Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KattaBa | 2010-11-18 12:07 | |
![]() | Alternativ till dyra julklappar till "alla" Ett tag körde vi så här: Alla vuxna i familjen skrev en önskelista i god tid. Vi vek ihop dem och la dem i en burk. Var och en fick dra en lista och sedan hålla hemligt vems lista man hade. Så köpte vi en julklapp för ett förutbestämt belopp till sin "julklappshemlis". Barnen fick julklappar som vanligt. Hur gör ni när ni inte vill köpa till alla men alla ändå vill ha paket på julafton? | |
| delta9 | 2010-11-18 12:10 | |
![]() | Jag brukar be morsan eller farsan att köpa åt alla som jag inte orkar köpa åt :P | |
| dellenellen | 2010-11-18 12:13 | |
![]() | Hatar att inte få köpa vilka julklappar till vem jag vill till jul!!!!!!!! såna där snålideer är inget för mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
| Secken | 2010-11-18 12:55 | |
![]() | Köper träd från www.ettklickforskogen.se bästa startsidan ever! | |
| KattaBa | 2010-11-18 12:56 | |
![]() | Snål eller inte. Alla har inte förutsättningar. Kass ekonomi är uppfinningarnas moder ibland. | |
| dullard | 2010-11-18 13:01 | |
![]() | Vi gör som du, KattaBa, och det funkar alldeles utmärkt! | |
| UtiHagen - Ej medlem längre | 2010-11-18 13:41 | |
![]() | Julafton har inget att göra med presenter. Julen är en kristen högtid. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-18 13:50 | |
![]() | ja,,UtiHagen du har helt rätt,men nu har julklappsnoian kommit för att stanna ,och det är handlarnas marknad,jag köper inte en julklapp till vuxna,utan bara till barn,jag ska göra i ordning inlagdsill och varsin jultalrik till 4 missbrukare jag känner och det och det blir min julklapp till mej själv ,jag blir tillfreds av att kunna hjälpa dom som inte har det lika bra som jag | |
| Pocaloca | 2010-11-18 13:54 | |
![]() | vi vuxna...: Runt en hundring får det lov att kosta....sen har vi roliga rim på dom....lottar ut....och har en supermysig stund efter att alla små barn fått sitt....vi gissar vad det kan vara innan vi öppnar dom....en i taget så att alla hänger med... =) | |
| dullard | 2010-11-18 13:55 | |
![]() | ttiittii - fint att höra, själv tänker jag jobba på Stadsmissionen några timmar på julafton och det mår jag fint av. | |
| blue_moon | 2010-11-18 13:55 | |
![]() | Kul idé KattaBa! Jag brukar inte ge julklappar men ofta spontana gåvor närsomhelst under året, om jag hittar något som jag vet att en viss person skulle bli glad åt! | |
| Laserswärd | 2010-11-18 13:57 | |
![]() | Jag köper aldrig någon julklapp om jag inte hittar något som jag vet att personen i fråga behöver. Känns ju dumt att köpa något bara för köpandets skull. Oftast resulterar det i att jag det inte blir några julklappar alls. Försöker istället vara givmild året om :) | |
| Laserswärd | 2010-11-18 13:57 | |
![]() | Ah, du tänker som jag där blue_moon. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-18 14:03 | |
![]() | Dullard Du är en fantastisk människa ,tyvärr har vi ingen statsmission här men det kanske kommer, Gud välsigne Dej | |
| dullard | 2010-11-18 14:17 | |
![]() | tiittii - Äh - du vet, man gör ju aldrig nåt som man inte själv får ut nåt av...(; | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-18 18:31 | |
![]() | Det finns redan en alldeles färsk tråd om julklappar och mängder av "bättre begagnade". Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.