Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stefanf | 2010-10-23 10:08 | |
![]() | Androidappar - blir galen!! Har en ny fin jobbtelefon, HTC Desire, och det är jättekul att leka med den. Det finns ju också en massa roliga apps att ladda ner och installera. Mitt problem är att det är TOTALT JÄVLA OMÖJLIGT att hitta någon slags intruktion hur man gör - har läst manualer och googlat till och från i två veckor nu (någon liten stund åt gången) men det finns bara en massa bra trådar med tips på roliga apps. - Ingenstans står det hur man gör. På de sidor med appar jag hittat verkar det inte gå att hämta/ladda hem - eller också är jag totalt dum i huvudet/300 år gammal (börjar luta åt det sista alternativet). HJÄÄÄÄÄLP!! - Hur hämtar man och installerar? gärna en instruktion som en 100-åring kan begripa.. | |
| odin - Administratör | 2010-10-23 10:11 | |
![]() | Har du använt programmet Android Market som finns i telefonen? Där är det bara att välja vilken app du vill ha och trycka på "Ladda ned" (eller dylikt) så sköter sig allt automagiskt. | |
| odin - Administratör | 2010-10-23 10:11 | |
![]() | Där kan du även söka på Betapet Mini och ladda ned detta. | |
| stefanf | 2010-10-23 10:16 | |
![]() | har varit inne på den (android market) men inte lyckats ladda ner. Det saknades några uppgifter eller så - men ska testa igen och återkomma om jag stöter på hinder igen. Tack. | |
| stefanf | 2010-10-23 10:22 | |
![]() | funkar. Felet/problemet var att jag inte hade något googlekonto från början - och då tog det stopp via telefonen. Frågan är om det går att ladda ner till datorn och installera därifrån? Nåja, nu tycks det funka i alla fall. Tack. *lättad* =) | |
| stefanf | 2010-10-23 10:26 | |
![]() | eh, när man försöker installera ett enkelt spel (bubble burst) så kräver programmet åtkomst till: - meddelanden (ta emot SMS) - Nätverkskommunikation (fullständig internetåtkomst) - Telefonsamtal (läsa telefonstatus och identitet) Är detta normalt? Finns det anledning att oroa sig över såna här detaljer? Vilka risker innebär det? (om några) | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-10-23 10:32 | |
![]() | Har aldrig lagt nån vikt vid det där och inget har hänt mig. Jag godkänner och kör bara. Fast självklar då skyddar jag telefonen med lite antivirus och sånt. | |
| le-lou | 2010-10-23 10:38 | |
![]() | jag blev mycket missmodig när jag laddade hem en betalapp och sen inte blev nöjd - är inte tanken att man har en viss tid på sig att ångra sig och isf ska man få tillbaka sina pengar? en kvart efter avinstallerade jag iaf appen och då kom ett meddelande (i slutet av installationen) att återbetalning ej var möjlig just nu, försök igen senare. Nån här som fattar vad det är jag ska försöka med senare? Programmet är ju nu borta så hur får man pengarna tillbaka ? | |
| stefanf | 2010-10-23 16:22 | |
![]() | jag har ännu inte laddat hem något betalprogram men jag antar/gissar att man inte kan få några pengar tillbaka. Hur vet säljaren att man verkligen har avinstallerat programmet? | |
| tydal | 2010-10-23 16:27 | |
![]() | stefanf: Ångrar man sig inom 24 timmar så behöver man inte betala något. Efter 24 timmar så är det upp till säljaren om de vill ge pengarna tillbaka. I alla fall när det gäller Android. Vet inte hur det är med iPhone. market.android.com/s...v= %20index | |
| matildeH | 2010-10-23 16:33 | |
![]() | Och du som gillar betabet gillar säkert ordsvall på androiden, brukar sno min mans desire varje gång han lämnat den utom synhåll. | |