Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2010-11-29 21:54 | |
![]() | köpa en bild Tja! Hoppas att nån har lite koll på detta :) Jag står i valet om att köpa en av Pieter Ten Hoopens bilder från utställningen Stockholm på fotografiska nu. Det jag undrar är vad man skall tänka på och hur man skall göra med inramning osv, det känns lite vanskligt att lämna ifrån sig en svindyr bild till en affär. Och kan man pruta på bilder som kostar drygt 10.000:-? Sen undrar jag hur det generellt ser ut med värdet på sånt här, håller det sig eller är det nästan osäljbart? Generellt sätt alltså. Jag är helt grön på ämnet. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-29 22:16 | |
![]() | Jag kan tyvärr inte bidra med några kunskaper, men jag blev nyfiken på bilden. Vad föreställer den? Men pruta kan man väl alltid göra? Undrar hur mycket Fotografiska lägger på? Jag funderade nyss på inlämning till ett ställe nämligen, och där lade de på 35%. | |
| Jesper M | 2010-11-29 22:22 | |
![]() | lade på 35% på vad, inköpspriset? Isf låter det helt befängt tycker jag, då är det ju bara att säga att den kostade 100:-. Bilden föreställer ett sällskap som äter/står/hänger kring ett bord. Den påminner mig om en modern hip hip hurra, en bild jag (och många andra) har växt upp med och som jag alltid har gillat på ett eller annat sätt. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-29 22:36 | |
![]() | Nu var jag otydlig. De ville ha 35% av försäljningspriset. Så ska det vara. - Alltså, om man lämnade in verk till utställningen. Jag förstår av det du beskriver att du verkligen gillar det fotot stort. Då borde du satsa på det. Man ska unna sig sådant som man riktigt mycket tycker om. | |