Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 18 652 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-12-27 11:18 | |
![]() | Går du och sjunger därhemma? Går du och sjunger för dig själv därhemma, när du pysslar med vardagssysslorna i hemmet? Går det lite lättare att diska och städa och syssla med klädvård om man sjunger med i senaste hitlåten som spelas på radio samtidigt? Eller är du ambitiös och köpt en egen sångbok och sitter vid köksbordet och tar ton? Eller skulle det aldrig falla dig in att sjunga överhuvudtaget? Ja hur är det med ditt sjungande egentligen? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-12-27 11:21 | |
![]() | Jag sjunger med till musiken som just då ljuder från stereon ibland, men bara då jag är ensam hemma. Min son var inte ens tre år då han med bestämdhet sa åt mig att aldrig mer sjunga och småbarnen skrattade då jag sjöng när jag jobbade på dagis. Gärna och skrålande alltså, men inte så att jag utsätter andra för det. :P | |
| nettan23 | 2010-12-27 11:26 | |
![]() | Klart jag gör, men helst i bilen när det kommer en bra låt på radion :) | |
| Pluttisen | 2010-12-27 11:27 | |
![]() | Jag sjunger gärna och ofta :) Både till radion och i största allmänhet :) Har faktiskt fått en julsångbok av älsklingen som jag tidigare varje år lånat på biblioteket :) | |
| nettan23 | 2010-12-27 11:30 | |
![]() | Pluttisen: Hur och när sjunger du med hjälp av boken? :) | |
| Pluttisen | 2010-12-27 11:34 | |
![]() | När jag känner för det... Spelar inte till eftersom jag inte är så bra på noter... Men eftersom jag var med i en kyrkokör när jag var yngre kan man en del av låtarna som är med i.... | |
| nettan23 | 2010-12-27 11:42 | |
![]() | Okej :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-27 11:55 | |
![]() | yes jag sjunger jämt nästan | |
| Sickla - Ej medlem längre | 2010-12-27 11:59 | |
![]() | JA! Alltid sjunger jag, så jävla kasst är det också, om människor finns i närhet undrar dom om katten kommit i kläm. Jag bryr mig inte, de är avis. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-12-27 12:00 | |
![]() | Jag sjunger inte. Jag gör det där andra. | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2010-12-27 12:57 | |
![]() | I Duschen låter det bäst. Sjunger nästan jämt:) är inte bra på låttexter så blir ett enda långt medley | |
| mrsH | 2010-12-27 13:15 | |
![]() | Jaaaa! För att inte tala om då jag ligger i badet, eller i bilen... Carola - släng dig i väggen! ;) | |
| Mindymoo | 2010-12-27 13:16 | |
![]() | Japp, jag sjunger för mig själv nästan jämt. Men när jag håller på med dammsugning och annat trist som låter, så maxar jag på med Trollflöjten i högtalarna. Där kan man alltid hojta med i Nattens drottnings aria, det får städningen att gå som en dans! | |
| Satyra | 2010-12-27 13:18 | |
![]() | Sjunger alltid och överallt (även utomhus) utom i duschen. Fråga mig inte varför just duschen är ett sångfredat område hos mig, men så är det. :-) Och sjunger jag inte så pratar jag för mig själv - som den äkta kuf jag är. ;-) | |
| Satyra | 2010-12-27 13:27 | |
![]() | Läste inte hela TS startinlägg tydligen för såg nu i efterhand att det även fanns med en fråga som löd: "Eller är du ambitiös och köpt en egen sångbok och sitter vid köksbordet och tar ton?" Jag har ju musicerat/sjungit offentligt sedan unga år så en viss mer seriös del har jag nog i det hela, ja. Är uppvuxen i replokaler och musicerar/sjunger alltid åtminstone någon liten stund varje dag, hemma för mig själv i köket. Köper inte sångböcker men skriver låtar själv, har skrivit hundratals genom årens gång och läser både noter och ackord. | |
| Lillstölla | 2010-12-27 15:42 | |
![]() | Javisst sjunger jag, men bara när jag är ensam med katten, vilket visserligen är för det mesta. Sjunger med i musiken jag spelar, låtar som jag får i huvudet i duschen eller låtar som poppar upp i minnet från när jag jobbade på dagis. Så just nu skrålas det " Elva små söta troll, satt på en gummiboll....." | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-27 15:45 | |
![]() | Sjunger ofta. Bara jag, med mina barn, när jag lagar mat, när jag illustrerar . . . helst jättehögt i bilen till min favoskiva. :) Just nu sjunger jag vid köksbordet medans min pojkvän spelar piano. Härligt! | |
| Lill-IT | 2010-12-27 15:50 | |
![]() | Sjunger ganska ofta, utan att tänka på det. Speciellt om jag är glad eller mår riktigt gott. När jag dammar, dammsuger, pysslar, bakar och duschar.. (ja, jag läste ditt inlägg res;) ) Sjunger ofta med syrran (som spelar gitarr) och mamma eller ungarna och singstar. | |
| caspersmamma | 2010-12-27 15:53 | |
![]() | Småsjunger mest hela tiden då jag ofta har radion igång. Ibland blir det riktigt högt och falskt men tar i från tårna om det är en låt jag gillar:) Tur att bara lillgrabben tvingas lyssna men han brukar ryckas med i glädjeruset och sjunga med så gott han kan. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2010-12-27 15:56 | |
![]() | sjunger helst opera och på morgonen. ibland är det opera med fejkad mansröst och ibland är det ljus sådan. låter ju skit, men det gäller att ta i så mycket som möjligt så känner man att man lever. haha. jepp. det kan vara låtar (haha, låtar..) som o helga natt, bella figlia bella eller ack värmleland du sköna. får jag, så spontansätter jag gärna upp en liten show här hemma, för de som har tid att lyssna. hahaha. | |