Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 777 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-01-12 20:06 | |
![]() | Hundfråga Min samojedhund har D-höfter. För två år sedan fick hon en ny höft och det tycks fungera ganska bra, men hon har svårt att gå i trappor och springer inte så mycket som andra hundar. Hon gör inga sådana där rusningar och tokspringningar som en del andra hundar och gilar inte jagelekar. Annars får hon röra sig fritt, gå lös där det går bra och springa i skog och mark som hon älskar att göra. En person jag träfar ibland har en hund där högtfel och atrit upptäckts och hon går på simträning ibland. I övrigt får hon nästan aldrig gå lös utan ska bara gå i koppel för att matte säger att det ska hundar med höftfel och atrit eller pålagringar göra. Vad är rätt egentligen? Om min hund bara skulle gå i koppel skulle hon inte må bra och jag tror ändå att det måste vara bäst att röra sig så allsidigt som möjligt och att hunden styr hur mycket den orkar. Är det någon som vet vad som är rätt? | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-01-12 20:20 | |
![]() | Min hund har D-höfter och pålagringar också. Hon har fått guldimplantat inopererat eftersom hon var lite för gammal för att byta ut höftkulorna och det har hjälpt en del. Hur som helst - jag gör som du. Jag låter henne springa och leka där det är möjligt, även om det kostar på höfterna. Det tyckte veterinären också. Ok om hon "tar slut" en aning tidigare, men jag anser att det får vara värt det. Dock lyfter jag henne in i bilen, och en trappa får hon inte ens titta på. I övrigt lever hon som vore hon fullt frisk. Så det finns nog inget rätt eller fel. Antingen försöker man spara på hunden längre i tid räknat, eller så låter man dem springa fritt på bekostnad av att avlivningen kanske kommer lite tidigare. Min hund är 9 år - och vid röntgen för 7 år sedan sa de att hon kommer att klara sig ungefär till 7 års ålder. Jag ska erkänna att jag inte längre låter henne rusa runt med andra hundar... det är helt enkelt för riskabelt anser jag. Men i övrigt försöker jag (med en stor klump i halsen) låta henne springa. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-12 20:20 | |
![]() | Gör det du ser hunden mår bäst av. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-12 20:23 | |
![]() | jag har också en hundfråga. om det går bra. vilken ras passar en hundälskare som haft en shepdog och gillade den. tycker att en lättare hund skulle passa henne dock, för hon är rätt lat och skämmer bort hunden så den morrade å så. plus att den hade höftfel. | |
| Minta | 2011-01-12 20:25 | |
![]() | Precis, det min hund tydligt visar är att hon inte vill leka med stora tunga hundar, då lägger hon sig ner. Men jag vill att hon ska kunna springa fritt i skog och mark som hon älskar. Det är då jag ser henne som lyckligast. Då visar hon inga tecken på att ha ont eller hindrad på något sätt. Tyvärr bor vi på tredje våningen och det är nog det värsta för hennes höfter och hon är för tung att bära. Jag försöker lyfta bakbenen men hon är inte med på noterna än. | |
| Mouche - Administratör | 2011-01-12 20:31 | |
![]() | Hund (& Katttrådar) har vi mängder av så det vore jättebra om det användes någon av de som redan finnes. www.betapet.se/forum...ch creator= www.betapet.se/forum...ch creator= www.betapet.se/forum...ch creator= | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.