Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 18 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apajävel | 2010-12-26 16:41 | |
![]() | Julmåsten Alla har vi speciella rutiner vid jul, som att vara tomte, äta ris a la malta eller dansa runt granen. Men vad gör du på jul (kan vara dagarna kring jul också för den delen) som är helt unikt för dig eller din familj? Själv har vi tomte hemma, men det är inga barn utan hundarna som vi gör det för. De tycker att det är hur kul som helst när tomten kommer. Kanske inte unikt men väl ovanligt, eller vad tror ni? | |
| slånbär | 2010-12-26 17:25 | |
![]() | Verkar ju rätt konstigt bara.....hur vet ni att hundarna tycker det är hur kul som helst? Dom skulle väl bli lika glada om Björne eller pippi långstrump kom o hälsade på? Det är väl i ärlighetens namn för er egen skull ni gör detta, för att ni tycker det är en kul grej? | |
| Bim1964 | 2010-12-26 17:26 | |
![]() | Mitt enda "måste" på jul är Kalle Anka klockan 15.00. Jo och så första skinkmackan, med den fortfarande lite varma skinkan. Men det är nog allt. | |
| Tess 08 | 2010-12-26 18:30 | |
![]() | Jag har nog fler "måsten", men de är liksom mina egna... Måste ha hembakta havrekex, trekaka, julgodis bla. Kanske inget unikt för min familj, men det är måsten för mig! | |
| LenaG | 2010-12-26 18:34 | |
![]() | Vi härhemma måste äta det gottaste från julbordet kvällen före julafton... och då MÅSTE jag sjunga snapsvisor med eller utan att jag tar nån snaps och trots att storsonen hatar min sång :) | |
| annelie49 | 2010-12-26 19:39 | |
![]() | Våra "måsten" är att vi har knytis. Ingen ska behöva slita ut sej i köket! Tänk alla vuxna barn som bara dimper ner hos föräldrarna och inte tar någon som helst notis om att kanske man kan ändra på de gamla invanda traditionerna och hjälpa till med julmat och bak. Fram för knytis- det är toppen! | |
| magnusito | 2010-12-26 19:49 | |
![]() | Lena! Äta det gottaste innan julafton. Nej vet du vad. Ni måste lära er att vänta! Annele, håller helt med! | |
| apajävel | 2010-12-27 18:01 | |
![]() | Det levde liksom kvar när vi "barn" slutade uppskatta det för hunden blev som tokig när det knackade på och någon av oss var utklädda. Kanske hade andra förklädnader funkat lika bra, men det hade inte alls blivit samma julstämning :) | |
| nettan23 | 2010-12-27 18:04 | |
![]() | vägrar diskutera mer om jul, den e slut för detta året thank god, ville bara inflika det :) | |
| Muscat | 2010-12-27 18:33 | |
![]() | Vadå slut.....den varar ju ända till Påska.......eller hur? Den 13/1 kan Du slänga ut granen om Du har någon. Själv har jag ingen och inte haft på många år. Läste en artikel om hur mycket insekter och vad värre är mögel en gran innehåller - så usch ingen gran kommer in här. Men Tomten kan gärna få komma litet oftare. Vad gäller Julmat så äter jag ofta risgrönsgröt, skinka, sill, Jansson under hela året - så det har liksom flytit ihop. Julrean är ju inte heller något speciellt, utan man har ju reor litet här och där. Ingen ordning alls. I övermorgon börjar vi väl äta semlor också? | |
| pacc | 2010-12-27 18:37 | |
![]() | julmusten så klart | |
| Labyrint | 2010-12-27 20:37 | |
![]() | "Adventskalender" i form av ett fågelris, med en ny plast/trä/glasfågel om dagen. På julafton inget särskilt, mysigt med mycket folk. | |
| apajävel | 2010-12-28 11:41 | |
![]() | Usch semlor, såg faktiskt det på ett café igår! Höll på att smälla av - hur kan man sälja det redan? Det är ju inte klokt! | |
| ANDERStG | 2010-12-28 11:51 | |
![]() | Oj, jag skulle verkligen bli positivt överraskad om Björne kom på besök. Men om det inte var Jörgen Lantz skulle jag bli ledsen igen. :) | |
| apajävel | 2010-12-28 11:52 | |
![]() | igen? | |
| ANDERStG | 2010-12-28 11:57 | |
![]() | apa: Ja, ledsen i ögat. | |
| apajävel | 2010-12-28 11:59 | |
![]() | Jag som trodde att alla gillade Björne ^^ speciellt Jörgen Lantz tolkning =) | |
| ANDERStG | 2010-12-28 12:03 | |
![]() | apa: Vi gillar bara Jörgen-Björne. | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-12-28 12:40 | |
![]() | ett måste på julaftonen är kalle anka sill julskinka vörtbröd grisfötter julgodis rödbetssallad lax julskinka glögg nubbe julmust ägg pepparkakor glitter julgran julmusik snö julklappar gemenskap tomtebloss mm | |
| smulgubbe | 2010-12-28 14:05 | |
![]() | Jag har många måsten, det börjar med att jag måste baka pepparkakor ock lussekatter till första advent. Sen måste jag baka stora pepparkakshjärtan till lucia. Sen pepparkaksgrisar,-gubbar och -gummor till sjävla julafton. Och minst ett eller två lussebullsbak till innan jul. Några dagar före julafton måste jag göra julgodis, knäck och fudge bl.a. Sen i samma veva måste jag ta fram alla tomtar och annat julpynt. Kvällen före julafton måste granen pyntas. En plastgran numera. Sen måste jag koka julskinka några dagar före jul och maken måste göra brunkål. Många måsten blev det men det är ju kära måsten, så det kanske inte ska kallas måsten. Och inte så unika kanske. | |