Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade53
Mobilspel
Pågående18 745

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ThaJazzi2011-01-03 22:58
Antal inlägg: 96

Detoxic-piller och andra piller
Det är ju rätt aktuellt med alla dessa piller och drycker och sprutor och det ena med det hundrafemtioelfte.

Så jag tänkte skriva ett litet inlägg om det.
Dietpiller t.ex. På ALLA de pillren står det att de ska kombineras med ändrade matvanor och motion. Och då ska du gå ner i vikt! Men då är det ju din nya livsstil som gjort dig smalare, right?
En produkt som är ärlig är Allí. De säger att de HJÄLPER DIG PÅ TRAVEN. Du går ner två kilo själv och Allí hjälper dig med det tredje. Allí hjälper faktiskt, man går ner något hekto extra av det i veckan. Men hur vet man att man inte gick ner det själv? Och det reklamen INTE säger är: man ligger i en väldigt hög riskzon för att få gulsot av tabletterna.
Så, motionera 10 minuter extra varje dag eller riskera gulsot? Valet är ditt...

Men just alla dessa ditoxickurerna.. De ska rensa kroppen på alla gifter, men det som är värt att anmärka är att det (på de flesta, jag har inte stött på någon där det står) inte står VAD som försvinner ur kroppen, vilka gifter.

Sex stycken personer fick agera "försökskaniner" efter en lång utenatt på krogen. De kända att de behövde bli avgiftade. Det dem inte visste var att 3 personer fick ditoxickurerna och tre personer fick det vattenlaget/sockerlaget som finns i konserverade aprikoser. Eller i burkarna då.
De var alla tvungna att följa det som står på ditoxicförpackningarna. Vilket innebar:
Ingen alkohol
Inget nikotin
Inget koffein
Ingen fet mat
5 frukter om dagen
Sallad och andra grönsaker till maten
30 min motion om dagen (bara korta promenader)
När deras prövningstid var över blev de intervjuade och ALLA kände sig bättre. De mådde bra, var pigga, huden hade blivit bättre och blodtrycket var bättre.
Alltså hade resultatet varit samma, skillnaden var att tre av personerna betalade några kronor för det och de andra några hundra.

Något att tänka på innan man ger sig på allt det där hälsodravlet som oftast inte är så hälsosamt.. eller?

GranitGert - Ej medlem längre2011-01-04 22:20

Ingen fet mat? Vafalls?

ThaJazzi2011-01-05 18:36

Det är det som står på ditoxic-paketen.
Dvs friterat och sådant. Med andra ord snabbmat som kroppen har svårt att ta hand om.

sulan20062011-01-06 21:23
Antal inlägg: 63

Piller i all ära, men jag tror inte ett dugg på bantningspiller eller liknande. Vill man gå ner i vikt är det en sund kosthållning och motion som gäller. Det ska inte heller vara förknippat med en massa förbud för då är det dömt att misslyckas. Att äta det man gillar tex hamburgare eller pizza ska vara tillåtet men ändå inte överdrivet. Det är iaf min filosofi och jag står stadigt på samma vikt sedan ca 15 år tillbaka.

ThaJazzi2011-01-07 18:22

Det är det rätta och hälsosamma sättet och det finns ingen anledning att förbjuda saker. Bästa man kan säga "Ta allt, med måtta".
Du vet vad din kropp klarar av, du vet vad som är hälsosamt. Du vet till exempel att det är bara bra att ta lite extra sallad, men inte riktigt så mycket fetaost (exempelvis)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?