Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 677

Forumkategorier

Användare Inlägg  
linnea062010-12-16 12:14
Antal inlägg: 13

playa del ingles
tänkte fråga en varm fråga så här i vinterrusket, har bokat en resa till playa del ingles i januari, har aldrig varit där så nu tänkte jag kolla om det e ngn som varit där, va ni tyckte, nga förslag på utflykter, resturanger, underhållning för barn m.m
vet ni ngt om hotellet corona roja så berätta gärna det oxå..

Megaherz2010-12-16 12:20
Antal inlägg: 3304

Googlade Corona Roja Playa del Ingles och fick fram massa recensioner.

De flesta klagar på att det är smutsigt och svårt att sova eftersom det ligger vid en motorväg och behövs renoveras. Dock fin utsikt och nära till stranden.

daner002010-12-16 12:37
Antal inlägg: 363

var där för x antal år sen med 3 killkompisar.... galet!

Zoon12010-12-16 13:17
Antal inlägg: 86

Mamma och pappa bodde på det hotellet och tyckte det var jättebra! Ett högt hotell med många våningar och utsikt. Nackdel för mamma dock som inte åker hiss =) Mina föräldrar var ganska mycket i San Augustin - deras favoritställe på Gran Canaria. Ni kan ju ta en utflykt dit. Bada där och gå sen på det lilla köpcentrat och kolla och ät lucn. Det är en svensk kille där som heter Janne som har en restaurang.. Restaurangen brevid är också väldigt trevlig. De brukar även ha ett svenskt band på en av pubarna på övervåningen på kvällstid.

Playa del Sol är ett uteställe för lite äldre som ligger inne i Playa del Ingles. Där brukar det vara typ svenska dansband. Annars är Hard Rock cafe, också i Playa del Ingles, väldigt bra också. Iaf när jag var där.

Zoon12010-12-16 13:17
Antal inlägg: 86

(lunch) skulle det stå...

vindsus862010-12-16 13:21
Antal inlägg: 3785

Haha, varför skulle man gå till restauranger med svenska ägare och se på svenska band när man är utomlands?

Ålandspojken - Ej medlem längre2010-12-16 16:42
Antal inlägg: 226

Jag brukar vistas på Gran Canaria ungefär 4 veckor i februari eller mars varje år, så möjligen kunde jag vara behjälplig. Du får gärna maila privat om du känner för det.

Corona Roja är en av ortens äldsta hotell och kanske inte det kvalitetsmässigt bästa, men jag har förstått att priserna är låga där och det tilltalar ju endel. Du får en bit att gå till stranden också eftersom detta hotell ligger förhållandevis högt upp. Precis som någon skrev är det nära till svenskbygden San Agustin därifrån, så jag skulle tro att det blir där du tillbringar mycket av din tid. Men glöm för all del inte att ta bussen in till Las Palmas på norra delen av ön, det är huvudstaden och det är en riktig pärla! Buss 30, stannar precis i närheten av ditt hotell.

Maja G2010-12-16 16:53
Antal inlägg: 10730

Har inte varit på Playa del Ingles, men däremot på Puerto Rico...Där är det fint, lugnt o sansat.Precis vad jag behöver då jag har semester:)
( nu är det ganska många år sedan jag var där sist, det kanske har exploaterat med hotell o annat där med)

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?