Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lutetia | 2010-12-14 10:51 | |
![]() | Uppmanad att skynda på En liten fundering eftersom jag inte vet om man kan göra något åt detta: Spelade ett spel där motståndaren ville att jag skulle skynda på och uppmanade "kör" i ganska otrevlig ton. Jag hade god lust att sätta personen på plats (men gjorde inte det). Med tanke på att vi körde normal speltid tyckte jag inte att vederbörande behövde stressa fram mina ord. Kan jag anmäla detta eller ska jag helt enkelt ignorera personen i fråga? Hur förhåller jag mig om jag träffar på fler spelare med den här attityden? Tacksam för svar. | |
| jannixa | 2010-12-14 10:53 | |
![]() | Jag förstår inte människor som hoppar in i spel som dom sen inte har tid att köra... | |
| Yamma | 2010-12-14 10:53 | |
![]() | Jag skulle bett honom spela nåt annat än normaltid om han var så känslig, och sedan ignorera honom. | |
| lutetia | 2010-12-14 10:55 | |
![]() | Yamma, funderade på det men ville inte vara otrevlig. | |
| jannixa | 2010-12-14 10:55 | |
![]() | Precis! Håller med yamma... | |
| lutetia | 2010-12-14 10:56 | |
![]() | Vad bra, då vet jag! | |
| Cuppycake | 2010-12-14 10:56 | |
![]() | finns inte mycket mer att säga, har du inte tid att spela så spela inte eller spela panik eller liknande. trist att förstöra för de som har tid och som vill tänka sig för innan. | |
| vildman | 2010-12-14 10:56 | |
![]() | Det är ju självklart. Då ska du spela så långsamt det bara går. Gärna lägga sista bokstaven exakt när tiden tar slut. Allt för att reta honom/henne maximalt... :-)) | |
| lutetia | 2010-12-14 10:57 | |
![]() | Eller hur, Cuppycake?! | |
| Palini | 2010-12-14 10:57 | |
![]() | Varför vill du anmäla det? Det är nog okej att vara hetsig, så länge det inte övergår till rena övertramp så som t.ex. glåpord och rena personangrepp. Ett "kör" får man nog tåla emellanåt. Dock är jag osäker på var gränsen för påhopp går. "Lägg då, din snigel", är det okej? =) Om du råkar ut för detta igen, så föreslår jag att du lugnt rekommenderar den klagande parten att välja spel med lite mer eftertanke nästa gång, ett spel med lite högre tempo, företrädesvis hets. | |
| lutetia | 2010-12-14 10:59 | |
![]() | Det är bra, vildman. Vederbörande gav upp efter några av mina "långsamma" varv... | |
| vildman | 2010-12-14 10:59 | |
![]() | Glömde att lägga till att för varje gång denne säger något dumt så njut, då vet du att frustrationen byggs upp där... ;-) | |
| lutetia | 2010-12-14 11:00 | |
![]() | Palini, jag frågar om jag kan anmäla det. I sak håller jag med dig, men inte när någon skriker åt en upprepade gånger. | |
| magnusito | 2010-12-14 11:00 | |
![]() | Tiden avgör man själv. Man förlorar ju själv på att spela för långsamt. Bry dig inte om sådana larviga kommentarer. de är bara till att få en ur balans. | |
| Tess 08 | 2010-12-14 11:01 | |
![]() | Jag skulle nog bli lite retsam om jag fick liknande uppmaningar.. och köra lite extra långsamt :) Kanske till och med kommentera det: "Se, nu tänkte jag lägga, men så skriver du och då måste jag ju läsa det och så kanske jag kommer på ett bättre ord att lägga. Så nu måste jag nog fundera en stund till... du vet, min tid har inte gått ut än" Spelar dock mest hets och där hinner man inte med så mycket :) | |
| lutetia | 2010-12-14 11:03 | |
![]() | Den var bra, Tess! | |
| Herr Frisör | 2010-12-14 11:09 | |
![]() | Jag tycker "Panik" borde bli lite hårdare. Man ska förlora när man går över tiden. Trist när man har lite tid och hinner spela en panik-match men inte tid att sitta och vänta på att någon går över med 2 minuter. Långsamma spelare kan hålla sig till andra tidsgränser. :) | |
| lutetia | 2010-12-14 11:11 | |
![]() | Då ska jag rekommendera panik till vederbörande, själv trivs jag bäst mittemellan... | |
| Dino78 | 2010-12-14 11:18 | |
![]() | Tycker det är väldigt irriterande när folk ber en skynda på. Jag spelar oftast panik för jag tänker bäst under stress men ibland hittar man verkligen ingenting att lägga och man har trots allt en viss tid på sig. Går man med minus 2 minuter förlorar man - det drabbar en själv. Jag går ibland ner på n ågra sekunders minustid men som sagt, det drabbar mig. Tycker man kan irritera sig i tystnad. Eller snällt fråga om man kan skynda på eftersom man har bråttom. Man kommer ju nämligen längre med en trevlig ton än en otrevlig. | |
| kolbjörn | 2010-12-14 11:19 | |
![]() | Använd det som tändvätska istället. Gnälla tillbaks löser knappast något. | |