Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 946 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gautama | 2010-12-14 18:55 | |
![]() | Kopi Luwak-kaffet !! Vill du ha en kopp? Hörde nyligen på ett program om ett kaffe som troligtvis är det dyraste i världen. Bönorna säljs för upp till 6000 kr per kilo. Det speciella med det här kaffet är att det har passerat genom tarmsystemet på en mungo:-) Mungodjuret klättrar i träd och äter kaffebönor, men de äter bara en liten del utav bönorna och så kommer resterande av bönan ut som avföring som man sen brygger kaffe på. För det första kan man undra vem som kom på det, "Ok, vi tar lite bajs här och brygger det, mm, vad gott". För övrigt vet jag inte om tanken att det passerat genom tarmsystemet och kommit ut i form av avföring skulle kännas så tilltalande när man ska ta en kopp kaffe. Men jag skulle nog prova om jag fick chansen. Skulle ni? Eller finns det kanske någon som har provat och kan berätta hur det smakade? Här kan ni läsa mer om ni vill. illvet.se/fraga-oss/...a- avforing | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-14 18:59 | |
![]() | Definitivt! Det står ju dessutom att dessa bönor har färre bakterier än andra bönor pga den rigorösa tvätten- så varför inte? Jag hade kunnat ta mig en go kôpp, absolut! | |
Daggdroppe | 2010-12-14 18:59 | |
![]() | Jag hade testat om det var gratis ^^ | |
apbur | 2010-12-14 18:59 | |
![]() | Jag undrar hur man kom på att man kunde dricka kaffe på malda kaffebönor överhuvudtaget. "Ok, den här bönan smakar skit, men om vi eldar på den, maler den och häller hett vatten över den så kanske det går att dricka." | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:00 | |
![]() | ^^ precis :) Det finns mycket vi stoppar i oss som förefaller vara rätt osannolikt egentligen. Lite kaffebönor som passerat ett tarmsystem eller två känns ekologiskt och bra :) | |
Gautama | 2010-12-14 19:02 | |
![]() | Man blir ju helt klart nyfiken. Vi kan slå ihop oss ett gäng och dela på ett kilo. Bara man dår en kopp så man får smaka:-) | |
lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:04 | |
![]() | Tur att jag inte dricker kaffe överhuvudtaget, och i vilket fall som helst så det där skulle jag aldrig... | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:06 | |
![]() | Min polare hade sånt hemma förut och jag skulle få smaka, men det har inte blivit av. Ska dit på lördag och då ska jag kräva att få en kopp om han har det kvar. Eventuell recension att vänta på söndag alltså! | |
Rooibos-Rob - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:06 | |
![]() | "Ok, den här bönan smakar skit, men om vi eldar på den, maler den och häller hett vatten över den så kanske det går att dricka." Samma med cigarretter. "Vi hackar den här värdelösa växten, rullar papper runt, stoppar in i munnen, tuttar på och drar ner röken i lungorna. Nja, den här grejen lär vi aldrig få folk att betala för". | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:06 | |
![]() | Inget kaffe kan ju smaka mer mungostjärt än frystorkat nescafé- och det har jag druckit många gånger. Jag är på. Först får vi samla ihop 90000 till UNICEF, sen kommer stora kaffetråden :) | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:10 | |
![]() | "Inget kaffe kan ju smaka mer mungostjärt än frystorkat nescafé" Hahaha! :D Jag hade lätt kunnat tänka mig en kopp av detta exotiska lyxkaffe förövrigt. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-14 19:13 | |
![]() | Ja, varför inte... Tror absolut att det är mindre "plågsamt" än att äta ostron och sniglar, har testat bägge och överlevt. | |
Lillstölla | 2010-12-15 17:00 | |
![]() | Tack men jag avstår nog den koppen kaffe! | |
Maja G | 2010-12-15 17:07 | |
![]() | absolut INTE!!! | |
Gautama | 2010-12-15 17:08 | |
![]() | Kom igen nu Maja... vad har du emot bajs? :-) | |
Maja G | 2010-12-15 17:09 | |
![]() | meeen, ni vet väl att jag är MYCKET kräsmagad???? | |
Gautama | 2010-12-15 17:11 | |
![]() | Haha, det har jag missat. Men nu vet jag det:-) | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-15 17:16 | |
![]() | Kan man käka annan inälvsmat kan man väl pimpla lite bajskaffe också... | |
nettan23 | 2010-12-15 17:17 | |
![]() | mmm bajs :) Njaee vete sjutton, är oxå rätt äckelmagad | |
Maja G | 2010-12-15 17:19 | |
![]() | jasså..trodde jag alla visste:) Äter inte dallrig mat tex inte ostron,sill,aladåber,gela tin på tårta..Äter inte heller pyttipanna, lever,kalvsylta,havregryn sgröt,makrill på burk,musslor,pölsa,pannka kor eller nåt annat som är mestadels gjort på mjöl m.m | |