Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 18 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ydh | 2010-12-08 13:19 | |
![]() | Au pair Är det någon fler här än jag som varit au pair tidigare? :) Kan lugnt säga att det är det bästa beslut jag tagit i mitt liv, att åka iväg till London efter studenten. Tog hand om 3 underbara charmtroll 0-5 år och saknar dem fortfarande varje dag! Åkte tillbaka i somras och jobbade för familjen igen, för jag trivdes så pass bra :) | |
| Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 13:28 | |
![]() | Jag är inte bara glad - jag är överlycklig för din skull. | |
| Ninya | 2010-12-08 13:46 | |
![]() | Jag åkte som au-pair för längesedan till just London men arbetade bara 5 månader tyckte dom var helt WHACK dom jag arbetade för. Fick även rädda en svensk tjej som blev antastad av barnens styvpappa som även slog barnen. MEN man kan ha det jättebra också! Både jag och hon jag räddade bodde kvar i London i 4 år, fast arbetade med annat! | |
| Smulanbus | 2010-12-08 15:51 | |
![]() | det är ju bra att det finns olika jobb som man kan testa på, jag har jobbat som sanerare... inte det trevligaste kanske men ändå ett jobb | |
| dilivio | 2010-12-08 16:01 | |
![]() | Känner nästan ingen som tyckt att det har varit bra som au pair, speciellt inte i London. De som tyckt det varit bra har bott hos perverst rika familjer i USA som bjöd dom plus vänner från Sverige på semester på Hawaii, fått idiotsummor att handla kläder för osv.. Så hamnar man så är det väl trevligt om man gillar sånt. Har däremot wwoof:at (stavning?) och genom det tagit hand om några småttingar i Frankrike bla. Det var trevligt. För övrigt förstår jag inte folks fascination över London. | |
| Megaherz | 2010-12-08 16:04 | |
![]() | Är aupair just nu, och har varit det i lite över ett år. Det funkar helt okej - är kanske inte på samma plan när det gäller hur man ska fostra barn, men det är deras regler som gäller. Blev egentligen aupair för att få slippa vara i Sverige och ha tid på mig att skapa en grund i ett annat land | |
| Ydh | 2010-12-08 23:47 | |
![]() | Att vara au pair är ju ett jättesmidigt sätt att få uppleva ett annat land. Man åker ju inte dit enbart för att ta hand om någon annans ungar.. men man fäster sig lätt vi dem. Inte alltid, såklart. I min första värdfamilj fick jag ta hand om hela hushållet, inklusive att tvätta mammans underkläder.. | |
| Ydh | 2010-12-08 23:48 | |
![]() | Osthyvlad - vet inte varför, men får för mig att du var ironisk i din kommentar. Bara en fundering. Skapade ju inte direkt tråden för att "skryta" om min egen fina upplevelse. Vill ju höra andras erfarenheter också. | |
| Ydh | 2010-12-08 23:49 | |
![]() | dilivio - då har du nog inte varit i London? "När man är trött på London är man trött på livet" som det så fint (och sant!) heter. | |