Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jotrix - Ej medlem längre | 2010-12-31 14:15 | |
![]() | betapet och dyslexi Tycker det är bra att det finns sidor som betapet har själv lite svårt med stavningen ibland , genom att spela lite här så håller man igång tänkte på folk med dyslexi detta måste vara kannon för dom med dom svårigheterna =) ? | |
| Bettanse | 2010-12-31 14:25 | |
![]() | Bra tänkt och bra inlägg! Varför bara gynna en del?! | |
| mallong | 2010-12-31 15:46 | |
![]() | Tror betapet är bra för alla, skadar inte att använda de små grå då och då. Visst kan det vara bra för dyslektiker. Jag använder scrabble i min undervisning för att öva ord på engelska. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-31 23:33 | |
![]() | jag har dysleksi,synd att det bara är 3 försök ä eller e det är frågan | |
| Jotrix - Ej medlem längre | 2011-01-01 01:44 | |
![]() | håller med dig borde vara fler försök typ tills ens tid går ut innan det är motståndarens tur .. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-01 11:01 | |
![]() | jag kommer aldrig att lära mig vissa saker innom stavning,men har alltid haft högsta betyg i mattematik och gymnastik mm,men svenska bara funkar inte kanske skulle det vara ett spel rum för oss med dyslexi,med gogle crome så lyser det rött hela tiden,och jag vet inte vad som är fel,det är flera som retat sej på min dyslexi här i forumet,har fått flera på hopp,men det blir tvärt om efeckt ,jag skriver mer,med dyslexi är ett handikapp,jag störs inte av det längre ett av barnen har också dyslexi,värre en mig och för honom är det riktigt jobbigt,han har slutat spela beta pga att det inte räckte med tre försök | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2011-01-01 11:31 | |
![]() | Ett av rummen kunde väl vara skapad med möjlighet för flera försök och kanske ytterligare längre betänketid - typ "Normal Trög". | |
| Guldplate | 2011-01-01 11:51 | |
![]() | Dellartista. Du har chansen att välja obegränsad med betänketid. Känns kanske som än att lägga in ordet "trög" som alternativ. =) | |
| Evor | 2011-01-01 12:09 | |
![]() | Tur att man har ett annat tänk nu, mot när jag gick i skolan för ca hundra år känns det som. Har inte dyslexi men språk är inte min grej ( inklusive svenskan), men matte och en del andra grejor t.e.x. handarbeten sitter bara i händerna utan att behöva tänka så mycket. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-01 13:22 | |
![]() | fram för ett dyslexi rum | |
| Guldplate | 2011-01-01 13:49 | |
![]() | Jag är lite nyfiken på vilka speciella funktioner skulle det finnas i ett dyslexirum. Vad tycker ni med dyslexi skulle underlätta ett sånt här spel för er? (gärna konkreta förslag på funktioner) Längre betänketid per drag? Fler eller oändligt antal utläggningsförsök? Hjälp med rättstavningen? En ranking som är oberoende från de vanliga rummen? Uppläsningsfunktion? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-01 13:52 | |
![]() | fler försök en tre | |
| __SaNnIs__ | 2011-01-01 13:54 | |
![]() | Jag har lätt dyslexi och jag tycker det är grymt skojigt. Man måste ju hela tiden tänka på hur alla ord stavas mm.. att ha ett rum som är riktagt till dyslexi-människor skulle kanske öppna fler dörrar för de. Kunna spela också betapet. de skulle ju då vara bra med betänketid eftersom det kan vara knapert att komma på snabbt.. Flera utläggningsförsök skull ju också vara en bra fördel... Rankningen skulle också vara oberoende från de vanliga rummen. absolut :P | |
| EweH | 2011-01-01 13:55 | |
![]() | Tycker betapet är jätte bra! Har problem att göra ord! Samt på grund av min ADHD så har jag svårt att se samanhang och får där med öva på det! JÄTTE BRA! Dock är det synd att inte alla ser det som en rolig grej utan på blodigt jävla allvar.... | |
| Jotrix - Ej medlem längre | 2011-01-01 15:50 | |
![]() | Jag kan bara hålla med vissa tar det på blodigt allvar, Tycker det här med att skapa ett rum för oss med dyslexi låter som en kannon idé men som sagt rakningen där inne ska bara vara för det rummet annars är jag rädd för att folk utan dyslexi går in och spelar bara för att höja sig, | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-03 20:19 | |
![]() | i dag har jag totalt tröttnat ur på folk som inte kan förstå att jag har dyslexi var och varannan dag får jag gliringar,men i dag blev det en gliring för mycket,vänligen sluta tack | |
| Nattflyg | 2011-01-08 03:55 | |
![]() | har lätt dyselexi o ja beta e super bra som övningsform och galet quul då, villket e en stor fördel...=P (annars tror jag att jag påbörjade en dyselexi tråd för x-antal år sedan här, men då verkade det inte vara så mkt folk som spela o var dyselektiker, men nu verkar de som de e fler o det e ju bara quul) fast e nog rätt ambi till att ha ett "eget" dyselektiker rum dock... | |
| värmeljus | 2011-01-08 08:10 | |
![]() | betapet hjälpte mej också 2002 när jag hade fått en stroke och fick enormt svårt att läsa och stava, då registrerade jag mej på betapet under ett annat nick än jag har nu och satt där och tränade under hela min sjukskrivning. visst är betapet fantastiskt =) | |
| ljuskälla | 2011-01-08 12:13 | |
![]() | =) absolut fantastiskt | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-08 12:15 | |
![]() | funkar bra i grisen men svårare i saol. fattar ofta inte varför ett ord funkar och ett annat inte. | |