Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade46
Mobilspel
Pågående21 675

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tildus71 - Ej medlem längre2006-06-24 23:16
Antal inlägg: 1282

resemål för ensamma
jag gillar att resa men då jag kommit upp i den ålder då de flesta av mina vänner har familj å barn så reser jag oftast ensam. Har rest till london o paris på egen hand tidigare i livet å hade riktigt trevligt å spännande. Skulle gärna åka till någon varmare plats på egen hand men vet inte riktigt vart det är acceptabelt att resa som en ensam tjej på 35 år. Kan man tex åka till venedig utan att ha en käresta? eller för den delen utan en vän? och hur är egentligen städer som Rom och Barcelona? och greklands öar som tex cypern? italien är jag jättenyfiken på liksom grekland.. tja välj place själva och berätta gärna om era upplevelser vare sig ni åkt själva eller ej
 
Pastor Ekman - Ej medlem längre2006-06-25 04:22
Antal inlägg: 60

Jag föreslår att du åker till Kenya, där behöver du inte vara ensam särslilt länge.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-06-25 11:19
Antal inlägg: 620

Just nu är jag för bakis för exakta stadsbeskrivingar! Dock så älskar jag att resa själv (eller iaf vara för mig själv utomlands) jag med. Helst ska man ju ta ställen med mycket att se på och utforska - ja, för att helt enkelt fylla dagarna med meningsfullt innehåll och slippa känna sig ensam (vilket jag iofs gör med nöje, finns inget skönare att helt själv ströva runt på nån gammal gata i Holland).

Man ska absolut inte behöva ha med sig nån "kärlek" för att få en mysig och spännande resa! Istället för att hänga på de uttjatade ställen där de nygifta oftast hänger så kan du alltid gå in på djupet och se hur de RIKTIGA människorna i landet bor? Eller kanske leta upp nån extrem aktivitet och bara släppa loss?

Och vem vet... ;D
 
Pekkis2006-06-26 07:51
Antal inlägg: 1173

Jag röstar för en ensam campingtur med ett par bra böcker.

Skulle inte själv göra det, eftersom jag är rädd för älgar och diverse otrevligheter, men om du inte är en scaryassmf som jag, så låter det wounderbrah.
 
Vigdir2006-06-26 14:53
Antal inlägg: 3722

London funkar alltid! Och till Vietnam skulle jag våga resa ensam, faktiskt. Om man undviker att springa runt i Ho Chi Minh City nattetid och vid floden. Och dit ska man resa innan det blir turistfälla!

Annars är mitt favorit-singelresmål ungefär en kombo av Scandals och Pekkis - packa litet skoj böcker och småluffa i svenska städer du aldrig varit i eller där du inte sett allt. Man kan upptäcka de mest ljuvliga fik eller de vackraste platserna eller något superspännande att se och uppleva på de mest oväntade orter. Det bästa fik jag besökt hittade jag i Tierp av alla ställen...

Ovanstående funkar förstås också utomlands. Cambridge och York är ljuvliga städer för sådana semestrar om man gillar England. Och som sagt London, helst om man strosar där inte alla turister rantar. Österrike är härligt för singelströvare.

Ja, jag vet, bortsett från Vietnam var det inga varma orter, men i alla fall...
 
Angus2006-06-26 16:17
Antal inlägg: 380

Varmt och varmt..
Skottland är underbart!

Billigt och lätt att resa med buss.
Billig mat - om du tar med ett Trangia.
Billigt att bo (på Hostels - kan rekommendera Macbackpackers)
www.macbackpackers.com/
Har själv bott på detta Hostel i Inverness, Skye, Fort William, och Oban.
Helt sanslösa ställen oavsett om du är en festprisse eller inte..
Och massor med folk i "vår" ålder.

Räkna på cirka 12-14£ per natt.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?