Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kewla2010-12-22 09:39
Antal inlägg: 195

Volvo 850 sönder!
Hej! efter en natt med 20 minus skulle min käre sambo åka till jobbet.
Bilen startade och han åkte iväg, inom stallet och skulle lämna en sak.
Nu när han ska därifrån går det inte att lägga i växel.
Jävligt lämpligt såhär innan jul.
Nån som har en aning om vad det kan vara?

chickenheart2010-12-22 10:13
Antal inlägg: 325

Det är ju i stort sett omöjligt att svara på. Men eftersom en 850 är framhjulsdriven, och lådan sköts via vajrar, så kan det vara vajsing med dessa. Men fortsätt kolla, men jag skulle föreslå verkstan.

ett annat forum:
www.garaget.org/foru...ac tion=new

Kewla2010-12-22 12:27

Har pratat med en verkstad som tror att det är en drivaxel som är trasig.
Ingen som vet vad ett sånt kalas går på?
Om det var en drivaxel så kunde dom fixa bilen redan imorgon och det skulle definitivt rädda julen!

Bitte - Administratör2010-12-22 13:14
Antal inlägg: 24200

växlelådan, kopplingsvaijern ,, kan det väl vara med ,, men jag skulle nog bogsera bilen till en verkstad och låta dessa titta

Bitte

Eken_702010-12-22 13:40
Antal inlägg: 372

Om det inte går att lägga i växel så kan det ju knappast vara något fel på en drivaxel. Om däremot det går att lägga i en växel men bilen inte driver när man släpper upp kopplingen kan det vara en drivaxel som gett upp, dock brukar den inte ge upp utan att det har varit missljud ifrån den ett tag innan.

Om din beskrivning stämmer att det inte går att lägga i någon växel, hur känns växelspaken? Lös och ledig, i sådant fall har något hänt i länkaget (vajern) mellan spak och växellåda.

Kewla2010-12-25 13:01

Bilen bogserades till en verkstad på eftermiddagen, och det var vänster drivaxel.
Det var dessutom nån vajsing med ett däck som dom cokså fixade, gick på 2300 och dom fixade det dagen efter, Julen blev räddad!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?