.

Kommunisten - Ej medlem längre2010-10-05 03:42
Antal inlägg: 17

Security tool är ett fake antivirus

Tips:

tinyurl.com/yjlhfjw

Sote2010-10-05 08:49
Antal inlägg: 3557

Hade nåt liknande och fick formatera om hela hårddisken till slut. Allt slutade fungera efter att jag först försökt ignorera programmets uppmaningar om att köpa produkten och sedan gjort allt för att bli av med det. Ingenting funkade så till slut fick jag formatera om.

Wizz772010-10-05 09:29
Antal inlägg: 46

Bör vara frågan om ett fakeantivirusprogram som vill åt dina uppgifter och pengar. Om jag minns rätt gick jag in via felsäkert läge och lyckades via det ladda ner ett program för att få bort viruset. Sen är det dags att se över virusskydd och brandvägg igen.

friskan2010-10-05 14:38
Antal inlägg: 43

Jag gjorde en ominstallation igår oxå och då försvann det men det var rejält bökigt! Vad jag än försökte ladda ner så poppade de här rutorna upp om hur skadligt det var för min dator och att jag skulle köpa deras program för att städa upp.. Nä fy fan för sån´t dravel, nu är det bättre igen!

Tobbelurken2010-10-05 14:59
Antal inlägg: 107

Ett tips köp ett bra virusprogram de må kosta en del men det är värt det särskilt om man gör bankärenden och betalar med kreditkort över nätet...

wildman2010-10-05 15:00
Antal inlägg: 3860

Vi har mycket problem med sådana där på jobbet. Det är skitprogram som är värre än virus. Tipset är att när sådant där dyker upp, svara ALDRIG på något meddelande (då kan du ovetandes ladda ner något program) utan direkt när popuperna kommer stäng bara ner det med krysset i programrutan alternativt via aktivitetshanteraren. Om inte det funkar, stäng då datorn, bara man INTE svarar på frågorna.
Seriösa antivirusprogram beter sig inte sådär.

wildman2010-10-05 15:02
Antal inlägg: 3860

Dilemmat tobbelurken är att det inte är ett virus. Sen finns det vissa antivirusprogram som har ett visst skydd ändå. Ofta kallas det något i stil med "internet security" eller liknande. Men eftersom dessa idoter kommer med nya saker hela tiden så är ändå det bästa skyddet att vara en restriktiv användare.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?