Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tavi | 2010-10-23 15:34 | |
![]() | Folk från storstaden Här diskuterar vi det faktum att människor från större städer, exempelvis Göteborg och Stockholm, tror de är förmer oss från det riktiga Sverige. Varför tror ni det är så? Känner ni någon från storstan? Är det rätt att de ska få alla jobb och pengar medan det är vi som får Sverige att gå ihop? Diskutera fritt! | |
| strömavbrott | 2010-10-23 15:42 | |
![]() | Jag bor själv i storstan, Stockholm, inflyttad från Umeå. Det där att folk tror att de är förmer gäller i alla fall inte mig och mina bekanta. I storstan finns fler möjligheter att träffa likasinnade och att få ett bra jobb, det är en fördel som storstan har. Men människor i storstan är ofta opraktiska och dåliga på att planera. Det är t.ex. svårt att hitta någon som kan meka med bilar, bygga eller hugga ved. Och folk kan springa till affären flera gånger om dagen för att man glömt köpa det ena och det andra. Stockholmare funkar dåligt om de hamnar utanför storstan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:44 | |
![]() | tavi har stulit min identitet! jag har en användare som heter shoo biatch på qx. han är en legend. det är shoo biatch foto ju! UPPRÖRD! | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:45 | |
![]() | Dryg jävel <--- | |
| Ydh | 2010-10-23 15:45 | |
![]() | Jag tror att det där är individuellt, men det stämmer ju i många fall! Det beror nog på att man blir så bekväm om man bor i en stor stad. Man är van att det är nära till allt och att allt ska gå så fort och att allt är tillgängligt. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-23 15:46 | |
![]() | "Stockholmare funkar dåligt om de hamnar utanför storstan" :) Tycker att alla Nollåttor ska skickas utanför stan under ett år och se hur de klarar sig. =D | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:47 | |
![]() | fö är jag en dryg lantis som flyttat till storstan. ja, det är rätt att jag ska ha mer betalt än finnlasse och tjommen som bor kvar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:48 | |
![]() | Förmer på vilket sätt? Dock kan man ju inte neka till att det händer mer i storstäderna och det kanske gör att folk känner sig lite mer up to date med mode och diverse andra saker än de som hänger vid kiosken i småstaden på helgerna :P | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:49 | |
![]() | Jag bor visserligen lite avsides redan. 2-3 mil utanför hufvudstaden. Men jag hade gärna bott på landet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:50 | |
![]() | Har släkt i Vilhelmina t.ex. där går man till hotellet och partar :)) Inte direkt Tiesto som spelar musiken där inte. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:53 | |
![]() | Om man tror att alla storstadsbor hänger på inneställen och klär sig i det senaste modet så misstar man sig nog lite. De flesta iklär sig mysbyxor, käkar ostbågar och kollar på IDOL. Precis som vilken landsortsbo som helst. :-) | |
| Pubbe | 2010-10-23 15:58 | |
![]() | ➤Delicious 2010-10-23 15:48: “Förmer på vilket sätt? Dock kan man ju inte neka till att det händer mer i storstäderna och det kanske gör att folk känner sig lite mer up to date med mode och diverse andra saker än de som hänger vid kiosken i småstaden på helgerna” De ställen där folk hänger vid kiosken är nog inte en småstad utan en by i typ mörkaste Småland snarare! Fast på landet hänger folk inte heller vid kiosken det var nog mer på 70 talet i Norrland. Eller så var det inte så alls. | |
| tavi | 2010-10-23 15:59 | |
![]() | ramsey: Jag skulle vilja påstå att DU har stulit inte bara min identitet utan även en MYCKET känd TV-kock ifrån United Kingdom. Delicious: Jag föreslår att du skickar dina kasetter med Testo till Hotell Wilhelmina (som för övrigt är en av Västerbottens mest rofyllda städer)! | |
| Kirgizistan | 2010-10-23 16:00 | |
![]() | "Är det rätt att de ska få alla jobb och pengar medan det är vi som får Sverige att gå ihop?" Löjligt. Jag skulle vilja se underliggande fakta till påståendet i frågan, annars är svaret logiskt och ganska lätt att finna. Ju fler individer det finns i en miljö desto större blir behovet av tjänster och utbudet av tjänstemän o.d., det är ingen frågan om att det på så sätt skapar fler jobbmöjligheter och därmed resulterar till att sådana platser genererar mer pengar (I form av skatt.) än övriga ställen och det i sin tur "rättfärdigar" att folk i storstan skall få "alla jobb och pengar" eftersom det är just folket som skapar det. Föga förvånande om man tänker efter lite, inte sant? "Riktiga Sverige", pfft. Landet? Det vill säga åkrarna och kreaturen som är så lukrativa tack vare folket i storstäderna (Där de flesta konsumenterna finns, med andra ord.)? Riktiga Sverige är likväl Stockholm som Vilhelmina, som Göteborg och Ystad. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-23 16:00 | |
![]() | hur länge har du poserat som shoo biatch? | |
| tavi | 2010-10-23 16:00 | |
![]() | Unikabox: Jaha, i Stockholm är man för fin för ostkrokar och bekväma plagg eller vad är det du försöker förmedla för budskap?? | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 16:02 | |
![]() | Tavi, jag försökte förmedla att människor är ungefär likadana överallt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-23 16:03 | |
![]() | uncyclopedia.wikia.c...e: Geek.jpg | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 16:05 | |
![]() | Det är allmänt känt att landsortsbor fuskar med sina profilbilder. Aja baja. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-23 16:06 | |
![]() | jag minns när jag första gången hittade den bilden. bild googlade på geek. första som dök upp:) jag rekommenderar alla med ett qx konto att besöka shoo biatch btw:) | |