Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
magnusito2010-12-23 22:10
Antal inlägg: 4986

Upprop om en grön jul!
Ta ett grönt beslut i jul det rekommenderar jag er. Ekologiskt och gärna fair trade så långt det går. Tänk på hur mycket julklappar ni köpt och ge åtminstone 10% av summan till världsnaturfonden, djurrättsalliansen, green peace med flera. Eller varför inte WASP som arbetar mot misshandel av djur i fattiga länder som en konsekvens av att männiksorna inte har fungerande försörjning. WASP ordnar alternativa försörjningsmöjligheter åt människorna och bättre förhållanden för djuren.

Sedan är det bara att njuta av julen förstås. God Jul!

-Nephelia-2010-12-23 22:43
Antal inlägg: 1217

Tror faktiskt att jag har lagt mer pengar på välgörenhet och gröna val än vad jag lagt på någonting annat under december månad, ja om man räknar bort mat- och boendekostnader osv. Fast så tar jag ju också ett stort kliv över julen, för mig är det som vilken helg som helst, förutom att det är ovanligt mycket kaos i affärer, köpcentra och ute på våra vägar. Och det är svårt att slippa den biten hur man än gör...

Aurora Aurum2010-12-23 22:50
Antal inlägg: 296

Håller med, min vardag är så grön som jag kan göra den, fair trade och ekologiskt är första hands val, priset andra
och julen är en kristen helg som kan skrotas

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?