Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 677

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tssss2010-12-12 22:39
Antal inlägg: 138

ladda upp profilbild?
hej vänner,
jag får inte min profilbild uppladdad, fattar inte vafan jag gör för fel om jag ens gör något? har testat flera olika bilder, varierat dom i både storlek och filformat.
hjälp.

Satyra2010-12-12 22:43
Antal inlägg: 4561

Du kanske hittar svar på din fråga i den här tråden?
www.betapet.se/forum...ad id=10561

adami - Ej medlem längre2010-12-12 22:43
Antal inlägg: 526

Ha.ha,jag har gett upp för länge sedan.

Tanten M - Ej medlem längre2010-12-12 22:47
Antal inlägg: 5126

Tryck med muspekaren i övre vänstra hörnet på stora bilden o drag lite så kommer det upp en ruta, där kan du sen markera exakt vad du vill ska vara med.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-12-12 22:54
Antal inlägg: 3325

Ok, då är det inte det att den är för stor. Men har du sparat? Sedan tar det ju olika tid innan den blir uppladdad på profilen. En spelvärd måste godkänna den först.

tssss2010-12-12 23:06

haha jo, jag har försökt spara den ett antal gånger.
antog att den måste bli granskad först men nu har det ju gått en två-tre veckor.. egentligen är det väl skit det samma, bild eller ingen bild, bara själva momentet att ständigt bli påmind om att jag antingen är dum i huvudet, att de ansvariga kanske skulle få höra hur dåligt dom sköter sina jobb eller att det rent av är något fel på bilden utan att (åter igen) de ansvariga sköter sina jobb genom att meddela detta.
är bara en tanke som kommer upp i nån sekund inför varje gång jag, i brist på annat, får för mig att spela en betapet. känns som detta medför viss stressande effekt och därmed förstör en del av spelarglädjen.

Trolsa2010-12-12 23:08
Antal inlägg: 89

haha

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-12 23:08
Antal inlägg: 37631

samma här har gett upp

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-12 23:09
Antal inlägg: 37631

jag är så otecknisk så det finns inte

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-12-12 23:17

Men vad konstigt om det gått två veckor. För om bilden inte håller "kraven" så får man ju meddelande om det. Skumt. Men står det inget då? Vad händer när du tryckt spara? Inget?

tssss2010-12-12 23:28

jo.. två-tre veckor låter lite mycket.
när jag går in på sidan är min bild sparad, skuren och precis så som den ska. och trycker jag på spara, igen, uppdateras sidan och ser likadan ut, så trycker jag på spara igen.. och igen.. ingenting förändras, för det vill jag ju heller inte, men bilden syns inte i profilen, fastän den redan är sparad en femtio gånger minst.
smådrygt. drygt att jag ens sitter och pratar om det här. tanken var ju från början att jag skulle spela en vända.. men som vanligt tar profilbilden upp energi och jag måste tyvärr medge att detta börjar kännas jobbigt, det slutar inte längre bara vid en tanke, det på riktigt irriterar mig.

Satyra2010-12-12 23:32

tssss - Så ser det ut när jag laddar upp, beskär och sparar också. Nästa steg är ju att någon värd ska godkänna/icke godkänna bilden och det verkar ju vara där då det felas, som det låter på din beskriving i alla fall. :-o Har du kollat din inbox så du inte fått ett meddelande där om varför din bild inte visas? Den kanske helt enkelt inte är godkänd?! ;-)

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2010-12-12 23:38
Antal inlägg: 3488

Om du inte har fått svar på så lång tid så har bilden med största sannolikhet inte laddats upp som den ska. Så länge blir ingen bild liggande för bedömning. Och det ligger då ingen där nu. Har den blvit nekad, ska det finnas ett mail som förklarar att bilden inte är godkänd och varför.

Märkligt dock att du inte lyckas ladda upp. Oftast brukar det handla om att bilden är för stor.

Inte för att jag vet om det skulle hjälpa, men har du testat en annan webbläsare? Kan väl kanske vara värt ett försök i alla fall. :-)

Trolsa2010-12-12 23:39
Antal inlägg: 89

Det funkade för mig baby =)

tssss2010-12-12 23:40

satyra
jo, verkar ju som att bilden i sig är godkänd och att administratören dragit ut på sitt arbete det en aning.. kanske.. eller att allt faktiskt hela tiden varit i sin ordning och jag bara blivit aningen otålig.
men eftersom det nu gått upp emot tre veckor så börjar tankarna dra iväg, kanske det är något som JAG kan göra för att (om möjligt) skynda på prosessen så allt kan återgå till normalt igen.

Satyra2010-12-12 23:41

tssss - Du har kollat din inbox så att det inte ligger något förklaringsmess där från någon värd?

tssss2010-12-12 23:44

nej, finns inget mail om att min bild skulle blivit nekad.
står heller ingenting om att det skulle vara ngt fel vid uppladdningen. men bilden är sparad på sidan vid uppladdningen, även om jag skulle logga ut och logga in igen så ligger den kvar. men syns endast just på den sidan.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-12-12 23:45

Kan de vara något med pop-up fönster? Nej, ja vet inte.. låter väldigt konstigt iaf!

Hoodman - Ej medlem längre2010-12-12 23:46
Antal inlägg: 2826

Har du beskurit bilden?

tssss2010-12-12 23:46

tycker det hade varit schyst med att bekräftelsemail i typ med att bilden väntar på godkännande av administratör, om det nu är det jag väntar på.. gärna med uppskattad väntetid då också. speciellt om den ligger på över två veckor.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?