Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade17
Mobilspel
Pågående18 652

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-12-26 00:53
Antal inlägg: 6854

Busringningar:-)
Min sambo och jag satt och snackade om bus man gjorde som lite/ung och han berättade om en massa roliga busringningar han hade gjort.
Jag kommer ihåg att jag och en kompis ringde till en kille här i stan och sa att vi ringde från Gevalia kaffe.
Vi frågade om han ville vara med och tävla, han kunde vinna en cykel.
Tävlingen gick ut på att han skulle skrika "Gevalia är bäst" det högsta han kunde. Vi sa att vi hade en mätare som gav utslag på hur hög decibel han kom upp i.

Han skrek givetvis för högan sky och vi skrattade oss fördärvade.

Ja, många av oss har nog sysslat med lite bus som yngre.
Har ni några roliga busringningar som ni vill dela med er av?

Gitarrmagnus2010-12-26 01:01
Antal inlägg: 5045

En kompis ringde en som hette Tage Fisk och frågade om han hade tagit en fisk. Själv var jag för feg för att busringa.

Lillstölla2010-12-26 01:13
Antal inlägg: 23831

Var ett mycket duktigt barn och busringde aldrig.

Har däremot vänner som gjorde det när man var där men kände mig alltid illa till mods när de gjorde det, tyckte inte det var okej.

dinodog2010-12-26 08:52
Antal inlägg: 4973

Jodå visst har man busringt. Fast vi ringde på alla knapparna till porttelefonerna där jag bodde 22 stycken i varje uppgång. Det blev ett fasligt hallå :)

Behringer2010-12-26 10:10
Antal inlägg: 3575

Jodå, visst hände det att man busringde och jag får nog anse det var av ganska "skyldig" karaktär och på drägliga tidpunkter.
Att själv bli busringd till 00.15 annandag jul kändes inte lika oskyldigt...

Labyrint2010-12-26 11:45
Antal inlägg: 513

Jag och en kompis busringde lite och väldigt snällt, men blev ändå uppringda av polisen. Någon med nummerpresentatör hade ringt dit... Nu tyckte väl polisen att det mest var ett skämt att någon polisanmält, men vi blev iaf tillräckligt skrämda för att inte göra om det...

CroCop862010-12-26 11:49
Antal inlägg: 445

Jag och en min tjejkompis skulle ringa till en bekant och skrämma upp personen lite... Det dumma var att vi hade råkat ringa till hennes pojkväns föräldrar, det gick liiite för långt. :/

ylven722010-12-26 11:51
Antal inlägg: 60

Finns nog inte mång över 30 sominte busringt

pion ekrot2010-12-26 11:55
Antal inlägg: 3340

Jag har busat massor, men jag minns inga direkta detaljer. Mest fånerier via busringningar på telefon, dörrar och sånt. När jag var riktigt liten minns jag att jag var med i ett glatt kompisgäng som sprang omkring och hällde socker i folks brevlådor.

Scarpetta - Ej medlem längre2010-12-26 14:24
Antal inlägg: 1154

Min storebror med fru var & hälsade på för några somrar sedan & brorsan var ute & söp med sina polare medan hans fru låg hemma & sov. Bror & fru bodde i mor & fars lägenhet i stan medan mor & far bodde i sommarstugan ett par mil utanför stan. En av brorsans kompisar fick den geniala idén att busringa hem till brorsans fru & säga att bror hade däckat. Det var bara det att mor hade kopplat om telefonen till sommarstugan, så det var hon som svarade runt 2-tiden på natten istället för brorsans fru. Brorsans kompis som var hyfsat på lyset fattade väl inte det & framförde meddelandet. Varpå mor, fly förbannad studsade upp ur sängen & rejsade in till stan. Väl i stan hittade hon sin son. Som inte var ett dugg onykter. Hon skällde ut brorsan efter noter i kön till korvmojen. Brorsan var vid tillfället lite drygt 30 år. Mor har inte förlåtit brorsans kompis än för den "busringningen".

Daggdroppe2010-12-26 14:31
Antal inlägg: 1078

pion ekrot: var det du?!

apajävel2010-12-26 16:45
Antal inlägg: 572

Jag minns att jag ringde en kompis pojkvän och gjorde slut åt henne fast hon var jättekär i honom fortfarande. Jag hade blivit arg på henne av någon anledning. Skrattade gott då, men skämdes sedan eftersom hon blev jätteledsen och killen inte ville ha henne tillbaka...

Men busringa är väldigt kul, det gäller bara att veta när det slutar vara roligt och blir elakt ^^

__SaNnIs__2010-12-26 16:49
Antal inlägg: 105

Jag och min kusin busringde väldans mycket när vi var små. Men det var inte så när alla började skaffa nummergrej så de kunde ringa upp igen... tråkigt uppfinning!

pion ekrot2010-12-26 18:29
Antal inlägg: 3340

Dagg: =)

apajävel: Är det sant? Vad misantropi-stimulerande isf.

sannabra2010-12-26 18:37
Antal inlägg: 105

Vi ringde till en djuraffär och låtsades försöka sälja myror till dem och till en blomaffär och låtsades försöka sälja maskrosor. Och liknande saker... :P En kompis var jättebra på detdär (o lyckas låta helt seriös) och pratade jättelänge med en och fick sen prata med chefen. ;)

En annan gång ringde vi till ett slumpmässigt nummer och började sjunga "Jo må hon leva" för glatta livet. Hon som svarade, som lät som en tant, lät jättegullig och tyckte vi skulle ringa upp den rätta personen istället. ;)

acron - Ej medlem längre2010-12-26 18:46
Antal inlägg: 125

__SaNnIs__: Det är ju bara att slå #31# innan numret, så ringer man skyddat =) You're safe!

Man har väl ringt diverse samtal som yngre. Allt från att beställa taxi till en granne, eller beställa pizza som man aldrig hämtar. Roligt hade man på den tiden iaf =)

Bobelix - Ej medlem längre2010-12-26 18:53
Antal inlägg: 79

Ringde Marcus Birro för inte så längesen och frågade i fall han fixat förfesten.
Det blev rätt komiskt.

LadySol - Ej medlem längre2010-12-26 19:22
Antal inlägg: 33199

Brorsan ringde en snubbe och pratade med utländsk brytning. Han frågade efter Mohammed. Han ringde sen samma nummer fyra gånger till och pratade med olikt förställd röst och frågade hela tiden efter Mohammed. Sjätte gången ringde han och sa "Hej, det är Mohammed. Har jag några meddelanden?"

Stackars snubbe. Han blev skitsur. Vi skrattade däremot rätt gott. :P

liz_s2010-12-26 19:36
Antal inlägg: 14

klart man bus ringt!!!! slog ju oxå #31# så då blev nr skyddat!!!!! hehehe mins att jag och min bästa kompis ringde en annan kompis kl typ 5 på morgonen och låssades att vi ringde från ett radioprogram som hette morgon kvisten som direkt sände och att hon skulle få tre snabba frågor som krävde tre snabba svar sms eller brev choklad eller lakrits volvo eller sab.
sen tackade vi för oss....

några dagar senare så när vi träffades alla 3 så berättade hon att hon varit med om nått roligt att radio hade ringt henne.... oj vi kunde inte hålla oss för skratt....!!!! hon hade gått upp och försökt leta igen radio kanalen :P

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?