Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 160 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2010-10-13 13:07 | |
![]() | Fråga om hostmedicinen mollipect ?? Någon som har den hemma för tillfället. Kan ni göra mig en tjänst. Vad händer med medicinen då ni skakar på flaskan?? Seriösa svar tack! | |
chickenheart | 2010-10-13 13:19 | |
![]() | Jag har haft den, när man skakar på flaskan ska det inte hända nånting, det är ju en genomskinlig vätska. Ring 1177 om du är osäker. | |
Mouche - Administratör | 2010-10-13 14:16 | |
![]() | Korkat av mig att svara så kortfattat och till synes surt. Inte alls min mening. Jag har astma och råkar alltid ut för svår hosta vid förkylningar/flunsor och Mollipect har jag alltid hemma. Det som är viktigt är att man kollar senaste datum och också ska man komma ihåg att man aldrig bör använda medicin som skrivits ut till någon annan. Att Mollipect skummar när man ruskar flaskan är helt som det ska, det var en del av det jag menade med att medicinen blandas. Oskakad ser man ofta en bottensats och det är den som gör att man bör ruska flaskan. Mouche | |
Snoosy | 2010-10-13 17:03 | |
![]() | Ringde numret chickenheart gav mig direkt. Fick inte så mycket till svar där. om själva medicinen. Tack mouche. Då behöver jag inte oroa mig :) | |
ArgsintEva | 2010-10-13 17:47 | |
![]() | Coccoliana (säkert felstavat) men det är nåt som hjälper iaf.. Mollipect kan ta sig i brasan :) | |
Snoosy | 2010-10-13 21:34 | |
![]() | har tagit mollipect och känner erdan en förbättring. Coccoliana är säkert bra det med. | |
Cover Me | 2010-10-13 21:47 | |
![]() | ArgsintEva; Eftersom de har olika effekt är de icke jämförbara. | |
Jumanjia | 2010-10-13 21:51 | |
![]() | tyvärr är jag en s¨n som alltid får mollipec utskrivet då jag åkt på en förkylning och hosta, Men den hjälper inte anser jag.. men nu har jag för två veckor sedan varit föörkyld och denna hävla hosta ger sig inte.. i söndags hostade jag så mycket så jag... ja ni vet.. otrevligt var det. hur skall jag övertyga läakren om att det är coccilana jag vill ha? ja eller hur vad den nu än stavas hehe.. | |
fairflower | 2010-10-13 21:53 | |
![]() | Mollipect är slemlösande, Cocillana etyfin är rethostedämpande. | |
Jumanjia | 2010-10-13 21:53 | |
![]() | ja nu skall jag försklara varför jag vill ha coocilana istället för mollipec, det är nämligen så att mollipec kan jag inte heller sova på.. men när jag fick testa min syrras killes coccilana så somnade jag utan diverse hostattacker under natten, som jag tvingas leva med när jag tar mollipec | |
945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-13 22:23 | |
![]() | Mollipect har bara placeboeffekt. Lägg pengarna på ngt annat istället. Cocillanaetyfin mot rethosta och Acetylcystein mot slem. Det enda som funkar. | |
Sote | 2010-10-14 10:00 | |
![]() | Coccilana innehåller etylmorfin, som är en opioid. Det är bla därför man sover bättre. Man ska inte använda coccilana länge då man riskerar att utveckla ett beroende och även då om man har haft poblem med beroende av läkemedel eller liknande ska man ju vara försiktig. Man ska heller inte blanda med alkohol då det kan ge andningsproblem. Det ger nedsatt reaktionsförmåga att använda coccilana så man ska tex inte köra bil. | |
Stenknäck | 2010-10-14 10:11 | |
![]() | Cocilliana Cofydrin tror jag den heter. Den är super....ja herregud vilken medicin. Tar jag den släpper hostan nästan omgående för den innehåller morfin och dövar väl för modligen alla flimmerhår i halsen eller nåt sånt eftersom det går så fort. Därefter får jag nattetid fruktansvärda mardrömmar av denna medicinen så man vaknar svettig och vettskrämd. Nämnde detta för min läkare som skrev ut medicinen och han sa att det är väldigt vanligt med mardrömmar när man tar denna. Nu vet jag ju det så det är lugnt. | |
Snoosy | 2010-10-14 10:23 | |
![]() | hade slemhosta, så mollipect har för mig funkat jättebra :) | |
blue_moon | 2010-10-14 10:57 | |
![]() | Mollipect är bra vid produktiv hosta, löser slem så att man får ut det. Cocillana etyfin är centralt hostdämpande och ska endast användas mot rethosta. Ihållande rethosta irriterar förvisso luftvägarnas slemhinnor till att svullna och producera sekret, så det gäller att diagnostisera rätt. | |
Cover Me | 2010-10-14 12:10 | |
![]() | Mollipect eller annat slemlösande dagtid och något dämpande (coccilana eller lepheton) till natten är att föredra. Enbart dämpande gör att man riskerar lunginflammation, slemmet måste lösas och upp. | |
blue_moon | 2010-10-14 12:57 | |
![]() | Exakt! | |