Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 18 745 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-04 20:55 | |
![]() | Hemmafix for dummies Ibland har man problem med något i hemmet men problemet är kanske inte tillräckligt stort för att ringa ett proffs eller så är det bara för pinsamt att man inte kan lösa det själv. Då kan man fråga här :) Jag börjar med att undra vad man gör åt en golvbrunn som inte gör sitt jobb, dvs vattnet rinner ner allt för långsamt. Har tagit bort hår och sånt skit men det hjälper inte. What to do? | |
| mrperfect | 2011-01-04 20:56 | |
![]() | Det är vattenlåset som måste rensas, gasmask på , TÄTA gummihandskar, finns många metoder..... | |
| eeistan | 2011-01-04 20:57 | |
![]() | googlar: www.dinbyggare.se/co...px ?id=5103 | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-01-04 20:58 | |
![]() | Prova med kaustiksoda, det brukar lösa upp feta proppar som sitter längre ner i röret, annars om du bor i hyreslägenhet, ring värden. En gång fick dom komma och spola med nån slags högtrycksgrej för att det satt klegg nånstans längre ner i fastigheten. | |
| Etyden | 2011-01-04 20:58 | |
![]() | Har du sett att man oftast kan lyfta ur inanmätet i en golvbrunn? Då kan man göra rent den bättre. Om du fortfarande har stopp har du lite mer problem. Då får du testa en rensfjäder. Vissa förespråkar kaustiksoda. Men båda de här metoderna ska göras med försiktighet. lycka till | |
| lenty - Ej medlem längre | 2011-01-04 21:00 | |
![]() | skaffa en vattendammsugare som suger både vätskor och damm :-) | |
| mrperfect | 2011-01-04 21:00 | |
![]() | ja Kaustiksoda tar man bara till då bnormala rensmetoder inte funkar, det kan i värsta fall fräta sönder rören och man får bryta upp golvet och lägga nya :/ | |
| mrperfect | 2011-01-04 21:00 | |
![]() | bnormal = abnormal stavning av normal :))) | |
| numsan | 2011-01-04 21:14 | |
![]() | Kaustiksoda var min bästa vän i min förra lägenhet. Hyresvärden får skylla sig själv som inte prioriterade att komma och tömma vattenlåset.. Funkar skitbra! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-04 21:18 | |
![]() | Tack för svaren! Har kaustiksoda hemma så det ska jag genast testa. Ibland tappar man huvudet trots att man vet att man har vissa grejer hemma, tydligen ;D | |
| Phantony | 2011-01-04 21:20 | |
![]() | INTE kaustiksoda, om du inte får bort den eventuella proppen eller att något annat hindrar vattnet så blir det ett helvete med en frätande vätska som är vådlig. Köp en "kamelkyss", en gummigrej på en pinne som du trycker ner och drar proppen fram och tillbaka tills den släpper. Kaustiksoda i absolut sista hand om ens då... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-04 21:25 | |
![]() | Hmm okej. Har testat med en sån där gummigrej men hålet är helt ojämnt så jag får inget fäste så det blir inget tryck. Hela skiten är liksom i ojämn betong? | |
| apbur | 2011-01-04 21:30 | |
![]() | När du väl fått ordning på stoppet ska du helst stoppa ned duschen i golvbrunnen och spola med hett vatten nån gång i veckan. Försök lokalisera röret så du vet i vilken riktning du ska spola. Köp en större sugpropp som täcker även golvbrunnen. Prova att köra med den mindre sugproppen ändå. Bli lite arg :) | |
| blue_moon | 2011-01-04 21:47 | |
![]() | Plunsch brukar en sådan sugpropp kallas. Mycket bra! www.pa-spol.se/Vadkanjag. html | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-04 22:35 | |
![]() | Nu verkar problemet vara LÖST :D Kaustik+plunsch+aggressiv itet så. Det var just det att jag för kanske tre-fyra veckor sedan tog bort massor av hår och spolade i brunnen men i lagom till nyår började det likna ett badhus...Har en riktig sthlmdusch så det är ju sådär om det rinner ut i hallen :P Ska satsa på att spola hett och ta bort hår lite oftare nu :P | |