Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:07 | |
![]() | Är jag ensam kvinna om att förvänta mig... Det kommer och går olika diskussioner som handlar om jämställdhet hit & dit, män bör, kvinnor ska, män ska, kvinnor bör... Om vi bortser från omvärlden, lönerna, jobben och går ner till basic - Hemma i våra egna förhållanden, eller vid ragg om man är singel. Jag är grymt fascinerad av hur många kvinnor det finns som tycker att mannen ska göra... ja, går knappt att räkna allt men som kvinnor vill de både ha kakan och äta den. Som kvinna finns det vissa saker jag personligen utan att varken tänka eller ens reflektera över bara helt kallt räknar med att min man ska göra för mig. Självklart har han som en av två i vårat förhållande samma rätt. Vad är det som ger vissa kvinnor sån "hicka"? Visst om man själv inget kräver, men de flesta kvinnor jag ser och hör vill ha allt "godis" och kräver en j*vla massa av sina män. Det ska öppnas dörrar, bjudas på middag, vi kvinnor vill bli famnade, tagna med storm. Han ska intuition, djup blick, förstå oss, smeka oss på rätt sätt mm mm Men när det kommer till att ge det samma tillbaka till en man, eller Gud förbjude - han ber om det... så blir det ett hejdundrandes rabalder. Har kvinnan blivit för "modern för sitt eget bästa" eller har mannen blivit en mes...? ;) | |
| Kalmanczhei | 2010-11-06 17:11 | |
![]() | Ja bor ihop me killen som ja även e förlovad å har barn me, här hemma ger vi å tar precis lika mycket, å d e va ja tycker jämställdhet är!!! Vi delar på allt å är den ena trött så hjälper den andra till mer osv. Vi finns lika mycket för varandra så att säga :D | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:11 | |
![]() | "Har kvinnan blivit för "modern för sitt eget bästa" eller har mannen blivit en mes...?" Både och. :) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:12 | |
![]() | Love you Sylvia ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:17 | |
![]() | Ha ha! Detsamma, hjärtat! ;) Är lite nyfiken på titeln - vad var det du förväntade dig? Jag gissar att du menade att du vill slippa göra de sysslor som män oftast är bättre på. Jag håller med. Det är ett stort minus om en man inte är handlingskraftig och praktiskt lagd, främst eftersom jag är en sopa på de områdena själv. Jag vill inte göra de sysslor som kräver fysisk styrka, det skulle vara för beklämmande. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:19 | |
![]() | Killar klagar på mig eftersom jag är ganska introvert och inte gillar att ta initiativ. Sätter mig med morgontidningen och pussar tillbaka om jag blir pussad, ger aldrig en puss spontant. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:19 | |
![]() | Är det inte bara ett ideal som ''media'' skapade för en stund sen och som alla kvinnor tror att dom vill ha, att det är det ''enda rätta''? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:21 | |
![]() | mina män har förväntningar på mig att jag ska göra saker. jag på dem att de ska göra andra saker. bring home the bacon tex. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:23 | |
![]() | Ha ha, ramsay, men det gör du ju själv så bra! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:25 | |
![]() | Nä, jag är faktiskt nere på riktig "basic" här... När jag vill ha sex så ska min man ställa upp, end off discussion! Jag skulle helt ärligt bli skitsur om han nekade mig (självklart går jag inte på honom om det när han är sjuk eller så..). Jag har inga problem med att ge det samma tillbaka. Han är min man, jag älskar honom, respekt, ömhet... allt går hand i hand. Om man kan ställa sig vid spisen i 2-3 timmar för att laga hans favoritmat han bett en göra. Hur "hemskt" är det i jämförelse med en snabbis på 5 min när han behöver/vill ha det. Jag älskar honom ju så hans upphetsning och njutning av att vara med mig ger i sin tur mig njutning även om jag kanske inte var dundersugen själv från början. Bite my head off if you want, det här är vad jag tycker. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:25 | |
![]() | jag drar hem till mig och mina barn ja. vid relation så förvandlas ju mitt bacon till fickpengar så klart:) | |
| Laserswärd | 2010-11-06 17:27 | |
![]() | Förstår inte riktigt vad ts vill säga, förstår mig inte riktigt på könsrollsbaserade förhållanden och relationer. Jag är själv ganska så kravlös. Därför anser jag att det i sin tur inte skall ställas så höga krav på mig. Detta kan iofs bli konfliktfyllt... Vidare så är väl integritet viktigt i sammanhanget. Varför skulle man vilja ha något som personen i fråga inte helhjärtat vill ställa upp på? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:28 | |
![]() | Jag har världens snällaste lillebror som också är ganska stark och bra på datorer så går jag bet på en syssla räknar jag med hjälp från honom. Syrran är bank. Mamma sköter pappersarbetet. Känner inte alls att jag skulle vilja dumpa något av detta på en man. | |
| gnill | 2010-11-06 17:30 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt grejen. Vad man är bra på variera ju i olika förhållanden. Jag är hyfsat händig, och i vissa relationer har jag varit den händigaste, i andra inte. Å andra sidan ser jag inte varför amn bara ska göra det man är bra på. Jag föddes inte händig, jag lärde mig, och det kan andra också göra. Sen finns det grejer man bara inte "kan". Jag har t ex lätt dyskalkuli och inte körkkort, lever jag ensam får vänner och andra hjälpa till ibland, har jag en relation med ett mattesnille som kör bil får partnern hjälpa till. På samma sätt hjälper jag vänner och partner när det behövs. När det gäller "traditionella" könsrollsindelade sysslor innehåller de ofta (omedvetna) fällor och därför tycker jag att det är bra att bryta dem så ofta det går. T ex när jag köpte hus ensam sade många kvinnor "oj hur ska du klara DET?" (underförstått utan en man). Och de syftade inte på ekonomin, utan det är ju så mycket som måste UNDERHÅLLAS på ett hus. Men om man betänker att män brukar stå och skrapa och måla på några fönsterkarmar medan kvinnan passar två-tre småbarn (och fixar lunchen samtidigt) är det lätt att se vem som dragit det kortaste strået vad gäller arbetsbelastning. (Nu fick jag ju visserligen både passa barn, måla fönsterkarmar OCH fixa lunchen eftersom jag köpte hus som ensamstående mamma.). Nej, jag tycker att könsrollsmönster är till för att brytas så mycket det går. Och att man hjälper/ger och tar emot lika mycket på ett ungefär i en relation. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:41 | |
![]() | I alla relationer har man väl sex trots att man är mer eller mindre intresserad för stunden? Ingen big deal. Grönöga, det enda problemet är väl att män har lite svårare att prestera om de verkligen inte vill.:) Om jag sökte fysisk närhet (kramas osv) och mannen visade ointresse så skulle jag nog bli så kränkt att jag själv drog mig tillbaka. Att anklaga honom för det skulle vara att blåsa upp det hela och det i sig skulle vara en prestigeförlust. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:45 | |
![]() | I mitt nästa liv ska jag komma tillbaka som man och ta dig med storm Sylvia ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:47 | |
![]() | Ah, ha ha! Oj. :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:48 | |
![]() | "Om man kan ställa sig vid spisen i 2-3 timmar för att laga hans favoritmat han bett en göra. Hur "hemskt" är det i jämförelse med en snabbis på 5 min när han behöver/vill ha det. Jag älskar honom ju så hans upphetsning och njutning av att vara med mig ger i sin tur mig njutning även om jag kanske inte var dundersugen själv från början." Lol. Ok, då vet vi. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:51 | |
![]() | Jag förstår precis vad Grönöga menar. Det kan vara vackert att agera självutplånande i vissa sammanhang. Men det är nog i högsta grad en läggningsfråga. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-06 17:52 | |
![]() | "När jag vill ha sex så ska min man ställa upp, end off discussion! Jag skulle helt ärligt bli skitsur om han nekade mig (självklart går jag inte på honom om det när han är sjuk eller så..)." går inte på honom? nhg domina slavthing going on? | |