Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Robyn_ - Ej medlem längre | 2010-10-05 19:28 | |
![]() | BDSM-domen i Malmö Vad tycker ni om den friande BDSM-domen? kvp.expressen.se/nyh...d- 16-aring Det är uppenbart att här finns två skyddsintressen som kolliderar - den personliga integriteten / sociala hänsyn till flickan som befann sig i en väldigt utsatt position. (Visserligen påstår hon själv att hon var där frivilligt, men pga. den unga åldern och självskadebeteendet anser vissa att man ändå kan och skall utreda fallet). Vad tycker om att staten griper in i liknande fall? | |
| Robyn_ - Ej medlem längre | 2010-10-05 19:30 | |
![]() | (Kanske ska tråden flyttas till Seriöst?) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:52 | |
![]() | Jag tycker att den friande domen är rätt. Men jag tycker att killen har betett sig som ett svin. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-06 09:28 | |
![]() | nu tror jag att jag ska emigrera,det går inte att bo i det här landet längre !stackars flicka,om hon blir slagen av någon blir hon sedd,det är bättre att bli sedd en inte sedd als,hon blev någon tror hon,nu är jag i allafall den slagna tjejen och det är bättre en att inte vara någon ,sätt in all psykologi hjälp åt dessa idioter som avkunnat denna dom dom borde bli av med sina jobb ,då dom inte är kapabla att sköta sina jobb | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-06 09:37 | |
![]() | Tycker att sånt där är enbart konstigt och det måste vara svårt att döma i såna fall. Glad jag slipper.. | |
| nikand | 2010-10-06 09:40 | |
![]() | Inser du vilka konsekvenserna skulle ha blivit av en fällande dom? | |
| Der Vaart - Ej medlem längre | 2010-10-06 09:42 | |
![]() | tittitit, vad gaggar du om? Bondage och sm-lekar brukar hållas inom lykta dörrar och sällan nå allmänhetens oförstående ögon/öron. Ser inga som helst konstigheter med detta fall och den friande domen känns självklar. | |
| wildman | 2010-10-06 10:05 | |
![]() | Det var av det jag läst en helt korrekt dom i mina ögon. Sen kan man säkert ha åsikter om beteenden. Tyvärr går det just nu en våg av moralism där man ofta blandar ihop moral och juridik. Allt som är omoraliskt är inte per automatik olagligt. | |
| Måns_E | 2010-10-06 10:24 | |
![]() | Tack och lov så blev det en friande dom. Att åklagaren ens tog det till åtal och tidningarnas sensationsrapportering är dock en del av tidsandan. | |
| Miss A | 2010-10-06 10:41 | |
![]() | Enligt mig, dåligt omdöme av utövaren att välja en skör och alltför ung tjej och sen kalla det ömsesidigt. Hoppas hon får hjälp med sin desturktivitet. Däremot tror jag inte domen kunde sett annorlunda ut | |
| lightningpaw | 2010-10-06 10:44 | |
![]() | håller med Miss A, även om "dåligt omdöme" känns lite som en underdrift... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-06 12:12 | |
![]() | jag skulle inte vilja stå åtalad med titti som domare. | |
| Robyn_ - Ej medlem längre | 2010-10-06 14:38 | |
![]() | Jag tycker att den här domen är väldigt intressant, eftersom det verkligen är kränkande att ingripa i människors sexliv. Vanligtvis skulle jag hålla med om att det är förkastligt att ens åtala om något liknande, men å andra sidan känns det förkastligt av en man i 30-årsåldern att ha BDSM-sex med en 17-årig flicka som är psykiskt störd och som har en lång historia av självskadebeteende. Vilka här inne kan vara säkra på att flickan verkligen ville detta? Det är hemskt upprörande om detta nu betyder att man i praktiken får utnyttja och misshandla psykiskt sjuka tjejer, kalla det för BDSM-sex och bli friad om man lyckas tysta den psykiskt svaga tjejen. Men, som sagt. Det är svårt som fan. | |
| Robyn_ - Ej medlem längre | 2010-10-06 14:40 | |
![]() | Titti - du måste ju tänka även på den personliga integriteten. Vi vill inte att staten ska stifta lagar och tillskapa prejudikat kring vårt sexliv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-06 14:41 | |
![]() | Korrekt dom. | |
| sejmårr | 2010-10-06 14:50 | |
![]() | Jag undrar över detta att flickan inte var myndig och därför inte kan skriva på något kontrakt... Vad jag förstår så hade det skrivits något papper innan själva akten? Att mannen ville få ett kontrakt skrivet innan gör att man starkt kan misstänka att han visste med sig att detta inte var helt ok?! Jag tycker domen var fel pga flickans ålder. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-06 16:14 | |
![]() | Är du säker på att du menar att domen inte är korrekt? Du kanske egentligen menar att lagen borde ändras. Det är en milsvid skillnad ... | |
| sejmårr | 2010-10-06 16:18 | |
![]() | Jag pratar om att vara myndig för att skriva på kontrakt. Hon var omyndig. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-06 16:32 | |
![]() | Och sedan när behöver man skriva kontrakt för att ha kinky sex? | |
| sejmårr | 2010-10-06 16:34 | |
![]() | Det trodde jag var något alla gjorde!!!! ;D | |