Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 678 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| L8L | 2010-12-04 09:19 | |
![]() | Tips på blöjor?? Nej, jag är inte en småbarnsförälder som bara diskuterar mitt och andras barn dygnet runt... :) Nu har vi dock fått ett litet problem som stör min och min lilla stjärnas nattsömn som jag undrar om någon kan hjälpa oss med det?? Jag har en sjumånaders son som till för någon vecka sen sov hela nätterna. Nu har han börjat sova på sidan och då läcker blöjan och han vaknar av att pyjamas och madrass är alldeles blöt och kall. Procedur med torr bebis, torr säng och mättad hungern (som han också upptäckte när han vaknade) tar ett tag... för att sedan upprepas efter ett par timmar igen. Hoppas på tips från någon som har erfarenhet av detta och som upptäckte en superblöja! ;) | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2010-12-04 09:35 | |
![]() | Libero. Det känns tryggt. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-04 10:01 | |
![]() | Libero använde jag också när barnen var små. Dra åt blöjan lite extra när du stänger den så ska det hålla även när de ligger på sidan. | |
| L8L | 2010-12-04 10:08 | |
![]() | Tack för tipsen... men det är just Libero's vanliga blöjor jag använder och försöker dra åt. Det läcker tyvärr ändå på sidan, där de inte är "vadderade". Tilläggas bör kanske också att min lilla pojke är just liten och inte har så mycket extra hull. Använder storleken som han precis har "vägt sig in i" så det finns ju ändå mycket blöja som kan suga upp... men inte. Har köpt "up and go" också men de var stora då de ej går att dra åt i midjan. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-12-04 10:11 | |
![]() | Libero är dom sämsta blöjorna ever!!! Dom läcker alltid :( PAMPERS är dom absolut bästa för din lilla stjärna :D | |
| Ärtan Pärtan | 2010-12-04 10:13 | |
![]() | Tena funkar bra för mig men jag är ju lite äldre än din son. | |
| Channing | 2010-12-04 10:18 | |
![]() | PAMPERS är ljusår bättre än Libero...för att inte tala om hur usla Willys och Huggies är.. | |
| Gunilla _ | 2010-12-04 10:28 | |
![]() | Vill minnas (dock ljusår sedan) att det var Libero dagtid och Pampers nattetid som gällde. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-12-04 10:32 | |
![]() | Jag har alltid använt libero och dom har alltid varit bäst för oss. Kanske din lilla bebis inte kan ha "rätt storlek" på blöjorna för att hon/han är ganska smal och liten? Kanske man kan testa med en lite mindre storlek? | |
| marianne_79 | 2010-12-04 11:11 | |
![]() | Har använt lite olika blöjor till mina 4 barn. Då 2 av dem varit av den smalare sorten så har libero varitför breda så Pampers har funkat bättre. På de lite knubbigare så har libero passat bättre. Överlag så har jag mest använt coops egna blöjor. Har funkat bra till alla barnen. | |
| lillan-68 | 2010-12-04 11:33 | |
![]() | Har 4 barn och alltid använt pampers på nätterna, då andra blöjor oftast hängde rejält på morgonen om dom inte läckte under natten... | |
| vulcan | 2010-12-04 12:12 | |
![]() | FORUMADMIN: Blöjtips, om än nog så betydelsefullt när man är med barn i blöjåldern, kan väl ändå inte anses höra hemma under 'Seriöst'? Nej, det kan det inte. Jag flyttar till Snack. | |
| nystan1 | 2010-12-04 12:37 | |
![]() | Pampers har alltid funkat här. Men det är nog väldigt olika beroende på barnets kroppsform. Tror du får testa dig fram, kanske kan man få gratisprover via blöjföretagens hemsidor om man inte är så sugen på att köpa ett helt paket för ett test. Lycka till. :) | |
| Grynkorv | 2010-12-04 13:33 | |
![]() | Vi har kört Pampers och de har i princip aldrig läckt! Tar hur mycket kiss som helst! Slår ett slag för Pampers! | |
| Grynkorv | 2010-12-04 13:33 | |
![]() | Fan, nu skrev jag fel, jag menar LIBERO!!!!! Hahahaha! | |
| IdaKanMer | 2010-12-04 13:52 | |
![]() | Huggies! Måste jag säga! Bästa blöjan tycker jag. Up and go varianten! | |
| Kalmanczhei | 2010-12-04 13:54 | |
![]() | Vi använder Pampers nattblöjor till våran lilla tjej på 6 månader!! Har aldrig haft problem me d å så känns d fortfarande torrt när hon vaknar :D | |
| Tommy 1979 | 2010-12-04 14:01 | |
![]() | Lite off topic kanske (sorry, kan inte låta bli!) men apropå blöjor: är det någon som kommer ihåg den där reklamen från typ 1990-talet med lille Johan som blev ledsen och kinkig om han inte fick rätt sorts blöja? Den var ju grym, så urbota usel att den blev bra :-) | |
| L8L | 2010-12-04 17:30 | |
![]() | TACK för ännu flers tips och åsikter! =) Känns ju lite jobbigt att köpa ett helt paket som ändå inte blir bättre... Tror jag chansar på ett paket Pampers iaf och testar dem nattetid. Det har nog blivit så att Libero har hängt med från prematurtiden på sjukhuset. Provade dock Huggies och var nöjd med dem i stl 1 & 2 men sen gjorde dom om dem och då passade de inte lika bra längre. Helt otroligt vilken djungel det är i blöjvärlden men tur är väl det kanske eftersom barnen är av olika form. Mot affären och shoppa Pampers... =) | |
| Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-10 09:29 | |
![]() | Bor ni nära Norge så köp blöjorna där. | |