Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 18 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| raiker | 2010-12-13 20:16 | |
![]() | en vit jul för barnens skull Ni som har barn tänker ni ha en helt alkoholfri jul afton, | |
| Tess 08 | 2010-12-13 20:18 | |
![]() | Ja! Men det beror nog mest på att vi inte har en alkoholhaltig kultur i min familj. Vi dricker sällan alkohol när vi träffas :) Dock kan mor och svåger ta sig en wiskey (eller whiskey, vad vet jag) ibland, men det är lätträknade gånger de druckit... (och här räknar vi ETT glas, inte en flaska) | |
| odin - Administratör | 2010-12-13 20:20 | |
![]() | En julöl eller vinglögg och dylikt måste väl ändå vara OK? | |
| raiker | 2010-12-13 20:20 | |
![]() | jag glömde säga att jag själv är uppväxt med massor med alkohol på julafton och därför har jag aldrig någon alkhol på jul, | |
| Lillstölla | 2010-12-13 20:24 | |
![]() | Vad jag kan minnas var det aldrig alkohol med i bilden på jul när jag var liten och inte heller när mina kusiner var små. Var först när jag och min bror var gamla nog att dricka som den biten kom in i vårat julfirande, pappa och brorsan tar nån whiskey och eventuellt öl och mamma och jag håller oss till vin eller nån grogg, men kan hantera det. Skulle aldrig falla nån av oss in att sitta och bli full på jul. Oavsett om det är barn närvarande eller inte. Ser inga problem med att man dricker alkohol i sällskap som kan sköta det. Men jag tycker väldigt synd om de stackars barn, och familjer, där missbruk förekommer. | |
| Tess 08 | 2010-12-13 20:24 | |
![]() | odin, visst kan väl det vara OK, vi gillar faktiskt BLOSSAs saftglögg mest av alla och öl är äckligt så det blir liksom per automatik alkoholfritt :) | |
| bahule | 2010-12-13 20:25 | |
![]() | abolut en vit jul. | |
| Lillstölla | 2010-12-13 20:26 | |
![]() | Raiker: Kan säga att det finns dom i min nära familj som varit med om mycket alkohol på jul och andra tillfällen med och därför dricks det med måtta, och som sagt, när jag själv var barn kan jag inte minnas att det förekom alkohol alls. | |
| The Mag | 2010-12-13 20:27 | |
![]() | Men herregud, vad menas? Det måste väl inte vara svart eller vitt? Varför skall jag inte kunna ta 2-3 öl och en glögg till julbordet och sen en whisky eller cognac till kaffet? Och när barnen lagt sig kan man ta ytterligare en. Man behöver ju liksom inte supa ner sig för att man dricker alkohol, vissa av oss dricker det för att det är gott inte enbart för att bli plakat. | |
| Gautama | 2010-12-13 20:31 | |
![]() | Precis som du raiker så är jag också uppvuxen med en far som var alkoholist och det var således mycket dricka på julafton för hans skull. Just därför så vill jag att mina barn ska se en sund inställning till alkohol och att man inte behöver supa utan att man tar en julöl och någon glögg och det är helt ok. Mamma och pappa blir inte konstiga eller annorlunda för den skull. Har man inte upplevt oron kring fulla människor och alkohol så skapas det ju ingen oro kring att mamma och pappa dricker lite. Då har man ju inte sett baksidan och har alltså inget att frukta. Det har blivit lite överdrivet att man ska vara vit just på julafton. Man ska väl i alla sammanhang inte supa och härja med barn med i bilden. Nu är mina barn stora och vill säkert själva ha en glögg och kanske en öl till maten. Men som sagt så har det aldrig varit något problem för oss. | |
| Lill-IT | 2010-12-13 20:36 | |
![]() | Dricker en apricot brandy till fikat och Kalle Anka och sen ytterligare en när barnen lagt sig. Det är all alkohol som förekommer vid vår släkts julfirande. | |
| le-lou | 2010-12-13 20:38 | |
![]() | har inga problem med att folk dricker julöl till maten typ. Det är skillnad på supande och att dricka alkohol enligt mig. Själv dricker jag inte alls för att jag tycker att det är äckligt i princip - förstör maten. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-13 20:41 | |
![]() | 2-3, glögg och whiskey.. shit, jag hade varit sänkt vid det laget, om du menar starkvaror ;D Nä, men jag gillar inte alkohol speciellt mycket så det är väl tur i turen. Men klart man ska få dricka glögg och en öl till maten om man gillar det, men vissa kan ju inte hantera det och då är det faktiskt bäst att låta bli helst tycker jag. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-13 20:41 | |
![]() | 2-3 öl* | |
| Pubbe | 2010-12-13 20:43 | |
![]() | Absolut vit jul, en alkoholfri vodka från AB vin & sprit. | |
| vinter vit | 2010-12-13 20:53 | |
![]() | två supar :) | |
| The Mag | 2010-12-13 20:58 | |
![]() | Delicious, kanske det men jag är nog större rent kroppsligen än dig. 2-3 öl och en whiskey gör mig bara lite extra pratig. | |
| Tufflan | 2010-12-13 21:04 | |
![]() | Jag säger samma som Delicious, 2-3 öl och glögg och sen en whisky.... sen blir det inget sen, för då ligger mamman i detta huset avsupen på soffan. Men, men, allt är relativt. Såna som är vana vid mer starkvaror kanske tycker det är normalt att dricka så med barnen runt sig, jag tycker inte det. Ska jag ut och dricka så ordnar jag barnvakt och dricker dem mängderna utan barn, på en dag som inte är barnens. | |
| timimi | 2010-12-13 21:16 | |
![]() | Helt vit jul. Det är barnens högtid och sprit hör inte till. | |
| nettan23 | 2010-12-13 21:20 | |
![]() | Ja vi brukar dricka glögg det är väl det, det e ju inget man dricker i mängder. Funderade på att ta med mig lite vin eller ngn öl till maten, men inget måste. Sen e vi ju bara vuxna som firar så | |