Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dersu | 2010-11-28 10:43 | |
![]() | Osäker, hur göra? Är lite osäker på en sak och kanske kan få hjälp här. För ett tag sedan började mitt gamla kylskåp låta mer än vanligt. Jag fattade inte var det kom ifrån och det fungerade fortfarande som det skulle så jag tänkte inte så mycket på det. Men så i förra veckan såg jag vad det var. På väg in i köket fastnade vänstersockan på en spik i tröskeln, jag snubblade och greppade efter första bästa sak, vilket blev stekpannan, sprätte köttbullarna i den åt helvete, föll vidare och körde fejan i micron. Det gjorde sjukt ont och dessutom sabbade jag micron. Liggandes på golvet, yr och med näsblod, tog jag tag i gardinerna för att resa mig upp. Eftersom jag fuskat när jag satt upp dem höll de inte utan landade på mig i en hög (lite som en dåligt påsatt vuxenblöja ungefär) medan gardinstången tog mig ena ögat. Vänster öga, min favorit. Jag brukar tröstäta när jag känner mig nere, vilket jag nu gjorde, så jag sträckte mig efter en av köttbullarna som landat bakom kylen, och det var då jag såg var ljudet kom ifrån. Mellan kylen och väggen, precis bredvid köttbullen (och en gammal räka) fanns det ett mörkt, blåaktig, surrande och skimrande hål på ca 1x1 meter. Efter att ha ätit köttbullen, men låtit räkan vara, utforskade jag det närmare och det visade sig att det var en portal till en annan dimension. Inte så stor, kanske 30kvm, men ändå, inte var dag man hittar ett hål i tidsrymden. Först tänkte jag inreda dimensionen till ett litet hemmabio rum eller så men det sket sig när jag kom ihåg att jag inte gillar att se på film. Istället förvarar jag sommardäcken där (och den trasiga micron) och har även ställt in extra säng ifall jag skulle få besök. Men här blir jag dock lite osäker, behöver man ändra lufttrycket i däcken vid vinterförvaring? | |
| Eken_70 | 2010-11-28 10:53 | |
![]() | Nej. | |
| Tess 08 | 2010-11-28 11:00 | |
![]() | Har svårt att tro det. *hahaha* | |
| -Nephelia- | 2010-11-28 11:06 | |
![]() | : ) det kanske inte är vinter i hålet? Då slipper du problemet. | |
| Dersu | 2010-11-28 11:10 | |
![]() | Ok, så inget behöver göras eftersom dom står varmt? Gäller samma om dom står kallt? | |
| elgen5 | 2010-11-28 11:15 | |
![]() | Härlig filmscen! Passa på å ta semester i den andra dimeionen och berätta om dia upplevelser för oss betapetare OM och när du tar dig tillbaka Kram C | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-28 11:37 | |
![]() | Om en del av överskottsvärmen från kompressorn i kylskåpet tränger igenom portalen kanske det räcker för att hålla däcken i schack. Men jag är inte bilägare, så det är bara en gissning. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:04 | |
![]() | Inte är det så att du egentligen heter Gunnar Papphammar? *ler* | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:11 | |
![]() | Blir det inte bökigt att ta sig in i den andra dimensionen om den nu e bakom kylskåpet? Låter mer intressant att veta än lufttrycket i däcken. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:12 | |
![]() | + vad hände med räkan? | |
| Mercedes | 2010-11-28 12:24 | |
![]() | Låter precis som en skadeanmälan till försäkringsbolaget bortsett från portalen bakom kylskåpet. Förövrigt väldigt trovärdigt. | |
| delta9 | 2010-11-28 12:25 | |
![]() | Varför åt du inte räkan? Vet du inte att i alla andra dimensioner så räknas räkor som livselixir a'la Extraliv medans kötbullar bara är en sorts sköld mot hudätande rå-potatisar? You my dear sir, have just made a huge mistake! Don't let the dimensionbedbugs bite! | |
| Dersu | 2010-11-28 12:35 | |
![]() | Oj, mycket frågor... 1. Jo, det är rätt svårt att sig in bakom kylskåpet. Speciellt sängen var ett helvete att få in. Funderade på att flytta på det men då ser man räkan på golvet så det fick stå kvar. 2. Räkan ligger alltså kvar där den är. 3. Åt inte räkan eftersom den såg jätteäcklig ut. 4. Heter inte Gunnar Papphammar men hade en gång en granne som hette Punnar Gapphammar. 5. Bra idé med överskottsvärmen, är ju inte direkt ngt A-klass kylskåp så det strålar rätt bra där bak. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.