Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sigrids mor | 2011-01-06 08:57 | |
![]() | Jul och Nyårsafton i ensamhet Läser en tråd om jul och jobbiga jular och funderar.... Är det emotionellt jobbigare med jul än med nyårafton? Jag tycker det. Jul har ju mycket mer familjekrav än nyårsafton. Men det borde ju lika gärna vara tvärtom. Jag kände ett enormt krav när jag var yngre/ung att INTE vara med familjen på nyår - för då ska man vara med vänner och ha riktigt skoj. Men.....om man inte har dessa fantastiska vänner då? Om man känner sig misslyckad när man sitter med mamma och pappa på nyårsafton och slötittar på Polisskolan 7 och väntar på att TV:n ska säga att det är ett nytt år.....hur kul är det då? ps. Det är ingen tävling i vad som är värst - bara en fundering om kravet på ena eller andra högtiden. | |
| spettskål | 2011-01-06 09:33 | |
![]() | Jag har en väninna som tackar nej till nyårsbjudningar och känner att hon hellre vill börja nyåret med att göra något nyttigt, som att städa garderoben, förrådet o dyl. Det känner hon är den bästa starten på nya året. Jag tycker själv att nyår är roligare än jul, eftersom det inte finns lika mycket stress innan och firar gärna den ihop med några goda vänner och god mat. | |
| mallong | 2011-01-06 09:44 | |
![]() | Jag tycker nyår är väldigt överskattat och har inget emot att inte fira den alls. Jul skulle jag tycka vara värre att vara ensam på, för mig hör julen ihop med familjen. | |
| Mouche - Administratör | 2011-01-07 19:58 | |
![]() | Flyttas till Snack | |
| Yendri | 2011-01-07 23:56 | |
![]() | Jag tycker inte om julen alls, det känns lite falskt med alla julklappar som man egentligen inte vill ha och att man träffar stor del av släkten som man egentligen inte tkr om. Däremot älskar jag nyår, stämningen vid midnatt tillsammans med kompisarna, finns inget bättre. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-07 23:59 | |
![]() | Jag har aldrig gillat nyår för att det sedan fjortistiden spårat ur totalt och jag får ta hand om folk. Blir alltid helt misslyckat. Skulle hellre ha en liten mysig middag med några nära vänner än att gå på nån dålig fest. Gillar inte julen så mycket pga tryckt stämning. När jag bodde hemma var det dock mysigt att äta god frukost med mamma o syster o öppna nåt litet paket. | |
| Lillstölla | 2011-01-08 00:00 | |
![]() | Jag firade på sätt och vis nyår själv nu senast. Var hos mina föräldrar innan på dagen och åt middag men på kvällen var jag själv hemma. Spenderade dock kvällen i telefon med en av mina bästa vänner som bor i USA. Kunde inte haft en bättre dag:D Skulle däremot tycka det var väldigt jobbigt att vara själv på jul eftersom det för mig är så starkt förknippat med att umgås med min familj. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-08 00:03 | |
![]() | Var själv nu senast på nyår för att jag var sjuk och inte orkade med nåt firande egentligen. Var ju jobbigt fram mot 23-tiden men som tur var ringde min syster vid tolv, annars var det jobbigt. Men efter tolv var det grymt skönt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-08 00:03 | |
![]() | Men böö.. skulle ju skriva också att på julen "ska" man ju få paket och så,men det är inte alla som får vad de vill eller kanske inget alls så det kan vara jobbigt sen i skolan om man ska jämföra och så. | |
| -Nephelia- | 2011-01-08 00:06 | |
![]() | Därför har jag helt gått min egen väg. Jag undviker dessa 'måsten' för det enda jag verkligen måste, det är att dö en dag. Fram tills dess gör jag som jag känner. Rätt eller fel? Det skiter jag högaktningsfullt i. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-08 01:31 | |
![]() | på radio Gävleborg så går ett radioprogran som heter sök och finn,där var det ett par som vilje ha en barnfamilj att fira jul tillsammans med och jag tänkte att jag skulle bjuda hit dom,men jag glömde bort det totalt i all jul stress,sen kollade jag på nätet om dom fått någon familj och fira jul med,och det hade dom inte ,uch vad rutten jag kände mig då | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-08 03:11 | |
![]() | Inget är rätt eller fel...personligen lider jag av att vara ensam på nyårsafton, det ger en indikation på ett kass socialt liv om man är ensam ofrivilligt. Bor i ett mindre samhälle där det inte går att duka till fem, sju, nio osv personer...det ska vara par...tyckte det var skitjobbigt. Suttit ensam på midsommar också, mina kära "vänner" kunde inte bjuda med sig till den stora festen men dom hade mage och fråga om jag kunde passa deras hund. Jag skulle ALDRIG låta någon sitta ensam vilken helg det än gällde om jag visste att personen gjorde det ofrivilligt. Men vi är inte så goda vänner längre, sorterar bort energitjuvar... | |
| Mimikryp | 2011-02-09 00:19 | |
![]() | Jag tycker absolut att det är mycket, mycket värre att vara ensam på julafton än att vara det på nyårsafton. Julafton är enligt mitt tycke en så extremt familjepräglad tradition, att man SKA umgås med "nära och kära". Har man då inga sådana så känns det förbannat ensamt! :-( | |