Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-07-04 11:49 | |
![]() | Skämt och vitsar Hi! Här kan man lägga in en massa sköna skämt, vitsar, fräckisar m.m. | |
| Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-07-04 11:50 | |
![]() | Det var två blonda killar som jobbade för kommunen . En skulle gräva ett hål , och den andre skulle gå efter och fylla igen hålet . De arbetade ursinnigt hela dagen utan rast . En grävde , den andre fyllde igen . En åskådare var hänförd över deras hårda och ivriga arbete, men kunde för sitt liv inte begripa vad dom höll på med . Så han frågade killen som grävde : " Ditt arbete är säkert mycket uppskattat , men vad handlar det om ? Du gräver ett hål och din kompis går bakom och fyller igen hålet " Han som grävde torkade sin panna och suckade : " Ja, normalt så är vi tre som jobbar, men han som planterar träden är sjuk idag "... | |
| Lady Sylvia | 2006-07-04 11:56 | |
![]() | En svensk buktalare var ute på en landsortsturné i nordnorge och uppträdde en kväll på en pub. Han gjorde sig som vanligt lustig på norrmännens bekostnad och drog det ena Norge-skämtet efter det andra. Plötsligt reste sig en storvuxen man i publiken och ropade: "Nu vill jag inte höra ett enda skämt till om oss norrmän. Vi är inte så jävla korkade som du säger." Buktalaren blev alldeles tagen av detta utbrott och började genast be om ursäkt. men mannen avbröt honom och sa: "Lägg dig inte i det här. Jag pratar med den lilla killen du har i knät!" | |
| Eintoon - Ej medlem längre | 2006-07-04 12:17 | |
![]() | Den här älskar min mamma: "Älgen Bernt var ute på promenad i hemskogen då han fick syn på sin vän Olle som även han var älg.. Olle stod nu och duschade vilket Bernt ansåg vara en ovanlig syn, därför fråga han -Du Olle, varför duschar du? Bernt svarade: Det är ju älgjakt på gång och då är det bäst att vara ren..." | |
| Gustavicus - Ej medlem längre | 2006-07-04 12:18 | |
![]() | En blyg kille går in på en bar och får syn på en mycket vacker kvinna. Efter en timmes uppladdning har han lyckats samla på sig tillräckligt mycket mod för att gå fram till henne: ”Hej fröken, är det okej om jag står här och småpratar med er ett tag?” frågar han försiktigt. ”Neeej! Jag tänker inte ligga med dig!!”, svarar kvinnan och skriker för full hals. Alla besökarna i baren vänder sig om och stirrar på mannen som återvänder till sin plats och skäms som en hund. Efter ett par minuter kommer dock kvinnan över för att be om ursäkt. Hon ler och säger: ”Ursäkta om jag skämde ut dig tidigare. Det är så att jag är psykologistudent och just nu undersöker jag hur människor reagerar på pinsamma situationer. Mannen tittar oförstående på henne och vrålar sedan över hela baren: ”Vad menar du!! 2000 kronor?” | |
| Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-07-04 12:27 | |
![]() | Bonden hade bestämt sig för att köpa en gris till pigan. När bonden kom hem med grisen sa pigan: -Var skall vi få plats med den, stian är ju full? Bonden: Grisen kan väl få vara i ditt rum. Pigan: Men lukten då? Bonden: Han vänjer sig nog. | |
| systerrebell | 2006-07-04 13:22 | |
![]() | Pinocchios flickvän klagade. "Pinocchio, jag tycker verkligen om dig, men det blir så jobbigt när vi har sex för jag får stickor i... ja, du vet." Eftersom Pinocchio älskade sin flickvän ville han lösa problemet så han gick till Gepetto och bad om hjälp. Gepetto grubblade och frågade sedan: "Har du testat med sandpapper?" Det gick några veckor och sen råkade Gepetto på Pinocchio i affären. Pinocchio hade hela kundvagnen full av sandpapper. "Oj!", sa Gepetto, "Mitt råd hjälpte, ser jag. Så det går bättre med tjejen nu?" "Tjejer...", svarade Pinocchio lyckligt, "vem behöver dem?" | |
| ojjojj | 2006-07-04 13:28 | |
![]() | - Så du kan tänka dig att spela med i vårt A-lag bara du får 1000 kronor i veckan? Var har du spelat tidigare? - Jag har aldrig spelat fotboll förr. - Du har aldrig spelat fotboll förr! Och vill ha mer betalt än våra stjärnor! - Ja, det måste ju vara svårare när man inte kan det. | |
| Nunnan Green - Ej medlem längre | 2006-07-18 05:34 | |
![]() | På en bardisk i en väska: Han satt ensam och lite halvfull på en barstol. Bredvid honom satt en gubbe med en stor väska. Han tittade nyfiket på den stora svarta väskan. Till slut kunde han inte hålla sig utan vände sig direkt mot gubben. - Du, du skulle inte vilja visa mig vad du har i den där stora väskan? Gubben tittade lite förvånat men svarade att: - Visst kan jag det! Han drog upp väskan på bardisken och efter mycket stånkade lyckades han äntligen få upp låset. Vips hoppade det ut en 30 centimeter lång pianist och började spela boogie woogie på ett litet piano. - Ojdå! Den halvfulle tittade storögt på den spelande lille mannen. - Hur har det där gått till? - Jo, jag hittade en gammal flaska och i den fanns det en ande och som tack för att jag släppte ut honom en stund fick jag en önskning. Om du vill kan du också släppa ut honom en stund och önska dig nåt. - Jaså! Ja det skulle jag gärna göra, sa den halvfulle. - Men tänk på en sak, sa gubben. - Vadå? - Jo du måste tala högt och jävligt tydligt för anden hör så illa. Den halvfulle tänkte efter noga vad han skulle vilja önska sig innan han gned flaskan. - Ja, nu vet jag! Jag vill ha en miljon kronor. - Bra men glöm för fan inte bort att tala högt och tydligt. Den halvfulle tog flaskan och började gnida och plötsligt stod anden framför honom. - Som tack för att du släppte ut mig får du önska dig något. Vad vill du ha? - Jag vill ha en miljon kronor! Å vips fanns där en miljon grodor som hoppade runt på bardisken! Den halvfulle stirrade vanmäktigt på alla grodorna. - Ja men jag sa ju det du måste tala högt tydlig du tror väl för fan inte att jag önskade mig en 30 cm lång pianist?! | |
| jesper77 | 2006-07-18 12:14 | |
![]() | De riktigt roliga historierna är de som är sanna, vilket den här är. Det var en norrländsk värnpliktig som gjorde sin värnplikt på en flygflotilj någon gång i mitten på det förra århundradet. Han hade en ganska långrandig dag och av någon anledning fick han för sig att han skulle skicka en present till meterologerna som jobbade på övervåningen via rörposten. Eftersom han var från norrland tänkte han skicka en delikatess till dem och skickade upp en surströmming. Vad han inte hade tänkt på var att surströmmingar och rörpost inte nödvändigtvis går så bra ihop och fisken kletades ut genom hela innanmätet på byggnaden och det stank som bara den. Händelsen klassades som missbrukande av utrustning och den värnpliktige blev dömd till tre dagar i arresten för sitt tilltag. Han släpptes däremot ut efter två eftersom befälhavaren ville ha någon att spela pingis med. Åren gick, den värnpliktige muckade, blev vuxen och skaffade familj. En dag gjorde sig historian påminnd däremot när han blev nekad ett lån från sin bank eftersom han hade suttit i fängelse. Det räckte inte hur mycket han bedyrade sin oskuld -- de trode bara att han inte bara var en brottsling utan en lögnare också. Han tänkte nog inte på att tre dagar i militärarrest skulle klassas som fängelse, och det borde det inte ha gjort heller. Någonstans hade ett fel begott. Brottet var preskriberat. Historient har ett lyckligt slut däremot. Vår soldat fick sitt lån efter lite tandagnisslan. | |
| ojjojj | 2006-09-06 21:14 | |
![]() | ni som är idrottsintresserade blunda, för detta är en sannhistoria som en klasskompis varit ute för.. charlotte (min klasskompis) kommer hem från skolan å säger hej mamma, idag vann jag i basketen på skolan mamma; va skoj, vem stod i mål ?? charlotte; men mamma, det är väl ingen som står i mål i basket ! mamma; ja visst ja,, jag tänkte ju på volleyboll.. tror ni denna stackars mamma har fått höra detta ? !! ;P | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-09-06 21:25 | |
![]() | *ASG* hahah... ojjojj... det var det bästa jag läst hittills *skrattar* | |
| bernst | 2006-09-06 21:49 | |
![]() | Pappan var ute och åkte bil med sin dotter i öknen. Dom stannade vid en oas för att svalka sig lite. Då dök det upp ett gäng stråtrövare. Dessa snodde allt dom hade, kläder, bil, ja rubbet .Rövarna försvann, och pappa o dotter började gå mot bebyggda trakter. När dom gått ett par timmar undrade pappan vad klockan kunde vara. Dottern tog då fram sin klocka o sade att den var fem. Men sa pappan , rövarna tog ju allt från oss, var hade du klockan då? Den hade jag stoppat upp i ,ja du vet , sa dottern. Synd, sa pappan, att inte mamma var med, för då hade vi haft bilen kvar också. | |
| Ouck - Ej medlem längre | 2006-09-06 21:52 | |
![]() | Hur kan man se att en bil kommer ifrån Polen? På lacken. [polack-en] :) | |
| Nunnan Green - Ej medlem längre | 2006-09-06 22:12 | |
![]() | En muslim och en norrlänning satt i bastun. - Jag ser att du också är omskuren, sa muslimen. - Vadå omskuren, sa norrlänningen? I Norrland kallas det för slitage. (Det var abedissan som berättade denna, jag förstår absolut inte det roliga...) | |
| aftina | 2006-09-06 22:53 | |
![]() | En svensk sitter o äter frukost på ett cafe'. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi. Ouppfostrat inleder norrmannen: -Äter ni svenskar hela brödet? Svensken låter motvilligt frukosten ligga o svarar: -Ja naturligtvis! Norrmannen leker med tuggummit i munnen o säger: -Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas o formas till croissanter o säljs till Sverige. Norrmannen frågar vidare: -Äter ni marmelad till brödet oxå? Svensken svarar lätt irriterad: -Ja naturligtvis. Medan norrmannen ljudligt tuggar tuggummi, säger han: -Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen o resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad o säljs till Sverige. Nu blir det svenskens tur att fråga: -Säg mig en sak, har ni sex i Norge? Norrmannen ler o svarar: -Ja naturligtvis har vi sex. Svensken lutar sig över bordet o frågar: -Vad gör ni med kondomerna när ni har använt dem? -Vi kastar dom! svarar norrmannen. Nu börjar svensken att le....sedan säger han: -Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dom, smälter dom o säljer dom till Norge som tuggummi...... | |
| kJonna | 2006-09-07 12:28 | |
![]() | En blondin ringer till sin pojkvän och säger: "Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel. Och jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra." Hennes pojkvän frågar: "Vad ska det bli när det är färdigt då?" Blondinen säger: "Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp" Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne. Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet. Han tittar på bitarna en stund. Sen tittar han på lådan. Sen säger han: "För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig att kunna sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp." Han tar hennes hand och fortsätter: "Nu tar vi en kopp kaffe och sen........" Han suckar djupt " ..... sen stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i paketet igen." | |
| Bartendern - Ej medlem längre | 2006-09-07 18:21 | |
![]() | Vad har negrer och julgranar gemensamt?" "De har båda färgade kulor | |
| coke100 | 2006-09-07 18:46 | |
![]() | Kära dagbok, förra året bytte jag ut alla mina fönster mot dyra tre-glas-lågenergi-fönste r. Den här veckan ringde en man från firman som installerat fönstren. Han påpekade att dom gjort jobbet för ett helt år sedan men ännu inte fått betalt. Ok, bara för att jag är blondin så betyder det inte att jag automatiskt är dum. Så jag berättade för karl´n vad hans snacksalige försäljare sagt för ett år sedan, nämligen att efter ett år så har de här fönstren betalat sig själva. Och hallå, det har gått ett år nu! Det blev tyst i andra änden av tråden så jag lade på. Han ringde inte upp igen. Han kände väl sig dum! | |
| GAIS1894 - Ej medlem längre | 2006-09-09 00:39 | |
![]() | i grenen fernet | |