Spelrum
Giraffen17
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 824

Forumkategorier

Användare Inlägg  
playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 08:32
Antal inlägg: 560

Hello Kitty
Jag erkänner diiirekt: Jag är HELT såld!! Jag älskar den underbart söta, gulliga lilla katten :)

Min lilla flicka (7,5 mån) Har det mesta med Hello Kitty - kläder, leksaker, påslakan, skor, nappflaska, skötväska osv.........igår köpte jag en Hello Kitty sittvagn till henne!
Många tror kanske att allt är dyrare pga att det är ett "märke" som säljer men det kostar precis lika mycket/lite som allt annat!

Det finns precis allt att köpa med Hello Kitty, från bebisgrejer till vuxenstuff - underbart ;)

Kalla mig besatt - fast så illa är det inte - men det måste finnas fler som älskar denna katt...eller finns det något annat "märke" ni fastnat för kanske??

Der Vaart - Ej medlem längre2010-10-14 08:35
Antal inlägg: 198

Vilken tur att det finns precis allt att köpa när man är besatt. Hey kids, don´t do drugs!

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 08:37

Skrev ju att så illa är det INTE ;)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 08:41

TILLÄGG: Den dagen min dotter säger att hon inte vill ha Hello Kitty kläder...osv kommer jag NATURLIGTVIS sluta köpa det!!!

Så slipper vi en diskussion om just det :)))

Nimaquee2010-10-14 09:05
Antal inlägg: 128

Haha! Rätt roligt att du tar upp denna katt... Jag har köpt EN tunika som är jättefin med Hello Kitty på till min dotter men inget annat... Min kära sambo däremot han går till leksaksaffären och köper allt han ska ha med Hello Kitty, och finns det inte med Hello Kitty blir han besviken. :-D

PS. Ett tips är bokmärken med Hello Kitty och ett samlingsalbum... Lill-tjejen tyckte väldigt mycket om dem. DS.

Snoosy2010-10-14 09:25
Antal inlägg: 4273

Det är sjukt, men har tyvärr hakat på den trenden till min dotter också.

När jag var liten (på 70 och 80-talet) fanns Hello kitty, men då föll jag inte alls för den. Har dock lite små skrivböcker kvar från den tiden, med hello kitty på.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-10-14 09:30
Antal inlägg: 3325

Gillar också Hello Kitty. Nu har jag ju inga barn men mina systerdöttrar har massa HK. Mins syster stämmer ganska bra in i din beskrivning playboydiiva :D

Tess 082010-10-14 09:58
Antal inlägg: 18003

Gillar inte Hello Kitty direkt, men döttrarna gör det...
Inget överflöd, men kan man köpa ett litet skrivblock med katten på så väljs det före något annat. Litet örhänge och något klädesplagg...

Sote2010-10-14 10:05
Antal inlägg: 3557

Tack och lov att jag har killar. Jag skulle aldrig ha stått ut med alla pryttlar och rosa grejsom tjejerna har idag. PÅ jobbet(skola) är det helt galet hur mycket grejer flickorna har och dom ser ut som små minimodeller med en massa små prylar i håret som matchar resten av utstyrseln. Rosa -huää!!!

Tess 082010-10-14 10:08

Fast de flesta Hello Kitty-grejer döttrarna har är svart...

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 10:24

@Nimaquee: Gud vilken underbar sambo du har :) Haha, men det brukar ju inte vara killen direkt som går och handlar HK grejer....min pojkvän blir överlycklig så fort vi handlar något utan HK på :P

Tack för tipsen på bokmärken, det ska jag faktiskt köpa....tro det eller ej ;) Men har du köpt det på BR typ??

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 10:25

@Snoosy: Gud vad intressant, hade ingen aning om att HK fanns redan då utan trodde det var nått nytt märke.....där ser man :)))

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 10:26

@Sote: Tur du har pojkar då ju ;)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 10:27

@Tess 08: Har oxå en hel del HK som är svarta så allt mååååste faktiskt inte vara rosa även fast det är finast - hihi ;)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-14 10:28

Härligt att det finns fler som jag, som fastnat i HK världen :D:D

Pekkis2010-10-14 10:43
Antal inlägg: 1173

Har själv en t-shirt med en hängd Kitty på (inte emot katter, utan märkeshyseri), om mitt framtida barn vill ha Kitty-prylar kommer jag gråta blod.

... fast å andra sidan, är det inte Kitty, är det Bamse, är det Disney ... sucka ...

"Tack och lov att jag har killar"? Du menar, tack och lov att du har barn som inte gillar rosa crap, antar jag.

_Vildängel_2010-10-14 10:49
Antal inlägg: 25

Älskar Hello kitty! Väntar mitt första barn nu, men det visade sig vara en pojke, men innan vi visste det har det slunkit in en rosa Hello Kitty t-shirt i hans klädbyrå ^^

Tess 082010-10-14 10:52

Pekkis- Tänkte detsamma angående kommentaren. Det är mer färgen rosa som verkar vara bekymret.
För killar är det väl mer Cars, Toy Story (3), lastbilar i största allmänhet, Spiderman och allt vad det nu är, Kan inte riktigt säga att jag tycker det är bättre..

Nimaquee2010-10-14 10:58
Antal inlägg: 128

Playboydiva; Nej, nej... Det är inte JAG som köpt bokmärkena... Det är min sambo! :-) Jag tror att han köpte dem på Toys r' us. Väldigt fina.

Jag är faktiskt inte heller så mycket för rosa grejer och rysch-pysch, men Hello Kitty finns i flera olika former och färger. Tunikan jag köpte är mörklila och Hello Kitty har en röd rosett på den. Dessutom är min dotter heltokig i katter.

Det är faktiskt så att jag hade bestämt mig när jag blev gravid att om vi får en tjej så ska vi inte köpa en massa rosa-glitter-spets-grejer och bad även släkten att undvika det vid eventuella presentköp... Men släkten lyssnar aldrig på sånt. Inte när det gäller att köpa bebis-grejer, då köper alla vad de tycker är fint själva... Resultatet blev en garderob full med rosa och gulliga figurer. Jag fick ta ett steg tillbaka. Och nu när hon blivit lite större är det roligt att se vad hon gillar själv. Hon gillar söta figurer, älskar katter och har gärna på sig kläder som mamma eller pappa hade när de var små.

En salig blandning. Blandat är bäst! :-)

Pekkis2010-10-14 11:01
Antal inlägg: 1173

Varför vara så normativa, peeps? Flickor hit och pojkar dit, barn är barn, skit i kön och stereotyper! Let's all be happy. Rosa, bilar, blått och blaha. Sååå 1950 =)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?