Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bujum | 2010-12-15 05:36 | |
![]() | Är datorn på väg att paja? Min dator börjar bete sig lite knepigt på diverse sätt. Bl a så kan jag inte höja ljudet längre utan volymen glider ner till 0 efter några sekunder. Vid någrs tillfällen har jag inte kunnat skriva små bokstäver även om caps-knappen inte varit intryckt. Flera såna smågrejer har uppstått senaste tiden. Har det nåt att göra med att den kanske borde rengöras eller nåt? Jag har vid ett par tillfällen tömt hela harddisken och börjat från scratch, men då pga att den trögat och inte pga de senaste problemen. Vad ska jag göra om det nu finns nåt att göra? | |
| Twaz | 2010-12-15 06:36 | |
![]() | Låter väldigt skumt. Jag hade börjat med att formatera datorn iaf. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-15 07:16 | |
![]() | Man behöver inte formatera datorn varje gång det bli ett litet problem. Prova först att rengöra den ordentligt. Dammsug, prova med tryckluft, lossa på de tangenterna som inte funkar och rengör under. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-12-15 08:49 | |
![]() | Sitter volymkontrollen också på tangentbordet? | |
| Lill-IT | 2010-12-15 08:53 | |
![]() | Säkerhetsspara alla dina bilder och dokument innan du gör någonting annat:) Det är väldigt trist att mista allt sånt, om datorn nu skulle vara på väg att paja. | |
| vildman | 2010-12-15 09:03 | |
![]() | Men Lill-IT, du har väl ändå dina bilder på en backup någonstans ;-) | |
| vildman | 2010-12-15 09:04 | |
![]() | Tycker det låter som det kan vara tangentbordet som är kasst. Kanske någon/några tangenter som inte släpper när dom varit nertryckta. Då kan du ju få precis dom symptomen du säger. | |
| Dersu | 2010-12-15 09:15 | |
![]() | Testa låna grannens tangentbord och se om det gör ngn skillnad. Annars kan du testa med nya drivrutiner till ljudkortet för att se om det löser problemet med volymen. Ganska frestande att säga som Twaz dock, kör med universallkösningen för alla problem med windows (som jag antar att du kör), formatera och installera om :) | |
| lolinonek | 2010-12-15 12:21 | |
![]() | Jag vet att det är en bärbar dator hon har och närmsta granne är iallafall 7 km bort, hon bor i ödemarken:-) | |
| Dersu | 2010-12-15 12:39 | |
![]() | Ah, då blir svårt att låna grannens tangentbord :) Ladda hem nya drivrutiner från tillverkarens hemsida och installera, kanske kan funka. Vilka drivrutiner och om det kommer funka är svårt att säga utan att sitta framför datorn i fråga och se problemet själv. Testa annars att ta med den förbi närmsta datorbutik vid tillfälle och se om dom är snälla nog att kolla lite snabbt på det. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-12-15 13:22 | |
![]() | Flytta till grannar som bor nära, låna sen ett tangentbord eller ta steget fullt ut; släng skräpet och bli 100% analog! Varför säger vi ok till fullständigt elberoende - jag har vänner som (en av dom iaf) är elallergiker och bor bortom Byhålan, de mår utmärkt dvs bättre än vi andra, anpasslingarna. Ursäkta mej - kom loss lite här! | |
| bujum | 2010-12-15 23:19 | |
![]() | Tack før råden. Jag ska børja med att dammsuga och i næsta hand formatera. Sedan går jag till en datorbutik. | |
| mrperfect | 2010-12-18 17:11 | |
![]() | För Helvete, Dammsug aldrig en dator ! För det första kan det bli ESD problem så at kretsar går sönder och för det andra kan dammsugarn sno åt sig knappar fån tangentbordet, ibland sitter de löst! | |
| Aceofhearts | 2010-12-18 21:09 | |
![]() | Låter som ett virus... | |