Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 649

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvillingbror - Ej medlem längre2010-12-30 12:20
Antal inlägg: 270

bästa land att resa i
Här kommer en nyfiken fråga för en som ganska nyligen blivit klar med studier och börjat joba som är sugen på att åka runt i vida världen och resa lite.

Vill gärna ha tips på länder (helst där mycket värme och sol existerar) att resa till :)

__SaNnIs__2010-12-30 12:26
Antal inlägg: 105

Jag avgudar Grekland, det är helt galet underbart där.
Man ska ju förstås då Ö-luffa. Det funderar min lilla familj att göra.
Men då får man ju offra den svenska sommaren :)

Mikael2010-12-30 12:28
Antal inlägg: 207

USA är det självklara valet. För att det är så jävla coolt! Sol finns det alldeles för mycket av på västkusten. Iaf sommartid.

litensak2010-12-30 12:31
Antal inlägg: 17

Beror ju på vad du är ute efter,

Solsemester på ort med massa svenskar eller solsemester på annan plats. Eller om du vill åka runt och se världen :)

Tvillingbror - Ej medlem längre2010-12-30 12:31

Grekland har jag varit i en gång, det var hur bra som helst :) snälla människor och sjukt mycket sol! dit kan jag tänka mig att åka igen.

USA är jag skeptisk mot, är det inte krångligt med att fixa green card och hela kalabaliken kring själva inresandet?

-Nephelia-2010-12-30 12:34
Antal inlägg: 1217

Jag kan rekommendera Turkiet. Det är billigt att resa runt där, det finns hur mycket som helst att se. Några exempel: Istanbul, Kappadokien, kusterna både vid medel- och svarta havet, med både små pittoreska byar och större städer. Det finns otrolig natur, med floder, vattenfall, kanjoner, berg och dalar. Det finns också mkt historiskt intressant att se. Ta bara Troja, eller kanske Efesos eller underjordiska städer i Anatolien. Maten är helt fantastisk, och billig. Ja, Turkiet har mycket att erbjuda.

Mikael2010-12-30 12:34
Antal inlägg: 207

Du ska jobba samtidigt som du är på resande fot? Annars behöver du inget green card. Största irritationsmomentet med inresan brukar vara griniga tulltjänstemän, men går bra så länge du fyllt i alla papper rätt.

Tvillingbror - Ej medlem längre2010-12-30 12:35

Bästa tipset än så länge Nephelia :) finns det mycket historiskt att se så lockar det verkligen :)

wildman2010-12-30 12:50
Antal inlägg: 3860

Att åka till medelhavet, både Turkiet, Grekland och andra länder, men kliva av turiststråken och våga se länderna på riktigt är att rekommendera. Men annars kan man nog åka ungefär precis var man vill för att hitta mycket spännande. Borneo, Vietnam, Sydamerika mm, mm, mm.... Resorna blir ju vad man gör dom till.

Locomondo - Ej medlem längre2010-12-30 12:52
Antal inlägg: 3768

Om du precis har studerat klart och vill ut i världen så tycker jag definitivt du ska ta dig till Indien eller Asien.
Allt beror givetvis på budget och tid men jag tog reste till Japan, Kina, Vietnam, Kambodia och Thailand på ca 4 månader och brände totalt ca 50 000 kr. Och då snålade jag inte på något sätt så det går att komma undan billigare.

Vietnam har både bad och historia, Kina har ju storstäder och historia, Kambodja har ju Angkor Wat och massa annat och Thailand är fullt av bad.
Japan har en prisnivå lik den här hemma, resterande länder är avsevärt billigare så man klarar sig ett tag.

Indien är ett helt makalöst land som jag måste besöka igen. Man kan inte gå 10 meter utan att se nåt alldeles makalöst. Skippa gärna turist-Goa och spana in Mumbay, Delhi, eller ge dig av upp till Himalaya.

Tips på Grekland (jag är grek) och Turkiet har givits men dit kan du åka på en charter precis närsomhelst. Ge dig iväg långt bort istället och se världen, du kommer inte att ångra dig.

__1__ - Ej medlem längre2010-12-30 12:59
Antal inlägg: 1103

Angola är ganska varmt och billigt...

Du kan ju göra som Locomondo så vänligt tipsar - åka på den obligatoriska sydostasienresan - men handen på hjärtat - hur originellt är det att ta ett flygplan till bortre Indien, alla dina kompisar har säkert redan gjort det / kommer att göra det...

Åk till Sydamerika, förslagsvis Brasilien, Argentina, Uruguay, Peru och Chile.

garder2010-12-30 13:07
Antal inlägg: 199

Kerala i Indien

blankomblank2010-12-30 13:16
Antal inlägg: 1403

Har rest en del i ungern med en kompis som är halvungrare.
Men måste nog ändå säga att jag helst skulle resa runt i ett annat land som en annan kompis bor i och som jag besökt många gånger.
Urvackra Italien.
Kulturen, maten, vinet, folket, shoppingen och naturen är oslagbar

Jag tycker att maten är viktigast att den är bra dit man åker, därför har jag svårt för att åka till Kina trots att det finns så mycket att se.

LisaLong2010-12-30 13:28
Antal inlägg: 2725

Frankrike

lycopersicon2010-12-30 13:39
Antal inlägg: 355

Israel! Historia, sevärdheter, modernt storstadsliv, sol och bad, god mat, coola människor....Du blir inte besviken!

lenty - Ej medlem längre2010-12-30 13:43
Antal inlägg: 586

sommarlandet :-)

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-30 14:50
Antal inlägg: 37631

Oman ,alla mäniskor är snälla där ,Italien och malta

Resurrection - Ej medlem längre2010-12-30 14:57
Antal inlägg: 11463

Sverige

Tvillingbror - Ej medlem längre2010-12-30 14:58

jisses =) får bli en backpacker så småningom känner jag för att hinna med allt det här :) Indien har en kompis rekommenderat så det lockar otroligt, men då tror jag det får bli längre än 1 vecka iaf. Får se hur mycket ledigt det går att ta från jobbet :)

Dankiller2010-12-30 14:58
Antal inlägg: 1

Inled med ett billigt flyg till Dubai och ta en vecka på hotell i de indiska kvarteren, bra billig mat, ge dig ut på stränderna som är underbara, festa på kvällarna, efter en vecka så drar du med ett billigt flyg till indien för två tre veckor innan du tar ett vanligt flyg till Thailand, och om du vill vidare så kan Filipinerna göra gott för plånbok. Norwegian-Fly Dubai-Kingfisher-Air Asia heter flygbolagen....

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?