Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 894 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Huvudsaken | 2010-10-09 18:19 | |
![]() | Skitigt spelbeteende ok? Om en spelare, i det här fallet jag, råkar ut för att datorn låser sig under spel och man då talar om det för motståndaren (som bara fortsätter lägga ord) - är det då verkligen ok att vederbörande, när man ifrågasätter beteendet svarar: "Ja, vad ska jag göra åt det?". Skulle gärna skriva ut namnet på spelaren här men tycker att det vore ojuste ändå. Självklart har jag noga noterat namnet och kommer aldrig mer att spela med personen. Men är det verkligen okej att göra så här? Eller brukar det leda till avstängning? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:21 | |
![]() | Osportsligt som tusan men knappast förbjudet. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:21 | |
![]() | Helt okej. | |
| Miss_jk | 2010-10-09 18:21 | |
![]() | Varför skulle det bli avstängning? Det var väl inget otrevligt? Inget konstigt alls att man fortsätter spela. | |
| remvanrijn | 2010-10-09 18:22 | |
![]() | hur talade du om till motståndaren att datorn låste sig när den hade låst sig? det är inte ok at klaga på andra spelare, det kan leda till avtängning, så var försiktigt med vad du skriver. | |
| Huvudsaken | 2010-10-09 18:30 | |
![]() | Tack för de svar som kommit. Räknar och konstaterar att fler tycker att det är ok än tvärtom. Det är bra - då vet jag hur man ska bete sig här och ska omedelbart bli likadan själv. Tack än en gång! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:31 | |
![]() | Ja, vad skulle motspelaren göra åt det? | |
| remvanrijn | 2010-10-09 18:32 | |
![]() | äsch, jag ser helt enkelt till att min datorn inte låser sig när jag spelar med dig.. däremot låser jag kanske spelet.. :P | |
| Tigera | 2010-10-09 18:34 | |
![]() | Sådant där händer då och då i ens Betapet-karrär. Ibland är det motspelaren som får bekymmer och då fortsätter man lägga när det är ens tur. Efter en stund kanske motspelaren kommer tillbaka och kan hämta upp lite poäng. Nästa gång är det man själv som drabbas, och motspelaren hinner plocka massor med poäng och man går själv back i rating. Det jämnar nog ut sig i det långa loppet. Visst, det är surt när det händer men knappast någon katastrof. Hur hade du tänkt göra ifall du nu inte skulle "bli likadan själv"? Bara sitta och glo och vänta på att både din egen och motspelarens tid har gått? | |
| Savi | 2010-10-09 18:39 | |
![]() | Motspelaren kan ju inte göra så mycket & hade denna lagt sig så hade han/hon förmodligen förlorat rating,vilket man helst inte vill göra. Och det anser inte jag är osportsligt. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:46 | |
![]() | Nu gjorde ni Huvudsaken till en cynisk människa. Smisk på stjärten för det. | |
| Huvudsaken | 2010-10-09 18:49 | |
![]() | remvanrijn: hihi, det var lite kul skrivet. Fast jag tror inte att du behöver bekymra dig om att låsa något av dina spel för att jag skulle försöka ansluta iaf. ;-) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:51 | |
![]() | Jag passar alltid i sådana lägen, känns inte alls roligt att köra ett eget race när villkoren inte är detsamma för bägge spelare. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:51 | |
![]() | Huvudsaken är att du lär dig att hämnas. | |
| Tigera | 2010-10-09 18:51 | |
![]() | Men ärligt, min fråga är faktiskt allvarligt menad. Jag undrar verkligen, för det har aldrig fallit mig in att bara sitta och vänta, lika lite som jag någonsin har räknat med att motspelaren ska lägga av sitt spel för min skull. | |
| Satyra | 2010-10-09 18:52 | |
![]() | Förstår inte riktigt vad det är du tycker att motståndaren skulle ha gjort? Gett upp spelet och därmed förlorat poäng? | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:52 | |
![]() | Jag är snäll mot damer. Gubba-as kör jag över. Jo, jag pratar mycket om detta med min shrink. | |
| Huvudsaken | 2010-10-09 18:54 | |
![]() | Robbian: *asg*. Där fick du till det med en riktig ordlek! Skämt åsido: nej, det handlar ju inte om att hämnas. Det är mer bara att man ska anpassa sig. Det finns alltid en slags kodex på en webbplats och det var därför jag skrev min fråga här. Jag hade naturligtvis kunnat messa en övervakare och frågat men det jag var intresserad av var alltså ju hur ni som spelar här tycker. Det är mer intressant för att i framtiden veta hur man ska göra. Hoppas ni förstår hur jag menar. | |
| Wonderlands - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:56 | |
![]() | Men palla ens starta en tråd i ämnet.. ska motspelaren bara sitta och vänta snällt så det går dåligt också för denne? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-10-09 18:56 | |
![]() | Man behöver inte ge upp ett spel om motståndaren har tekniska problem. Det är jätteenkelt att passa. | |