Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-10-27 15:00 | |
![]() | Jimmy Åkesson Tycker ni att det är rätt att han inte får vara med på Nobelfesten? | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-10-27 15:01 | |
![]() | JIMMIE ÅKESSON TJA LALALALLA!! (Var tvungen, det var det första som poppade upp i mitt huvud när jag såg rubriken. I övrigt bryr jag mig inte om frågan.) | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2010-10-27 15:01 | |
![]() | Självklart... hans åsikter är åt *******! | |
| ubbe40 | 2010-10-27 15:01 | |
![]() | Klart att han ska få vara me............... | |
| Laserswärd | 2010-10-27 15:01 | |
![]() | Han är väl inte den första med tvivelaktiga värderingar och åsikter som har fått vara med där, så visst. :P | |
| vindsus86 | 2010-10-27 15:04 | |
![]() | Ärligt talat så tycker jag inte att det är rätt. Jag ogillar SD:s politik, men jag tycker inte politik har med Nobelpriser att göra ändå. Sedan så... en sak folk ogillar med SD är att de vill utesluta vissa från Sverige och så. Är det inte då lite hyckleri att säga att man inte stödjer deras politik och därför tänker utesluta dem från saker också? Uteslutning som uteslutning. | |
| tina_xx | 2010-10-27 15:06 | |
![]() | Klart han ska få vara med. Folk kan tycka vad man vill men ändå ska man inte glömma att hans parti är framröstat av folket också...Han är långt ifrån den enda idioten inom politiken. | |
| tina_xx | 2010-10-27 15:07 | |
![]() | För övrigt så fick jag upp samma i huvudet som du egenskap..hahaha | |
| rasmusjp | 2010-10-27 15:11 | |
![]() | det är tämligen enkelt egentligen. nobelkommittén har ett antal värderingar (baserade på nobels testamente). jimmie åkesson delar inte de värderingarna. per hans eget sätt att resonera så måste han byta värderingar innan han är välkommen. | |
| rasmusjp | 2010-10-27 15:14 | |
![]() | och för övrigt har parti xs representation i riksdagen ingenting att göra med nobelfesten. nobelstiftelsen är en privat stiftelse och de har rätt att bjuda in vem de vill, och därmed rätt att avstå från att bjuda in folk från parti x. | |
| seglivad | 2010-10-27 15:14 | |
![]() | Vargas Llosa årets nobelpristagare i litteratur är även han också stark kritisk till mångkulturen som samhällsform. Sedan finns det i historien folk som suttit både i Nobelstiftelsen och rasbiologiska institutet. VD Sohlman för Nobelstiftelsen är starkt partipolitiskt bunden till Socialdemokraterna överaskande nog. Vi håller på att skapa ett åsiktsapartheid i Sverige.. | |
| zean_4052 | 2010-10-27 15:18 | |
![]() | THERES A BROW GIRL IN THE RING TJA LALALALLA (Var tvungen, det var det första som poppade upp i mitt huvud när jag läste andra inlägget.) i frågan håller jag med Laserswärd | |
| seglivad | 2010-10-27 15:18 | |
![]() | Privat fest ja, men i ett skattebetalt stadhus med en skattebetald statschef. Senaste åren har man haft som praxis att bjuda in samtliga partiledare i riksdagen, finns ingen anledning att gå emot folkviljan denna gången heller, med tanke på att kommunisten Ohly har varit välkommen samtliga år. | |
| tina_xx | 2010-10-27 15:20 | |
![]() | WORD SEGLIVAD!! | |
| seglivad | 2010-10-27 15:20 | |
![]() | Vuxenmobbing på sandlådenivå, inte värdigt en demokrati som Sverige. Överlåter tråden nu till alla hjärntvättade TV4 och aftonbladet hjon. | |
| rasmusjp | 2010-10-27 15:20 | |
![]() | åsiktsapartheid? intressant debattstrategi. allt blir läskigt om man sätter -apartheid på slutet. vi har fruktapartheid i matbutikerna, bokapartheid i biblioteken. apartheid betyder åtskildnad och är rätt fånigt att dra in i den här diskussionen. åsiktsfrihet innebär inte att alla måste hålla med alla. om jag som person eller hypotetisk styrelseledamot inte vill ge utrymme åt någon vars åsikter jag inte håller med om så är det upp till mig. och att vargas llosa har en del märkliga värderingar må vara fallet, men det är en annan diskussion. | |
| tina_xx | 2010-10-27 15:21 | |
![]() | Om vi kan kalla sverige för demokrati.... de andra partierna motarbetar och motarbetar... så länge de gör så , kommer folk som vill att dessa frågor tas upp, att lägga sin röst på sd.. | |
| rasmusjp | 2010-10-27 15:22 | |
![]() | förtydligande: åtskillnad, inte åtskildnad. | |
| limpan__2 | 2010-10-27 15:23 | |
![]() | Självfallet måste Nobelkommittén själv få välja vilka de vill bjuda på festen, vilka ska annars bestämma vilka man bör bjuda in? Personligen tycker jag att det är konstigt att partiledare per automatik bjuds in utan jag tycker det räcker med lämpliga medlemmar ur regeringen och riksdagsmän med en tydlig forskningspolitisk förankring. | |
| rasmusjp | 2010-10-27 15:24 | |
![]() | ehm, sverige är en demokrati. det ligger i sakens natur att grupperingar (folk i allmänhet eller politiska partier) motarbetar varandra i politiska spörsmål. det är så att säga hela poängen med att ha en politisk åsikt: man vill inte att folk som har andra åsikter än en själv ska ha möjlighet att genomdriva dem. inget odemokratiskt alls, tvärtom. | |