Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-10-12 20:45 | |
![]() | Livets faser Jag går och funderar lite på livets olika faser, jag har haft rätt många olika faser och det blir väll så när man kommer sig till åren... Vilka faser har ni upplevt som roligast, tråkigast, bäst och sämst i era liv? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-12 20:48 | |
![]() | roligast ==> vara pappafasen tråkigaste ==> vara arbetslösettårfasen bäst ==> träffa minfrufasen sämst ==> när äldrepersonerisläktendörf asen | |
| Cover Me | 2010-10-12 20:48 | |
![]() | Älskade verkligen mina tonår! Och att vara barn. Och nu. Har nog aldrig haft någon dålig fas eller fått åldersnoja eller liknande. Småbarnsåren (alltså med mina barn) var underbara, men då såg jag ut/kände jag mig betydligt äldre än jag gör idag, ett par decennier senare. | |
| Jesper M | 2010-10-13 00:38 | |
![]() | roligast för mig är utan tvekan nu och de senaste 4-5 åren, jag tror att det beror på att jag har en ekonomisk frihet samt är vuxen och gör precis som jag vill hela tiden (inom normala preferenser såklart). tråkigast för mig var gymnasiet. bäst var nog runt 8års åldern, då vaknade självuppfattningen till liv på riktigt och man fick nya intryck varje dag. en sommar var en evighet liksom. det är nog det jag försöker eftersträva lite idag, nya intryck alltså. bra fråga föresten. vad är ditt eget svar hera? | |
| YamahaJet | 2010-10-13 01:53 | |
![]() | Tonåren, gymnasietiden var definitivt de bästa. Har nog att göra med massvis av hormoner samt det sociala umgänge man hade på den tiden. Vuxenlivet var "nytt" och de höga hormonnivåerna gjorde en kraftigt emotionell inför allt som livet erbjöd. Man var kraftigt intresserad av bilar, båtar, bra datorer, god mat, tjejer, resor, äventyr, framtida yrken, gå till gymmet...allt var allmänt superkul, det enda som satte begränsningarna var pengar, som det av naturliga skäl råder brist på under tonåren. Bara jag hade massor av sådana skulle jag bli lyckligast i världen. Nu när puberteten lagt sig känns allt i princip meningslöst. Man har förätit sig på mat, för fyra år sedan var en Big Mac-meny det godaste som fanns i världen men nu är den finaste av entrecotebiffarna smaklös. Det intensiva intresset för båtar är nästan helt borta, nu när man äntligen har råd att konsumera dem. Det sociala umgänget har decimerats till kvällar som börjar och avslutas med ett nyktert restaurangbesök, härligheten med alkohol är ett minne blott. Vi är redan för gamla för att fjanta oss som tidigare. Jag är helt oentusiastisk inför att resa och se världen som tidigare var extremt lockande. Jag är likaså mycket mindre entusiastisk av möten med det motsatta könet. Träning är inte lika kul, framförallt eftersom kroppen knappt reagerar på det längre. Pengar som nyligen var en extrem drivkraft är numera bara siffror och helt ointressanta. Alla former av aktiviteter betraktar jag som jobbiga istället för roliga. Jag har inga mål med livet längre, tvärtom känner jag mig vid 22 års ålder "klar" med mitt "projekt". Just denna ovilja att nå nya yrkesmässiga mål betraktar jag som farligast av ovannämnda saker. Den som följt mina inlägg i några år på forumet har sett mig gå från en extremt hetsig ung man till en betydligt mindre hetsig sådan, även om jag kan upplevas blossa upp ibland. Verkligheten är dock en annnan - jag är extremt likgiltig inför allt. Jag blir varken glad eller ledsen, jag är också väldigt lugn och obekymrad. Jag är mer avtrubbad äv vad som är sunt för en människa. Jag är inte deprimerad utan många av mina kompisar känner ungefär detsamma. Jag är nöjd med livet men samtidigt uttråkad. Det är vår gemensamma slutsats att detta måste röra sig om fallerade testosteronnivåer. Vi har därför lekt med tanken att tillföra detta artificiellt för att på något sätt för att återgå till den gyllene artonårsåldern, men idén har fastnat på planeringsstadiet. Klart är emellertid att livets bästa fas är passerad med råge. Synd att den inte varade längre. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-13 02:06 | |
![]() | Barndomen var helt magisk. Total frihet, hög energinivå. Bara tid att leka och skapa saker. Även om det hände hemska saker blev jag inte neddeppad. Upplevde mig själv som god och oskyldig. Efter det gick det gradvis utför. Ett problem är att jag inte längre kan upprätthålla bilden av mig själv som jag var, god och oskyldig, trots att jag slutat äta kött och säkert gjort mer för andra än jag gjorde som barn. Jag fokuserar mer på vad jag gjort fel och har lätt att känna skuld för minsta småsak. Har blivit ett berg nu. | |
| Araknoidea | 2010-10-13 10:35 | |
![]() | Högstadiet var en stor pina, men den fasen har också byggt upp min personlighet :D | |
| le-lou | 2010-10-13 11:41 | |
![]() | roligast ==> vara mammafasen tråkigaste ==> vara sjukskrivenfasen bäst ==> bli mammafasen sämst ==> tonåren - ett rent helvete | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-10-13 17:31 | |
![]() | Tänkte på det häromdagen. Insåg att 19, 29, 39 har vart kanonår.. så iår bör jag också ha ett bra år. Vilket det faktiskt känns som. Tråkigaste: 21-24, 31-36, 41-48. Sjukdom o arbetslöshet i omgångar. Roligast: Luffaråren när jag va 29-30. Sämst: Barndomen/Tonåren | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-10-13 17:45 | |
![]() | Roligast: Barndom. Jag hade en utomordentligt fin uppväxt Tråkigast: 17 till typ 19. Allt var pest och pina. Konstant ultraförbannad och infernaliskt trött. Bäst: Barndom och mellan 26-33 Sämst: sena tonår och just nu. Slitigt, tråkigt och osammanhängande. | |
| magnusito | 2010-10-13 17:53 | |
![]() | Jag rekommenderar inte att ta testosteron Yammaha Jet. Däremot kanske du skulle testa nåt nytt i livet....... :) Mognad brukar innebära att allt kan kännas mer grått. Jag tycker dock att det där med livsnerven kan öka igen. Så jag säger att livets alla faser med barnen är både det mest fantastiska, roliga och omvälvande samt läskiga och ångestskapande. Att leva familjeliv är det bästa att ha en fantastisk man och barn! | |
| DennisPlz | 2010-10-13 17:57 | |
![]() | Roligast, tråkigast, bäst och sämst: 0-nu | |