Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 18 757 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| piluttan007 | 2011-01-13 09:52 | |
![]() | sluta röka Vad sägs om att sluta röka tillsammas och kanske för er som slutat kan stötta oss på ett hörn med goda råd. Varför röker vi? nån som hakar på? | |
| HerrTweed | 2011-01-13 09:59 | |
![]() | En grej som har funkat för mig är att titta på Celebrity rehab. låter det konstigt? Det kan tyckas, men varje gång jag är sugen så tänker jag på ett citat från programmet: "An addict will always find a reason to use", dvs oh, det är min födelsedagsfest, jag förtjänar faktiskt en, jag träffar ju aldrig den här människan och att gå ut och röka är ett bra sätt att få prata lite själva, jag är nere och förtjänar en cigg osv. Vi är missbrukare, och kommer hitta på anledningar att få fortsätta med vårt missbruk. Sen har jag gått över från nikotintuggummi till såna små tabs som man lägger under tungan. Det är inte lika belönande som tuggummin, men tar bort det omedelbara suget. Det är ju tyvärr lätt att fastna i nikotinersättningen också. Så varje gång jag försöker övertala mig själv om att det är ok att röka så tänker jag på citatet och tar en liten tab. Lycka till! | |
| piluttan007 | 2011-01-13 10:21 | |
![]() | jag har prövat det mästa men slutar alltid att jag tjyvröker för mig själv haha men nu känner jag att jag kan testa igen men vore kul om vi är några stycken... hur länge har du hållt upp? | |
| emsut | 2011-01-13 10:22 | |
![]() | Jag slutade röka för åtta månader sen! Fick medicinsk hjälp av ett preparat som heter champix. Underbart enkelt! | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-01-13 10:27 | |
![]() | Jag började snusa i en övergångsperiod. Den övergångsperioden pågick passionerat i minst 10 år. Nu Har jag "slutat" snusa, och använder lika passionerat Zonnic i en övergångsperiod. Det innehåller mkt mer nikotin, är smaklöst, knastertorrt och dyrt. Den övergångsperioden har pågått i nästan två år. Det jag försöker säga är att det troligtvis finns bättre sätt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 10:31 | |
![]() | om det finns vegetarisk katt mat ska jag äta det om denna tråd överlever våren och maskmedel kan jag också ta sug på den | |
| piluttan007 | 2011-01-13 10:33 | |
![]() | vad duktiga ni är... ärligt talat så är jag rädd för at sluta , kanske låter fånigt men det har varit en dos av trauma i mitt liv och då har de starka banden till ciggen blivit allt starkare... är även rädd för alla biverkningar man har hör om ang champix... låter åxå fånigt när man inte alls är rädd för vad rökning kan orsaka | |
| sector27 | 2011-01-13 10:37 | |
![]() | Jag slutade för 2,5 år sen, efter otaliga försök med ren viljestyrka. Jag läste Allen Carrs bok "Äntligen ickerökare, det enkla sättet att sluta" Det funkade toppenbra! Det var helt plötsligt enkelt för första gången på fyrtio år!! Man lär sig att programmera om sig mentalt och man känner sig glad att slippa röka i stället för att låta bli fast man egentligen vill. | |
| HerrTweed | 2011-01-13 10:38 | |
![]() | Jag har varit rökfri sedan början av november. Och tagit mig igenom min egen födelsedagsfest, utgång på juldagen och nyår utan att falla dit. Varit sjuuukt sugen såklart men upprepat mitt mantra och tuggat tuggummi som en galning. Mitt stora test blir ett konvent om en månad, där det finns en massa människor som jag älskar att röka med. Jag fortsätter kämpa på med mina microtabs. En annan grej som funkar är att jag berättar för min sambo när jag är nära att trilla dit. Bara att säga att jag håller på och kämpar gör det lite lättare att motstå. Så mycket av återfallen sker i alla fall för mig i smyg och med skam. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 10:53 | |
![]() | det handlar om att hitta rätt läge för att sluta,att sluta i en livskris är ingen höjdare , jag tror inte på plåster eller piller eller tuggummi,när du väl har bestämt dej så sluta tvärt och ta strykett det kommer att göra ont det kommer suga och vrida sönder,känns det som men efter 3 veckor har lukt sinnet kommit tillbaka och de rätta smakerna då kan du gå och lukta på våren och i blomsterhandeln och i frukt disken och få nya upplevelser | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 10:57 | |
![]() | jag slutade snusa efter 35 år vilket var ett rent h-e men redan efter tre dagar märkte jag en förändring till det bättre och då hakade man sig fast vid det och hela tiden bygga upp nya argument att inte ramla dit igen. Mitt stora problem var att min syn blev mycket sämre villket alla skrattar åt men det är faktiskt sant. Sedan vill jag göra er uppmärksamma på att efter ett år tror man att man kan testa en prilla eller cigg utan risk GLÖM DET, tänk inte ens tanken men frestelsen dyker upp då, HÅLL UT | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 10:59 | |
![]() | vill också tillägga att jag samtidigt bytte livsstil, sundare mathållning och började träna. Då fokuserar man inte bara på hur synd det är om en för man inte får nikotin, det funkade på mig | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:02 | |
![]() | guldmedalj till suckulent beundrar dig | |
| piluttan007 | 2011-01-13 11:14 | |
![]() | man blir ju taggad när man läser hur ni lyckats... | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:19 | |
![]() | tack, men det är värt att sluta men det inser man först då man blivit av med beroendet. Jag njuter fortfarande efter snart 7 års uppehåll av att inte behöva kolla så jag har snus hemma inför helgen eller efter stängningsdags. Tänk bara att sitta i en bil och veta att övriga passagerare inte lider av min andedräkt. Se upp så ni inte ersätter nikotinet med annat typ godis eller annan skräp därför bra byta livsstil | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:24 | |
![]() | sedan är det kluvet som många råder en till att berätta för alla att man slutat. Det innebär för många "kompisar" att det är fritt fram att fresta och att få dig att falla i fällan och börja igen. Undvik kalas i början för där röker man ju även som icke rökare. Tävla med dig själv, beröm dig själv och tänk på att du är värd att inte få din kropp förstörd. Du är värd att ha en frisk kropp och att få leva frisk länge. | |
| piluttan007 | 2011-01-13 11:31 | |
![]() | tack för dom orden.... har ju börjat att trappa ner en hel del från 1,5 paket om dagen till 1 paket på nästan 3 dagar. kommer nog inte säga till någon om jag slutar , har gjort det förr och då var pressen allt för stor. | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:31 | |
![]() | tänk på hur skönt det kommer att vara vakna utan att behöva harkla sig och få upp mörkbruna puggar ur svalget för att kunna tala eller andas. Tänk att vakna med frisk andedräkt och kunna pussa på den som eventuellt ligger bredvid utan att den med vämjelse drar sig tillbaka. Tänk att inte bli anfådd jämt för minsta ansträngning, tänk slippa högt blodtryck, cellmembransförsvagning, näsblod utan anledning, tänk på att efter en månad så smakar allt annorlunda och mycket bättre. Glöm inte att nikotindepåerna i hjärnan som du matat i åratal med nikotin så de blivit svullna och stinna till slut förtvinar men är vilande och så fort de får en chans kan vakna till liv och vråla efter nikotin igen men håll ut, det går över fortare och fortare i takt med ditt uppehåll så till slut märker du det inte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:32 | |
![]() | att vara slav under snuset /ciggen är aldrig bra ,det är bättre att bestämma själv över sitt liv,som det är för snusaren/rökaren så bestämmer alltså snuset och cigaretterna,så börja bestäm själv ta över dit eget liv, va den som bestämmer | |
| Megaherz | 2011-01-13 11:32 | |
![]() | Jag har inte börjat än :) | |