Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade41
Mobilspel
Pågående18 777

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zetmetic2011-01-11 12:42
Antal inlägg: 2

Uppdatering av Lexikon (Ord som saknas)
jag tänkte att det behövs en rejäl uppdatering av ordlistan som finns på betapet. finns mängder med ord som inte finns med, Jag tänkte inte på att det skulle vara så många som det verkligen var ifrån början så jag tänkte skriva upp en lista av några jag kommer på, sedan efter detta så kommer även fylla på den allt eftersom.

*Erkänn
*Erkänna
*Erkännas
*Rosor
*Massor
*lådbil
*Piloter
*Marodör

Jag kommer säkert komma på fler efterhand, är det några andra som även dom har ord som borde vara med som inte är med så skriv in det =)

Bitte - Administratör2011-01-11 12:47
Antal inlägg: 24200

Det är INTE betapet som bestämmer orden man använder SAOL

Bitte

Zetmetic2011-01-11 12:48
Antal inlägg: 2

well that sucks hard.

SecondChance2011-01-11 14:47
Antal inlägg: 511

Erkänna, lådbil och marodör funkar finfint. (Övriga kan du lägga i böjningsrummen (Gojan, Grisen o Puman)).

Q-tile - Ej medlem längre2011-01-11 16:46
Antal inlägg: 1319

Vilket fantastiskt uppmuntrade och inspirerande inlägg, Bitte, om än sakligt.

Nej, det är inte Betapet som bestämmer vilka ord som ska ingå i nästa upplaga av SAOL 13. Det gör Svenska Akademien. Däremot står det var och en fritt att föreslå ord som man tycker bör ingå i nästkommande upplaga. Det kan göras exempelvis här, på Svenska Scrabbleförbundets hemsida, direkt till Svenska Akademien, eller i hemsnickrad trädkoja på grannens tomt.

Generellt sett är böjningar inte egna uppslagsord i ordlistan, av förklarliga skäl.

Om du söker vidare i forumet så kommer du hitta liknande ganska gedigna trådar. Kika gärna i dem.

Ordlistan som Betapet rättar sig efter finns tillgänglig gratis på Internet.

Mouche - Administratör2011-01-11 17:00
Antal inlägg: 24193

Kul idé att sätta ut ord man "saknar".

Det är dock så att Betapet går efter SAOL men...det finns ju inget som hindrar att man kan önska, eller hur? =)

Vi fortsätter att fylla på önskelistan men under fliken Snack istället.

Tråden flyttas alltså till Snack.

Mouche

anka_i_potta - Ej medlem längre2011-01-11 17:05
Antal inlägg: 439

www.betapet.se/forum...=- 0#277663 (mer ord)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?