Spelrum
Giraffen | 11 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 8 |
Inloggade | 19 |
Mobilspel
Pågående | 19 778 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
clubcuecas | 2010-12-04 16:26 | |
![]() | Stryktipset, v48 hur funkar lottningen? Chelsea - Everton 1 Arsenal - Fulham 1 Birmgh. - Totteh. 2 Blackb. - wolverh. 1 Man.C - Bolton 1X2 Wigan - Stoke X2 Derby - Norwich 1 Hull - QPR X2 (lottas) Covtr - Middleb. 1 Leeds - Crystal.p 1 Portsm - Burnley X2 (lottas) Sheff.U - Reading X2 (lottas) Watford - Liecestr. 1X2 Min tippning, problemet nu är att match nr: 8, 11, 12 lottas :( (Reading o Burnley var favoriter på bortaplan enligt mig) samma sak på match nr 90, 91, 92 på lången. Men de är alla inställda tyvärr) så nu kommer de lotta hej vilt. Är inte riktigt 100% på hur det går till men antar att de baseras på hur svenska folket spelat på lagen och så får de % på det och lägger i ex 10 bollar i en tumbola ex: 3st 1or, 4st X, 3st 2or ... kandet stämma? | |
clubcuecas | 2010-12-04 16:29 | |
![]() | Edit. va tydligen oväder i England med så det lottas hej vilt :/ nackdel som fan för mig iaf då iaf match 11 och tolv va de jag hoppades på som utstickare mot vad folket tippat. Hatar lottningar kan gå hur som helst.. lika seriöst som om att man skulle fylla i flerveckors kuponger på stryktipset utan att ens veta om vilka lag som möter vilka i förväg. Oseriöst säger jag bara. Borde egentligen vara 1X2 på de inställda matcherna så alla får rätt på dem ist | |
Hyxteaze - Ej medlem längre | 2010-12-04 16:56 | |
![]() | Till grund för lottningen på Stryktipset, Europatipset och Topptipset ligger de s.k. Tio tidningars tips. De tio förhandtipsen sammanställs till ett protokoll, och för varje match sammanräknas antalet tippade ettor, kryss och tvåor. För att inte ge förhandstipsen alltför stort inflytande får varje match också en fast tilldelning där varje tecken får två enheter med på lottningshjulet. Med andra ord finns redan från starten två möjligheter till tecknet 1, två till tecknet X och två till tecknet 2. Tillsammans med Tio tidningars tips ger detta en total av sexton möjliga utfall per match vid lottningen, varav minst två för varje tecken. Det innebär att varje tecken har minst en chans på åtta att falla ut vid dragningen, som sker med ett motoriserat lottningshjul. Exempel: Om förutsägelsen för en match enligt Tio tidningars tips är 6 ettor, 4 kryss och 0 tvåor, så finns det 8 chanser av 16 för tecknet 1 att bli draget, 6 chanser för tecknet X och 2 chanser för tecknet 2. | |
Palini | 2010-12-04 19:21 | |
![]() | Och vad beträffar lången, så spelar det ingen roll hur matcherna lottas på stryktipset. Matcherna räknas helt enkelt som ospelade och oddset blir 1.00. | |
clubcuecas | 2010-12-04 23:29 | |
![]() | aha tack extacy :) jo det va något sådant jag hört om tidigare med att det finns möjligheter till 1X2 men att några fick fler (mindes inte att det va tidningarnas utfall som spelade in dock) men tack för svaret. :) Nu gick det inget vidare denna omgången torska dock på derby - norwich i topptipset :/ 3000:- ~ hade suttit fint på 64:- raden där :) Blir till att lägga allt krut på topptipset i fortsättningen, visst man vinner inga drömsummor men hellre 2k-5k var och var fjärde gång än alltid småsummor vid 10-11 rätt. procentuella oddsen är alltid med en på 8 matchers tipsen :) | |