Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 865

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dooit2010-10-23 14:09
Antal inlägg: 116

Körkortsprogram?
Vilket är det bästa programmet när man ska plugga körkortsteori? vilket används på trafikskolorna?

Delicious - Ej medlem längre2010-10-23 14:15
Antal inlägg: 11661

Körkortsprogram?
Jag har Bonniers trafikskola cdn. Ganska tråkigt :))

delta92010-10-23 14:17
Antal inlägg: 1041

Trafikskolan TEO verkar rätt bra

Eressea2010-10-23 14:19
Antal inlägg: 31

Trafikskolorna har egna program som jag tror kommer från transportstyrelsen. Jag har utöver trafikskolornas program endast prova bonniers trafikskola. Den är väldigt pedagogisk och går igenom de flesta momenten, men du behöver antagligen komplettera med körkortsboken eller ngt annat. De rent praktiska situationerna där du får åka omkring i slingor är jättebra!

JiZzMaSTeR892010-10-23 15:07
Antal inlägg: 330

Bara välja och vraka:
www.torrentz.com/sea...ra fikskola

dooit2010-10-23 15:29

Jag kanske skulle prova att ha både bonniers och teo. Hade nämnligen tänkt att slippa boken :P

strömavbrott2010-10-23 15:46
Antal inlägg: 316

korkort.se är bäst tycker jag. Du köper abonnemang en månad i taget och kan träna hur mycket som helst. Deras frågor varierar hela tiden och är upplagda på samma sätt som körkortsprovet. Jag och min man pluggade in provet här och klarade det med glans.

slånbär2010-10-23 15:46
Antal inlägg: 5539

Ett råd-skippa inte boken!!! Min artonåring har nyligen klarat teoriprovet men gissa om han har pluggat. Han har använt både körskolans CD, bonniers trafikskola men framförallt boken. man måste ha boken för att kunna gå tillbaka och rätta sina fel. Han skulle aldrig ha klarat provet utan boken. Flera av hans kompisar blev kuggade första gången och en kille som bara haft körskolans cd blev kuggad även andra gången. Ska tillägga att även om man pluggar massor så är det något av ett lotteri för det kommer alltid ett antal idiotfrågor som man inte ens har läst om i boken och som bara blir till att chansa på.

8507102010-10-23 16:03
Antal inlägg: 5222

personligen tycker jag en kombo av bok och skolans program fungera riktigt bra då de alltid går tillbaka i varandra.

"läs mer av tjänstevikt sid. 78-81"

sen använda de privata programmen som hemträning.

men sen har jag personligen ett rent autistisk minne som underlätta vid teorin.

slånbär2010-10-23 16:14

Men grejen är att man inte bara ska komma ihåg det som står utan man ska kunna förstå sammanhangen och dra slutsatser. Frågorna på provet är ibland väldigt långsökta och rätt långt ifrån verkligheten. Jag kan personligen tycka att det är jäkligt onödigt att tex veta vad som gäller med bilbarnstol när man tar sitt körkort. Det är ju något man tar reda på när man ska köra barn. Jag menar om man är arton år när man tar kortet och får barn vid tretti då kommer man ju ändå inte ihåg detta utan tar reda på vad som gäller då.

dooit2010-10-23 17:28

Haha, roligt att du nämner det slånbär.
Det är just pga att jag nyligen fått barn som jag känner pressen att skaffa körkort :P

slånbär2010-10-23 18:34

Haha -ja då är det ju jättebra för dig att lära dog sånt men för min artonåring så kan jag ju säga att det han lärde sig om sånt redan är glömt. Hur gör du med körningen? Trafikskola ,privat eller både och?
Vi köpte ett paket med tio körlektioner och sedan har vi kombinerat med jättemycket träning privat. Han kör jättebra nu, vi bor i stockholmsförort så det är mycket trafik och högt tempo vilket ger bra träning. Trots att trafikläraren bedömer att han kör jättebra så kuggades han på uppkörningen pga att han blev nervös och gjorde två missar gällande uppmärksamheten. Typiskt men det är ju bara att ge sig på det igen. Han klarade ju ändå teorin på första och det är ju skönt. Nu har han lite mindre än två månader på sig att klara körprovet så det gäller att öva öva och öva.
Lycka till med körkortet i alla fall.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?