Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-12-30 22:37 | |
![]() | Att ta emot en gåva I TV4s "Bonde söker fru" fick vi som såg serien se hur Ann-Katrin får ta emot en present från en friare och helt likgiltigt säger; "tack då", utan minsta tacksamhet i blicken. Hon tittar dessutom bort när hon säger det. Hur tar du emot presenter? Är det svårare i lägen när man ogillar givaren? Måste man spela överväldigad och tacksam om man tycker att tavlan, eller vad det nu är, är skitful? Krävs det att man tar hänsyn till givaren och dennes förmodade förväntningar, när man själv får något? Eller kan man utgå helt från sig själv och de egna känslorna, och strunta i hur detta uppfattas av motparten? | |
| Jesper M | 2010-12-30 22:49 | |
![]() | du har för lite att tänka på. slumpa lite artiklar på wikipedia eller nåt. | |
| pion ekrot | 2010-12-30 22:54 | |
![]() | Meh. Jesper! Vad är det för svar? Till skillnad från alla andra som skapar fantastiska trådar och diskussionsämnen? Ålandspojken: Jag minns en anekdot med en gammal pojkvän och en gosedjurselefant men jag har ingen lust att gå in på detaljer. Vill man vara en o-charmig jävel så struntar man i att ens spela glad/överraskad. I AKs fall tror jag hon kände sig allmänt pressad i kombination med hennes personlighet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-30 23:12 | |
![]() | ak tyckte inte att tavlan var skitful. hon gick efter fula kvinnornas lag och trodde att hon måste återgälda gåvan (med intresse eller vad som). det behöver man inte. en gåva är en gåva. samma med kvinnor som sätter en ära i att inte ta emot drinkar av män de inte är intresserade av. det är också de oattraktivas självpåklistrade lag. en man som är ngt att ha förstår och menar det bara som en komplimang. de övriga kan gott knyta näven i fickan:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-30 23:41 | |
![]() | OCH en komplimang/gåva brukar jag ta emot med allt från ett slött t a c k till en glädjetår:) | |
| värmeljus | 2010-12-31 07:08 | |
![]() | beror på vem man får gåvan av ......tackar gör jag alltid för jag blir glad men reaktionen beror på vem man får gåvan av ellet i vilket sammanhang. | |
| Guldplate | 2010-12-31 12:09 | |
![]() | Jag har fick en gång en present av en annan person som hade praktik på samma dagis/fritids som mig. Det var en person som inte riktigt hade lärt sig att läsa av andra människors signaler och var alltid lite för "på". Vet att personal undvek personalrummet när hon var där... Tjejen var utan tvekan förtjust i mig och hade under sin resa till Grekland köpt en parfym till mig som födelsedagspresent. Jag kan säga att det tog riktigt mycket emot att le och säga tack till presenten. Öppnade den dock inte i hennes närvaro utan först under påtryckningar av min avdelnings personal. Att jag tacka och log var mer för att det är tanken som räknas och hon gjorde något som hon trodde skulle uppskattas med. Hon fick gärna känna att det var så. Man behöver ju inte få dom att skämmas och må dåligt för en uppriktig tanke att glädja någon annan. (sen så fick jag på annat sätt se till att hon förstod att jag inte var intresserad av henne) | |
| Guldplate | 2010-12-31 12:12 | |
![]() | Jesper M: Intressant att du tycker att Ålandspojken har för lite att tänka på och borde slumpa artiklar på wikipedia istället. Själv så googlar du, enligt egen utsago, på ordet "framstjärt" och kollar på bilderna som dyker upp. Fast det kanske är i samma klass som artiklarna på wikipedia!?! ;-) www.betapet.se/forum...-0 #1613746 | |
| Maja G | 2010-12-31 12:13 | |
![]() | Åh, oftast blir jag jätteglad över att få presenter,men får jag av någon som inte menar ett skit med det, utan kanske känner sig tvungen av någon anledning, ja då är det svårt att tacka och ta emot.. Tex julklappar från svärmor:))) | |
| __SaNnIs__ | 2010-12-31 12:19 | |
![]() | Jag säger alltid tack och ger den en kram.. Man ska alltid visa tacksamhet över present, kvittar om det är en dålig eller superduperbra present.. :) | |
| Mimikryp | 2011-02-09 01:44 | |
![]() | Det är klart att man måste försöka visa uppskattning och försöka tacka på ett hyfsat sätt! Sedan tycker jag inte att man behöver ljuga och säga en massa vackra ord om en sak man fått som man verkligen inte gillar. | |
| peter | 2011-02-09 02:09 | |
![]() | ...om jag får "den där tändstickstavlan med Bodens fästning" så brukar jag tacka, öppna, slå in och lagra till nästa tillfälle då presenter skall ges/tas emot...för att ge bort samma.... I vuxenvärlden, där vi knappast kan ge varandra mer än oss själva i olika grader av kärlek ser jag denna gåvotradition som lite söt och fin: ....tanken räknas altid... | |
| peter | 2011-02-09 02:09 | |
![]() | alltid ...heter det | |