Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annelie49 | 2010-12-10 09:14 | |
![]() | Ledvärk och kost Hade för 15 år sedan problem med ledvärk. Fick tipset att helt sluta med fläsk och nötkött vilket jag gjorde. Mina leder slutade värka. Jag äter fågel och fisk. Förvånande att man inte mer fokuserar på kosten när det gäller reumatiska sjukdomar. Finns det fler här på Forum som har denna erfarenhet? (Kan tillägga så här i jultider att en griljerad kalkon"skinka" helt slår ut den klassiska skinkan, mums) | |
| nippertippan | 2010-12-10 09:46 | |
![]() | Jag vet att t ex rött kött orsakar högre blodtryck, så det försöker jag äta mindre av. Jag håller med dig, kosten gör mycket och har säkert många samband med olika sjukdomar. | |
| dinodog | 2010-12-10 16:18 | |
![]() | Har hört av en granne med ledvärk, att hon blev bättre när hon slutade med fläskkött. Dock äter hon fortfarande nötkött och det fungerar bra. | |
| Cover Me | 2010-12-10 16:51 | |
![]() | Uteslut fläskkött och annat som innehåller en massa E-nummer så blir allt bättre (oavsett evt. problem). | |
| nettan23 | 2010-12-10 17:22 | |
![]() | Japp det beror nog inte på vad för slags kött det är, utan vad det innehåller, kör på ekologiskt. Dock blir det mindre sånt som student :( | |
| Sickla - Ej medlem längre | 2010-12-10 17:23 | |
![]() | Nja, fläskkött går bra. Uteslut däremot kött med grövre fibrer ex nöt. Finns inget e-nummer i färsk fläskfile. | |
| rockopongo | 2010-12-10 17:41 | |
![]() | Hay u all. Jag e faktiskt HELT övertygad om att kost har enormt stor betydelse på kroppens "agerande". Denna övertygelse finns inte bara för att jag är utbildad Dietist utan för att många, liksom ni anneli, blir bättre i sina åkommor av att ändra kosten. Ang flästköttets påverkan på ledbesvär...det är sämre pga det ger ökade mängden urinsyra i kroppen. Mycket syra i kroppen, mer ledbesvär. | |
| 0zazza0 | 2010-12-10 17:43 | |
![]() | Röttkött??? vad räknas in där? | |
| sejmårr | 2010-12-10 17:47 | |
![]() | Mjölkproteinet kan hos vissa människor förorsaka en autoimmun reaktion där kroppens egna försvar angriper broskvävnaden i lederna eftersom de har liknande strukturer. Lång, nästan begriplig mening! :D | |
| Kirstin | 2010-12-10 17:58 | |
![]() | Jag tror fullt och fast på att det finns en anledning till att varken judar eller muslimer äter griskött - helt enkelt för att det köttet inte är bra för människor. Vikarierade som lärare för många år och och en av lärarna på skolan jag var på hade svår reumatism och hade fått rådet att sluta med fläskkött. Jag såg med egna ögon hur pass mycket bättre hon blev under den terminen - fantastiskt! | |
| Cover Me | 2010-12-10 18:05 | |
![]() | Det finns en hel del fläskkött med E-nummer i som t ex "behandlad" skinka och bacon. Det är inte bara filén och kotletterna som är fläskkött ;) | |
| Cover Me | 2010-12-10 18:07 | |
![]() | (Fast vad jag hört så är det just FLÄSK-kött som är skadligt. Iaf enl vänner som blivit betydligt "friskare" efter att de slutat äta det.) | |
| Sickla - Ej medlem längre | 2010-12-10 18:09 | |
![]() | Självklart, generalisera då inte "fläskkött". Behandlat kött=tillsatser. Det vet väl varenda unge i eksjö. | |
| Cover Me | 2010-12-10 18:27 | |
![]() | Och så kan du ju prova läsa mitt inlägg 18.07 Sickla :) Fö finns det massor att läsa om att man just bör undvika fläskkött. Hur tillförlitliga de källorna är låter jag vara osagda, men men. | |